Behöver lite stöd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, jag tycker inte att det låter naivt att du tror på vad han gjort sedan sist etc. Jag tycker själv att ghostande är ren tortyr som tär något enormt. Men... jag tror inte heller att alla gör det med ont uppsåt. Kan helt enkelt tänka mig att han du berättar om inte alls skulle uppleva det som jobbigt om det var omvänt, så även om han vet om din separationsångest etc. så är det nog svårt för folk som inte har den läggningen att fatta hur jobbigt det kan kännas. Och tycker du resonerar rätt med att du inte kan leva med att vara prio 13.
Grejen är ju att jag inte ens frågade, han jag alltid varit noga med att säga vad han gjort/gör. Inte funnits nån anledning att misstro det. Till saken är att han för mig lever ett ganska tråkigt liv, det är liksom jobb, båt ev lite träning och massa egentid.

Han säger också att han känner saker men för honom är allt sånt mer avtrubbat (känslor, empati, inlevelseförmåga). Nej, omvänt skulle han inte alls reagerat så utan mest noterat att ”jaha, hon är borta hoppas allt är bra” och återgått till sitt.

Nej, och jag tror ju den rollen är det alla hans flickvänner haft. Ses 2 dagar i veckan och sen har han levt sitt liv med sina grejer.
Nu kan vi ju inte ha en vardagsrelation ändå. Han är inte flyttbar, men bara att en sån person ens tänkt tanken får mig att undra om han inte faktiskt tyckt om mig väldigt mycket där det begav sig. Sen insåg han att det var ologiskt att göra så för en enda person… alltid enormt logiskt styrd, aldrig styrt av känslor. Min totala motpool.

Jag hade inte velat leva i en sådan relation. Ej heller i nån KK relation där man ses och njuter för att man tycker om varandra (som han tycker) och sen inte hörs så mycket. Det går bara inte… som sagt jag vill träffa honom, men då med helt andra glasögon och en ny insikt över vem han är.
 
Nu säger du emot dig själv litegrann. I svaret på mitt inlägg #884 där jag menade att han uppfattar dig ev som krävande och jobbig, svarade du i inlägg #887 att du skickat ett meddelande i veckan med typ "Hej hur går det?" och sen låtit honom vara. Nu, i ditt inlägg #941 att ni haft diskussioner, tjafsat och att han upplevde dig som ett stressmoment.

Jag tycker det är ganska tydligt att han vill ha sin frihet, slippa krav och stress, hans båt och segling betyder allt för honom. Börjar du ifrågasätta det kommer han att dra mot horisonten. Eller det har han väl redan gjort. Det låter som om han mest vill ha en träff under resan för att få ... ja, whatever.

Jag lever själv tillsammans med en man med gigantiskt frihetsbehov. Skulle jag försöka kontrollera honom, ifrågasätta honom och kräva förklaringar osv osv skulle vår tid tillsammans vara slut rätt snabbt. Förutom att det vore otroligt egoistiskt av mig att försöka förändra honom och kväva honom för att passa mig. (Jag kräver också massor av frihet, ska tilläggas. Och jag menar inte sexuell utan livsrum.)

Träffa honom då och då om du vill, men låt honom vara den han är. Det är hans personlighet, ingen psykisk åkomma som behöver botas.
 
Nu säger du emot dig själv litegrann. I svaret på mitt inlägg #884 där jag menade att han uppfattar dig ev som krävande och jobbig, svarade du i inlägg #887 att du skickat ett meddelande i veckan med typ "Hej hur går det?" och sen låtit honom vara. Nu, i ditt inlägg #941 att ni haft diskussioner, tjafsat och att han upplevde dig som ett stressmoment.

Jag tycker det är ganska tydligt att han vill ha sin frihet, slippa krav och stress, hans båt och segling betyder allt för honom. Börjar du ifrågasätta det kommer han att dra mot horisonten. Eller det har han väl redan gjort. Det låter som om han mest vill ha en träff under resan för att få ... ja, whatever.

Jag lever själv tillsammans med en man med gigantiskt frihetsbehov. Skulle jag försöka kontrollera honom, ifrågasätta honom och kräva förklaringar osv osv skulle vår tid tillsammans vara slut rätt snabbt. Förutom att det vore otroligt egoistiskt av mig att försöka förändra honom och kväva honom för att passa mig. (Jag kräver också massor av frihet, ska tilläggas. Och jag menar inte sexuell utan livsrum.)

Träffa honom då och då om du vill, men låt honom vara den han är. Det är hans personlighet, ingen psykisk åkomma som behöver botas.
Ja, sen han ”försvann” har jag skickat ett i veckan. Dvs slutet av juni. Tjafsen var i början av Maj. Det har jag också skrivit om nånstans. Det var då vi haft en perfekt dejt, pratat om framtid…och sen kunde vi inte ses på nästan 3 månader för annat gick före. Så nej, jag talar inte emot mig själv.

Jag har inte skrivit att jag velat förändra honom, möjligtvis att jag önskat en lugn dialog för så fort han uppfattar något om än hur litet som ett krav… då flyr han och allt blir jättejobbigt. Jag har också sagt att ”sommaren är hans”, men att jag velat ses nu och försöka ses varje månad i höst ”vi kan ju prova var hans svar”.

För min del har det inte handlat om att kontrollera honom. Mer försöka förstå (därav allt ältande) och kanske komma fram tlll nåt som funkat för oss båda om det går. För hans del handlat det om frihet, för min del att känna mig trygg. Jag är inte nån som kräver ens daglig kontakt… men 2,5 veckors ghostande funkar inte för mig.

Sen är det ju tveksamt om det någonsin skulle gå att rodda. Mitt syfte med att träffas är att dels få av hans Gloria jag själv monterat dit och sen tagen funderare på hur viktig denna person är för mig egentligen.
 
Alltså är detta på riktigt?! Blir så frustrerad av att läsa det du skriver ts.

Efter alla kloka råd du fått och när polletten verkar vara på väg ned så ska du träffa honom?!

Du ljuger ju för dig själv när du skriver varför du vill träffa honom.

Ärligt talat, efter att ha läst hela jäkla tråden. Vill du fortsätta vara en dörrmatta? Vill du fortsätta må skit?
Om ja, snälla sluta slösa folks tid som de lägger på att försöka hjälpa dig.
 
Japp, och eftersom vi inte vet exakt dag så blir det ju kris att se till att frugan just den stunden är upptagen och har nåt att göra i en främmande hamn.
Du får ge dig ut på tinder nu och hitta en gubbe som står redo åt henne med :)
Jag vill träffa honom, för att se att han är en helt vanlig människa med taskig attityd. Inte den övermänniska jag målat upp
Kan du respektera honom som han är då? Och inte bli galen för han inte är som enligt skolboken?
 
@Unhappy du har säkert haft honom på piedestal, och här i tråden har du gått ganska hårt åt honom också med spekulation om diverse diagnoser, kallat honom monster och annat. Det är ju inte så ovanligt att man pendlar mellan två ytterkanter där man antingen minns bara allt bra eller bara allt dåligt. Sanningen brukar väl vara någonstans däremellan. Men jag ser verkligen inte meningen med att du nu ska spela något slags spel för att träffa honom? Varför sätter du inte bara punkt?

Gång på gång i tråden har du ju tagit upp exempel på där det framgått att ni vill helt olika saker och det har ju knappast förändrats så den där träffen du håller på att måla upp för dig själv, vad ska det ens tjäna till? Liksom @EmmaBovary tycker jag utifrån dina beskrivningar han varit rätt tydlig med att han inte vill detsamma som du. Och du verkar ju ha uttryckt att du inte är nöjd med det, så varför älta på? Släpp honom! Det kommer aldrig bli något som ni båda kan vara nöjda med.

Edit: och ja, nu är det lite ”tough love” här, men jag har varit i liknande situationer och den där sista träffen har ALDRIG blivit som jag hoppats.
 
Alltså är detta på riktigt?! Blir så frustrerad av att läsa det du skriver ts.

Efter alla kloka råd du fått och när polletten verkar vara på väg ned så ska du träffa honom?!

Du ljuger ju för dig själv när du skriver varför du vill träffa honom.

Ärligt talat, efter att ha läst hela jäkla tråden. Vill du fortsätta vara en dörrmatta? Vill du fortsätta må skit?
Om ja, snälla sluta slösa folks tid som de lägger på att försöka hjälpa dig.
Jag håller med om att TS nog lurar sig själv lite vad gäller skälet att träffa karln, trots allt. Men annars så är det väl inte så lätt, + ser det iaf inte som att min tid har slösats, jag får skylla mig själv isf som engagerar mig. Jag gör det eftersom att jag känner med TS eftersom att jag kan ha lite liknande problematik, det vittnar ju andra också om.
 
Du får ge dig ut på tinder nu och hitta en gubbe som står redo åt henne med :)

Kan du respektera honom som han är då? Och inte bli galen för han inte är som enligt skolboken?
Ja, men då får han ju förklara det. Utan att bli hysterisk själv också.
 
Alltså är detta på riktigt?! Blir så frustrerad av att läsa det du skriver ts.

Efter alla kloka råd du fått och när polletten verkar vara på väg ned så ska du träffa honom?!

Du ljuger ju för dig själv när du skriver varför du vill träffa honom.

Ärligt talat, efter att ha läst hela jäkla tråden. Vill du fortsätta vara en dörrmatta? Vill du fortsätta må skit?
Om ja, snälla sluta slösa folks tid som de lägger på att försöka hjälpa dig.
Fast det är ju ytterst frivilligt att läsa tråden?
 
@Unhappy du har säkert haft honom på piedestal, och här i tråden har du gått ganska hårt åt honom också med spekulation om diverse diagnoser, kallat honom monster och annat. Det är ju inte så ovanligt att man pendlar mellan två ytterkanter där man antingen minns bara allt bra eller bara allt dåligt. Sanningen brukar väl vara någonstans däremellan. Men jag ser verkligen inte meningen med att du nu ska spela något slags spel för att träffa honom? Varför sätter du inte bara punkt?

Gång på gång i tråden har du ju tagit upp exempel på där det framgått att ni vill helt olika saker och det har ju knappast förändrats så den där träffen du håller på att måla upp för dig själv, vad ska det ens tjäna till? Liksom @EmmaBovary tycker jag utifrån dina beskrivningar han varit rätt tydlig med att han inte vill detsamma som du. Och du verkar ju ha uttryckt att du inte är nöjd med det, så varför älta på? Släpp honom! Det kommer aldrig bli något som ni båda kan vara nöjda med.

Edit: och ja, nu är det lite ”tough love” här, men jag har varit i liknande situationer och den där sista träffen har ALDRIG blivit som jag hoppats.
Jag tänker att jag kanske också får göra den erfaren i så fall. Det är ju därför jag vill träffa honom…inte för en kommande kärlekssaga
 
46516228_320148725473583_8351693932911919104_n.jpg

Ärligt snodd från en tidigare tråd här på Bukefalos.
 
Du dissar ju karln rätt mycket kan jag tycka förutom att han enligt dig har ett tråkigt liv har du kallat honom både det ena och andra i tråden 😅

Jag tänker bara vad ska du ha honom till om du inte tycker han är en bra människa?

Jag har som jag sagt flera gånger innan en man med psykisk ohälsa som försvinner in i sig själv men förutom det tycker jag ju OM hans andra evenenskaper.

Du verkar inte uppskatta någonting hos den här mannen?
Jag uppskattade massor med honom första 6 månaderna. Vad som sen hände vet jag inte… men det är ganska lätt att spekulera när man inte får nåt svar.

Behöver det vara negativt eller en dålig människa för att en annan person lever ett i mitt tråkigt liv? Jag lever familjeliv… något som är nåt han aldrig skulle ge sig in på.
 
Jag uppskattade massor med honom första 6 månaderna. Vad som sen hände vet jag inte… men det är ganska lätt att spekulera när man inte får nåt svar.

Behöver det vara negativt eller en dålig människa för att en annan person lever ett i mitt tråkigt liv? Jag lever familjeliv… något som är nåt han aldrig skulle ge sig in på.

Jag uppskattade massor med honom första 6 månaderna. Vad som sen hände vet jag inte… men det är ganska lätt att spekulera när man inte får nåt svar.

Behöver det vara negativt eller en dålig människa för att en annan person lever ett i mitt tråkigt liv? Jag lever familjeliv… något som är nåt han aldrig skulle ge sig in på.
Som jag skrev till dig för någon vecka sen ”det är nog ingen fara han kommer säkert dyka upp med båten när han sagt ”.

Nu har du ännu mer bevis på att han faktiskt kommer och tycker om dig på sitt sätt.

Frågan är ju om du kan acceptera honom och om ni kan mötas på mitten någonstans framöver?

Men jag upplever inte honom som en elak människa på samma vis som du gör.
 
I sammanhanget var det relevant

Hur då? Jag förstod inte...

Jag uppskattade massor med honom första 6 månaderna. Vad som sen hände vet jag inte… men det är ganska lätt att spekulera när man inte får nåt svar.

Behöver det vara negativt eller en dålig människa för att en annan person lever ett i mitt tråkigt liv? Jag lever familjeliv… något som är nåt han aldrig skulle ge sig in på.

Men varför vill du ha en relation med en person som lever ett liv du inte vill leva...?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 347
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
13 168
Senast: kolblakkur
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 775
Senast: Whoever
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 078

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp