Behöver lite stöd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som jag skrev till dig för någon vecka sen ”det är nog ingen fara han kommer säkert dyka upp med båten när han sagt ”.

Nu har du ännu mer bevis på att han faktiskt kommer och tycker om dig på sitt sätt.

Frågan är ju om du kan acceptera honom och om ni kan mötas på mitten någonstans framöver?

Men jag upplever inte honom som en elak människa på samma vis som du gör.

Vi tänker väldigt lika i detta. Man kan ju aldrig veta, han kan vara en sån som kör en klassisk otrohetsaffär, men utifrån det som framgått i tråden kan han helt enkelt bara vara en sån som inte vill leva enligt parnormen. Inte just nu, eller aldrig.

TS kan förstås få ha sin bild att mannen är en skitstövel och en inkonsekvent ghostare. Särskilt om det gör det lättare att dra ett streck i detta, så kan det vara till nytta här och nu. Samtidigt vill jag inte att det står oemotsagt att om man inte vill ha tät kontakt så visar det att man inte gillar person (trots att man sagt det), att man är otrogen (som många i tråden tror) eller att man sådär i allmänhet aldrig kommer kunna ha fungerande relationer.

Alla vill inte leva enligt parnormen, alla vill inte vara sambos ens om det är möjligt. Det måste få vara okej, utan att man blir idiotförklarad eller misstrodd eller avkrävd förklaringar som måste vara i klass med sjukdom för att godtas.
 
Vad pratar du om?
Har ts ragg inte velat ge ut sitt telefonnummer? Har missat det :)

Så du tänker då att ts raggs ev fru seglar med och också har något eget ärende på några dagar just där ts bor 😂
Eh nej, jag tänker inte alls. Och läs tråden istället. Människan har inte gett ut något annat än sin snap, ingen nummer ingen Facebook ingenting. Det är ett utmärkt sätt att hålla någon utanför sitt liv.

Och tro det eller ej, många många gömmer att dom har andra också. Det är inte konstigt, har du missat sånt folk i livet så har du haft tur.

Vad är det för roligt för övrigt att han inte släpper in henne i sitt liv? Eller att han ev faktiskt kanske har andra som han inte berättat om? Det är definitivt värt att ifrågasätta, speciellt om man har någon form av relation.
 
Jag låtsades köpa hans bild igår, men inombords kände jag bara att ”antingen är du totalt hjärndöd på riktigt eller så spelar du bara”… det gjorde jag för att jag ville ses och hålla honom lugn. I mitt huvud kände jag bara att ”vad fan” allt detta för en massa skitprat.

Jag är medveten om att det kommer att bli samma sak, min träff är inte för att bonda igen. Det är för att öppna mina ögon.
Så många gånger vi setts och jag känt att ”meeeen, är detta en människa jag verkligen vill vara med”… jag vill se det där igen.

När jag skrev ”men du får sluta ghosta” svarade han ”ja om du inte är dum”… men jag har ju för F inte varit annat än snäll, och försökt anpassa mig.

Jag är medveten om att han kommer att försöka igen, på det gamla vanliga sättet. Det blir inte hans väg denna gång

Okej, så nu börjar du dessutom manipulera honom (”hålla honom lugn”) för att få träffa honom. Jag har två saker att säga efter att denna tråd pågått nästan 50 sidor:

1. Det här relationsmönstret är extremt sorgligt. Du beskriver dessutom en tidigare situation där en man ghostat dig. Kan du se att DU är ditt största problem här? Ditt backande, anpassande osv får konsekvenser. Du måste ta ansvar för det! Du lär dessutom dina barn de här mönstren vilket är sorgligast av allt.

2. Nu har han verkligen visat dig (åter igen, för oss andra) svart på vitt hur han är, du har fått de ”svar” du trängde tidigare i tråden. Han skriver rakt ut att du ska hålla dig på mattan för att det ska passa honom. Och då bestämmer du dig för att träffa honom(!). Vad mer behöver du höra för att ta dig ur detta? Från och med nu får du faktiskt skylla dig själv kan jag tycka. Du vet precis vad för skit du får och ändå tar du villigt emot det. Du bär ansvar för ditt dåliga mående helt själv.

Det här är ingen tråd för att få hjälp och stöd. Det här är en tråd som hjälper till att upprätthålla en sjuklig fixering och jag lämnar nu.
 
Eh nej, jag tänker inte alls. Och läs tråden istället. Människan har inte gett ut något annat än sin snap, ingen nummer ingen Facebook ingenting. Det är ett utmärkt sätt att hålla någon utanför sitt liv.

Och tro det eller ej, många många gömmer att dom har andra också. Det är inte konstigt, har du missat sånt folk i livet så har du haft tur.

Vad är det för roligt för övrigt att han inte släpper in henne i sitt liv? Eller att han ev faktiskt kanske har andra som han inte berättat om? Det är definitivt värt att ifrågasätta, speciellt om man har någon form av relation.

Första frågan att ta upp är väl huruvida man är exklusiva med varandra, annars tycker jag inte att man har någon rätt att döma honom för att han kanske har relationer med fler.

Men vad tyder på att han skulle ha "ett annat liv (med sambo/fru)" som måste mörkas åt båda håll?
 
Eh nej, jag tänker inte alls. Och läs tråden istället. Människan har inte gett ut något annat än sin snap, ingen nummer ingen Facebook ingenting. Det är ett utmärkt sätt att hålla någon utanför sitt liv.

Och tro det eller ej, många många gömmer att dom har andra också. Det är inte konstigt, har du missat sånt folk i livet så har du haft tur.

Vad är det för roligt för övrigt att han inte släpper in henne i sitt liv? Eller att han ev faktiskt kanske har andra som han inte berättat om? Det är definitivt värt att ifrågasätta, speciellt om man har någon form av relation.
Jag har läst hela tråden och svarat i den från början :)

Alla har inte ens Facebook och hur många kommunicerat med telefonnumret nuförtiden?

Tycker inte alls det är något att bli misstänksam över han har ju klart och tydligt sagt att han inte vill ha henne i sitt liv på ett sätt som liknar en klassisk parrelation.

Behöver inte vara något fel på karln för han inte vill leva så och han behöver inte heller ha något att dölja för det?
 
Jag har läst hela tråden och svarat i den från början :)

Alla har inte ens Facebook och hur många kommunicerat med telefonnumret nuförtiden?

Tycker inte alls det är något att bli misstänksam över han har ju klart och tydligt sagt att han inte vill ha henne i sitt liv på ett sätt som liknar en klassisk parrelation.

Behöver inte vara något fel på karln för han inte vill leva så och han behöver inte heller ha något att dölja för det?
Nej nej, du tycker inte det men jag tycker det. Har du något problem med att jag ser det som en varning med mina erfarenheter av folk? Jag skrev vad jag tyckte, spelar ingen roll vad du anser om det.
 
Nej nej, du tycker inte det men jag tycker det. Har du något problem med att jag ser det som en varning med mina erfarenheter av folk? Jag skrev vad jag tyckte, spelar ingen roll vad du anser om det.
Jag tycker det är ett problem att du dömmer mannen enbart för han inte följer normen ja.
 
Vad är det med dig? jag skrev en kommentar om att det fanns en risk att han inte var ensam. Liksom lägg ner. Ignorerar istället, står inte ut med sådan attityd..
Varför ska jag ignorera?
Jag har väl rätt att svara på vilka inlägg jag vill tycker det är du som kommer in i tråden med attityd 😅
 
Som jag skrev till dig för någon vecka sen ”det är nog ingen fara han kommer säkert dyka upp med båten när han sagt ”.

Nu har du ännu mer bevis på att han faktiskt kommer och tycker om dig på sitt sätt.

Frågan är ju om du kan acceptera honom och om ni kan mötas på mitten någonstans framöver?

Men jag upplever inte honom som en elak människa på samma vis som du gör.
Jag upplever inte honom heller som elak i grunden/som person. Däremot blir hans betende/handling elakt och nonchalant. Med det sagt inte alls säkert att det finns nån ond baktanke med det.
 
Jag upplever inte honom heller som elak i grunden/som person. Däremot blir hans betende/handling elakt och nonchalant. Med det sagt inte alls säkert att det finns nån ond baktanke med det.
Jag tror inte han har någon baktanke alls dels har han varit tydlig med vad han kan ge dig och dels kommer han och hälsar på dig när han sagt att han ska göra det.

Jag tror du får vara nöjd eller leta vidare :)
 
Hur då? Jag förstod inte...



Men varför vill du ha en relation med en person som lever ett liv du inte vill leva...?
Nu var ju aldrig tanken att leva ett familjeliv med honom. Båda är ganska överens om att det är viktigt att ha varsina hobbys och intressen. Han skulle förmodligen tycka det var skittråkigt att hänga i stallet, på mitt jobb eller med mina barn också när han vill göra annat. Vad är felet med det?
 
Jag tror inte han har någon baktanke alls dels har han varit tydlig med vad han kan ge dig och dels kommer han och hälsar på dig när han sagt att han ska göra det.

Jag tror du får vara nöjd eller leta vidare :)
Han bad om ursäkt över sitt ghostande. Sen kan han nog inte förstå/se helheten. Men han kommer och har hört av sig idag med.
 
Nu var ju aldrig tanken att leva ett familjeliv med honom. Båda är ganska överens om att det är viktigt att ha varsina hobbys och intressen. Han skulle förmodligen tycka det var skittråkigt att hänga i stallet, på mitt jobb eller med mina barn också när han vill göra annat. Vad är felet med det?

Det var du som poängterade att du tycker att hans liv är tråkigt, samtidigt som du nu skriver att tanken inte varit att leva med honom. Då förstår jag fortfarande inte vad dina åsikter om hans liv har för betydelse...?
 
Han bad om ursäkt över sitt ghostande. Sen kan han nog inte förstå/se helheten. Men han kommer och har hört av sig idag med.
Jag tycker inte han ghostar dig?
Han har sagt till dig att han varken vill eller kan hålla tät kontakt det är du som faktiskt inte respekterar honom som han är utan vill ha en annan man fast i hans skepnad.
(Min tolkning)

Ja jag hoppas ni kan prata ut om det här och komma fram till något :)
 
Det var du som poängterade att du tycker att hans liv är tråkigt, samtidigt som du nu skriver att tanken inte varit att leva med honom. Då förstår jag fortfarande inte vad dina åsikter om hans liv har för betydelse...?
I det sammanhanget att jag har nån bild att han är så himla fantastisk så jo det hade det. Förstår dock inte varför du lägger så stor vikt vid det. Många människor lever ett liv jag inte alls skulle vilja leva med i mina ögon trista hobbys och trista jobb med andra prioriteringar. Och jag kan tycka de är bra människor ändå.
 
Okej, så nu börjar du dessutom manipulera honom (”hålla honom lugn”) för att få träffa honom. Jag har två saker att säga efter att denna tråd pågått nästan 50 sidor:

1. Det här relationsmönstret är extremt sorgligt. Du beskriver dessutom en tidigare situation där en man ghostat dig. Kan du se att DU är ditt största problem här? Ditt backande, anpassande osv får konsekvenser. Du måste ta ansvar för det! Du lär dessutom dina barn de här mönstren vilket är sorgligast av allt.

2. Nu har han verkligen visat dig (åter igen, för oss andra) svart på vitt hur han är, du har fått de ”svar” du trängde tidigare i tråden. Han skriver rakt ut att du ska hålla dig på mattan för att det ska passa honom. Och då bestämmer du dig för att träffa honom(!). Vad mer behöver du höra för att ta dig ur detta? Från och med nu får du faktiskt skylla dig själv kan jag tycka. Du vet precis vad för skit du får och ändå tar du villigt emot det. Du bär ansvar för ditt dåliga mående helt själv.

Det här är ingen tråd för att få hjälp och stöd. Det här är en tråd som hjälper till att upprätthålla en sjuklig fixering och jag lämnar nu.
1) Jag anpassade mig och backade inte med den förra mannen alls. I övrigt otroligt LÅGT att dra in mina barn i det, och då ska du veta att de inte ens vet att han finns. Varför tror du jag sökt en psykolog? Hur tycker du annars jag ska ta ansvar?

2) Han har inte alls sagt att jag skall hålla mig på mattan. Däremot gör vi nu det som hela tiden varit sagt. Dvs ses nu när han kommer förbi
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 347
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
13 168
Senast: kolblakkur
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 775
Senast: Whoever
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 078

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Tävling i julsnaps
  • Stil på bostad för uthyrning.

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp