Som jag skrev till dig för någon vecka sen ”det är nog ingen fara han kommer säkert dyka upp med båten när han sagt ”.
Nu har du ännu mer bevis på att han faktiskt kommer och tycker om dig på sitt sätt.
Frågan är ju om du kan acceptera honom och om ni kan mötas på mitten någonstans framöver?
Men jag upplever inte honom som en elak människa på samma vis som du gör.
Vi tänker väldigt lika i detta. Man kan ju aldrig veta, han kan vara en sån som kör en klassisk otrohetsaffär, men utifrån det som framgått i tråden kan han helt enkelt bara vara en sån som inte vill leva enligt parnormen. Inte just nu, eller aldrig.
TS kan förstås få ha sin bild att mannen är en skitstövel och en inkonsekvent ghostare. Särskilt om det gör det lättare att dra ett streck i detta, så kan det vara till nytta här och nu. Samtidigt vill jag inte att det står oemotsagt att om man inte vill ha tät kontakt så visar det att man inte gillar person (trots att man sagt det), att man är otrogen (som många i tråden tror) eller att man sådär i allmänhet aldrig kommer kunna ha fungerande relationer.
Alla vill inte leva enligt parnormen, alla vill inte vara sambos ens om det är möjligt. Det måste få vara okej, utan att man blir idiotförklarad eller misstrodd eller avkrävd förklaringar som måste vara i klass med sjukdom för att godtas.