Jag hade andra glasögon redan igår. Jag ville se vad han sa om denna tystnad. Svaren var ungefär som väntat med uuuusla ursäkter.När du träffar honom kommer han att vara supergullig och jätteledsen för att han har gjort dig orolig. Han har bara mått så dåligt och det kommer aldrig hända igen, nu har han förstått hur viktigt det är gör dig med kontakt.
Du kommer antingen känna att du är orättvis som är arg på honom, förtrycka dina egna känslor och köpa hans bild av vad som har hänt och då kommer glorian vara på topp - det var ju trots allt synd om honom och du var elak som blev arg.
Eller så kommer han bli sur på dig för att du försöker ställa krav och har mage att vara ledsen för att han inte hört av sig - han har ju sagt att han blir så här så du kan inte förvänta dig annat. Du kommer få ångest över att han försvinner iväg och på grund av det be om förlåt, säga att du var dum och att du bara vill att allt ska vara som vanligt.
Sen kommer han segla vidare efter någon dag och om 20 dagar till har han igen inte läst dina meddelanden och du är orolig och har ångest men eftersom du redan har fått höra av honom att du inte har rätt till dina känslor kommer du skämmas över dom och inte våga ställa några krav.
Så kommer det fortsätta tills du någon gång får nog och inte går med på att träffa dig. Under tiden lever han sitt liv helt som vanligt och när han har tråkigt kan han höra av sig till dig och få lite bekräftelse.
Eller kommer du kunna hantera det på ett bättre sätt? Vad gör du när han säger att dina känslor är fel och att det är synd om honom?
Jag tycker du ska se till dig själv och sätta ner foten mot honom. Du förtjänar bättre än någon som manipulerar dig och sänker din självkänsla.
”Inte haft tid, stress, vi har diskuterat dvs stressmoment, skalat bort annat”…nu är han iväg iaf, inte hört av sig då heller. Jag var väldigt neutral och lyssnade in.
Frågade varför jag var ett stressmoment… jo men det var nåt han kände efter våra diskussioner. Senast var i början av Juli. Sen kom vi överens att inte tjafsa mer. Efter 6 juli BARA glada medelanden. Så det håller inte heller.
Fick en lång utförlig text vad han gjort osv.
Skrev att han fick sluta ghosta såhär, fick till svar att ”ja om du inte är dum”. Då trillade jag nästan ut soffan.
Det enda jag faktiskt gjort är att ha krupit och anpassat efter denna man. Senast diskussion var när han han skrev ”du ska inte förvänta dig mer än det vi har-vill fortsätta ses”. Jag minns att jag förtvivlad bad honom att inte försvinna.
Jag är absolut inte felfri… men jag har inte inte inte varit dum en enda gång. Snarare backat, anpassat och försvarat.
Nu ska vi ses iaf… men som sagt andra glasögon är på.
Detta var ungefär lika dumt svar som… ja jag vet inte vad. ”Introvert, stressad bla bla bla”.