Behöver lite stöd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför skulle jag ljuga om det. Såna saker var en stor del av det vi pratade om. Betenden, diagnoser, hur folk funkade, oss själva osv. Lite det jag menade med att vi kom varandra nära. Båda hade ett stort intresse för det.jag tror inte du ljuger
Jag tror inte du ljuger men du verkar ju trots att ni pratat så mycket om detta inte ha någon som helst koll på om det är sant eller inte.
 
Huruvida han är snäll innerst inne, missförstådd eller har psykiska problem är irrelevant i ditt läge, du mår dåligt av hur han beter sig, även om han la all sin tid på att rädda döende valpar så ändrar det ändå inte du mår dåligt.
 
Jag tror inte du ljuger men du verkar ju trots att ni pratat så mycket om detta inte ha någon som helst koll på om det är sant eller inte.
Då när det begav sig fanns det liksom ingen idé att misstro det. Om du är mina nära vän och berättar något du funderar över så är det ju inte det första jag gör att misstänka dig för att ljuga. Om det inte var så att du brukade ha för vana att göra det
 
Huruvida han är snäll innerst inne, missförstådd eller har psykiska problem är irrelevant i ditt läge, du mår dåligt av hur han beter sig, även om han la all sin tid på att rädda döende valpar så ändrar det ändå inte du mår dåligt.
Jag vet ju det innerst inne, hoppet håller ju på att dö.

Det som finns kvar är en dålig känsla just nu. Tänker inte så mycket på honom/ältar gamla minnen. Det är mest tomt…
Eftersom vi hade kommunikation hela tiden så fanns det liksom minnen överallt. De börjar suddas ut lite och det är skönt.

Sen tror jag att får man bekräftelse 24/7 av någon och det bara försvinner och man blir ghostad såhär/mindre värd än skiten under skorna så gör det något med en.
 
Jag vet ju det innerst inne, hoppet håller ju på att dö.

Det som finns kvar är en dålig känsla just nu. Tänker inte så mycket på honom/ältar gamla minnen. Det är mest tomt…
Eftersom vi hade kommunikation hela tiden så fanns det liksom minnen överallt. De börjar suddas ut lite och det är skönt.

Sen tror jag att får man bekräftelse 24/7 av någon och det bara försvinner och man blir ghostad såhär/mindre värd än skiten under skorna så gör det något med en.
Han kommer suddas ut om ni inte har mer kontakt eller träffar nu, absolut finns vissa personer kvar i hjärtat för alltid men du kommer inom kort inte att tänka på honom till vardags.

Andra tankar kommer ta över!
 
Samt, men hur vet jag det? Jag vet ju ingenting
Du vet att han inte prioriterar dig en bråkdel av vad du prioriterar honom sen vad orsaken är spelar ingen roll för du mår dåligt av det här.

Du kan inte ägna dig åt ditt eget liv och lägga honom åt sidan.
 
Han kommer suddas ut om ni inte har mer kontakt eller träffar nu, absolut finns vissa personer kvar i hjärtat för alltid men du kommer inom kort inte att tänka på honom till vardags.

Andra tankar kommer ta över!
Så är det ju och det känns ändå bra.

Var ute och red idag och tänkte inte alls på att det var just den vägen vi gick med mig häst han och jag. Tror också det handlat om att bryta vanor… min vana var ju att alltid ha ett medelande från honom. Vissa tider liksom… det börjar också försvinna lite. Det gör ont dock… men inte så outhärdligt som förra veckan
 
Du vet att han inte prioriterar dig en bråkdel av vad du prioriterar honom sen vad orsaken är spelar ingen roll för du mår dåligt av det här.

Du kan inte ägna dig åt ditt eget liv och lägga honom åt sidan.
Det vet jag, och jag tror att oavsett anledning han ev skulle komma med. Så tror jag inte att jag köpt den. Hade varit trött/utbränd/introvert osv
 
Samt, men hur vet jag det? Jag vet ju ingenting
Fundera kring följande. I din värld, när man tycker om en person, vill vara med den och ha den i sitt liv, är det då rimligt och i linje med denna känsla att man drar sig undan mer och mer och till slut gör sig oanträffbar?

Svara på frågan med ja eller nej utan att blanda in personlighetsdrag, psykisk ohälsa, anknytningsteorier etc.

Där har du ditt svar.
 
Fundera kring följande. I din värld, när man tycker om en person, vill vara med den och ha den i sitt liv, är det då rimligt och i linje med denna känsla att man drar sig undan mer och mer och till slut gör sig oanträffbar?

Svara på frågan med ja eller nej utan att blanda in personlighetsdrag, psykisk ohälsa, anknytningsteorier etc.

Där har du ditt svar.
Svar: Nej, det är inte rimligt.
 
En sak han faktiskt sagt är att han är en sk otrygg anknuten.
Dvs

Enormt frihetsbehov
Blir undvikande om det blir för nära
Stor tillit till sig själv
Inte känslostyrd utan förnuftstyrd
Upplevs som trygg och självständig till en början.
Börjar en bit in i relationen hitta fel på partnern.
Gräver ofta ner sig i jobb/hobbys

Enligt honom stämmer allt utom att han inte är rädd att bli lämnad-han är rädd att förlora sin frihet. Som utomstående så stämmer det också.

Men vem vet egentligen? Men tanken har slagit mig.

Jag som varit "på gång" med en kille en gång som jag idag vet är empatistörd, för att inte nämna annat jag misstänker att denne är, kan säga att en viss sorts människor är duktiga på att läsa på och kan sedan använda informationen som vapen för att få sin vilja igenom, eller slippa ta ansvar för sina handlingar/för att bli ursäktade när de sviker.

Det jag vill säga är att jag inte skulle lägga så mycket vikt vid om han påstått det där. Det är emellan honom och hans terapeut/psykologkontakt. En diagnos, eller anknytningsmönster är aldrig ett frikort i en relation, relationen måste fungera så båda mår bra i relationen oavsett vad man har i ryggsäcken annars är relationen osund.
 
Har ju bara hans ord att gå efter. Det är snap vi pratar på, har honom inte ens på Facebook eller har hans telefonnummer. Nu kan man ju ringa via snap så behovet har egentligen aldrig funnits.
Jag hade sett det där som en enorm röd flagg. Du vet alltså inget om hans liv utöver det han sagt?
Oftast när någon inte vill ge ut sitt telefonnummer trots att man känner dem hyfsat väl är det för att de inte vill riskera samtal i "fel" situationer, alltså när någon annan kan se. Om jag förstått rätt (jag har aldrig använt snap)går samtal på Snap endast fram om personen är online, alltså kan denne välja mer när det är en lämplig tid att ta emot/ringa samtal.
Det är också lättare att hux flux avsluta en kontakt om man inte gett dem någon "riktig" info om sitt liv, i alla fall inte sånt som går att kolla upp. Det händer till och med att människor upptäcker att de inte fått personens riktiga namn. 🙈 Men förlåt, nu spekulerar jag bara och det är kanske inte viktigt för dig i det här läget att börja fundera på sånt här.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag som varit "på gång" med en kille en gång som jag idag vet är empatistörd, för att inte nämna annat jag misstänker att denne är, kan säga att en viss sorts människor är duktiga på att läsa på och kan sedan använda informationen som vapen för att få sin vilja igenom, eller slippa ta ansvar för sina handlingar/för att bli ursäktade när de sviker.

Det jag vill säga är att jag inte skulle lägga så mycket vikt vid om han påstått det där. Det är emellan honom och hans terapeut/psykologkontakt. En diagnos, eller anknytningsmönster är aldrig ett frikort i en relation, relationen måste fungera så båda mår bra i relationen oavsett vad man har i ryggsäcken annars är relationen osund.
Det har du så rätt i.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 347
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
13 168
Senast: kolblakkur
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 775
Senast: Whoever
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 078

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp