Tack, för att du också ser det. Förvisso skakade jag nästan sönder när han öppnade och började skriva efter detta långa uppehåll. Visst är jag nervös inför att han kommer. Samtidigt så hände liksom inget mer. Jag rasade inte, kul att ses men inte så mycket ångest över det som det var förrförra veckan.
Jag känner ju att jag inte bara vill ha en ytlig kompisreslation där jag är sist på listan av allt liksom.
Det jag fastande för hos honom var hans djup, våra konversationer, has omtanke om mig, hans sätt att se på saker och hans humor. I det är att kanske höras nån gång i veckan ev ses när det passar honom kanske inte vad jag vill. Men det är vad han vill/kan erbjuda. I det har han kommit längre av vad jag kan se. För mig tar det tid, han kan mer bestämma sig att ”såhär gör vi” oavsett om det gör ont. Och vad jag känner är något han egentligen inte vill höra, kan mycket väl tänka mig att det är det som är stressmomentet.
Jag vet inte om jag gillar det alls faktiskt. Inte för att jag skall sitta och älta honom med honom. Men hela tiden har det ju varit hans prio och hans tankar/tycke i det. Jag tror inte ens han vill höra mina för det betyder ingenting jämfört med hans vilja/rädsla att bli fast i något. Att jag säger att jag är ledsen är något som skrämmer honom och då stoppar han huvudet i sanden ytterligare en gång stressmoment/jobbigt osv. Stoppa huvudet i sanden är kanske inte riktigt min grej.