Grejen med den här relationen är att det finns en maktobalans som är omöjlig att korrigera då den ena vill att relationen ska vara någonting annat än vad den är, medan den andra sätter alla premisser för relationen. Eftersom TS verkar rädd att förlora den här killen helt gör hon ständigt gränsförflyttningar där hon anpassar sig till killens vilja och önskemål. Eftersom hon gör det har hon visat för honom att hon är en sån som fogar sig efter hans vilja, och han kommer tyvärr aldrig att respektera hennes önskningar eller vilja då han kör sitt eget race.
Detta ger mig sinnessjuka flashbacks till min första ”relation” jag hade när jag var 17 år. Vi var ”ihop” i typ 3 månader och det tog mig goda 5 år att känslomässigt återhämta mig. Jag letade också efter svar, förklaringar, sätt att vinna honom tillbaka, sätt att ”sätta dit” honom. Sätt att få upprättelse. Men det går ju liksom inte om motparten inte har något investerat? Och du har en jävla massa investerat. Jag har också insett att det finns inga svar ibland. Saker är roliga i början och sen är dom inte roliga längre och då är det dags att gå vidare.
Nu vet jag ju inte vad det är för relation som TS söker i sitt liv, men för mig, idag, hade den här typen av beteende hos en vuxen man varit direkt avtändande. Okej om han varit en tonåring, men den här typen av självupptagenhet hos en vuxen man? No thanks.