Behöver lite stöd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, men jag tycker det framgår att TS ändå försökt kommunicera att hon har andra behov och då är det hennes behov som ska stå åt sidan. En mogen, ansvarsfull person som inte har för avsikt att såra andra hade avslutat den här relationen för länge sen, istället för att bara glida med och nyttja den när det passar.
Jag har det, och jag har varit ganska tydlig och bestämd först. Att det inte var ok att prioritera bort oss så länge för att han skulle jobba extra. Men då hotar han ju att lämna… och det upprepade sig ju. Sen fick jag anpassa och anpassa. Vi bestämde saker och han backar mer, jag anpassar osv.

Jag kan känna från hjärtat att ”vad ska ja ha mig till? Varför går han inte?”

Det hade ju gett honom all frihet i världen
 
Alltså jag tror inte alls att han varken är rädd eller att det är smärtsamt för honom. Han är obrydd och vill kanske ses och ligga nån gång när det passar. Mår troligen inte dåligt av det alls och tänker kanske inte ens på det nämnvärt mellan gångerna.

Men det är ju bara min gissning, baserat på alla inlägg ovan.
Kan mycket väl vara så. Men han HAR försökt förklara hur han tänker. Han tror inte på relationer- de tar alltid slut, han måste prioritera sig å det extrema, inget för komma före. En bitterhet att han inte gjort det innan utan suttit i relationer som hindrat. Rädd att förlora frihet osv. Sen är det alltid ”å andra sidan myntet så tycker jag väldigt mycket om dig”…
Det har varit frånvarande perioder, sen dagar med många medelanden och mycket hjärtan för att sen försvinna igen.

Att säga att han är rädd hela tiden när vi inte tjafsat på länge går inte ihop för mig. Men jag är inte han.
 
Men båda parter måste ju vilja ha relationen och om han inte vill vara mer än FWB så blir det märkligt av dig att pressa honom till mer.

Hans önskemål är inte att bryta helt, för hans önskemål är att vara FWB. FWB = att träffas. Inget ologiskt i det.

FWB är vad som är budet, och du har ju redan konstaterat att det inte är vad du vill ha med denna man (klokt!) så nu återstår bara att göra så också. För det är vad man gör som betyder något i praktiken.
Jag får försöka vara så modig att jag lyfter det. Nu vill jag ju också att han skall kunna utöva sin hobby och allt det där. Från början pratade vi mycket om hur en bra relation såg ut och vi var väl båda överens att man ger varandra frihet tex har egna hobbys osv. Inte hänga på varandra hela tiden och inte nöja sig med bara vardag utan att man vill ha ut mer av livet. Det där synkade han av direkt.

Sen verkar han ju ändå inte vilja ha den nära relationen/kontakten vi först hade. Den som betydde nåt för mig.

Jag behöver lyfta detta en sista gång. Men jag är rädd så jag skakar. Jag vet ju vad svaret är…

Sen kan jag för mig själv tycka att FWB är en ganska oschysst grej när man vet att andra parten vill mer.
 
Jag får försöka vara så modig att jag lyfter det. Nu vill jag ju också att han skall kunna utöva sin hobby och allt det där. Från början pratade vi mycket om hur en bra relation såg ut och vi var väl båda överens att man ger varandra frihet tex har egna hobbys osv. Inte hänga på varandra hela tiden och inte nöja sig med bara vardag utan att man vill ha ut mer av livet. Det där synkade han av direkt.

Sen verkar han ju ändå inte vilja ha den nära relationen/kontakten vi först hade. Den som betydde nåt för mig.

Jag behöver lyfta detta en sista gång. Men jag är rädd så jag skakar. Jag vet ju vad svaret är…

Sen kan jag för mig själv tycka att FWB är en ganska oschysst grej när man vet att andra parten vill mer.

Fast DET är inte hans ansvar att du tycker att FWB är oschysst när han inte vill mer men du vill det. Då är det ditt eget ansvar att bryta för att du inte kan få mer än vad som erbjuds.
 
Fast DET är inte hans ansvar att du tycker att FWB är oschysst när han inte vill mer men du vill det. Då är det ditt eget ansvar att bryta för att du inte kan få mer än vad som erbjuds.
Nej jag menade inte så, mer än att jag tycker det är oschysst. När man vet vad den andre känner. Och att dessutom bli sur och säga ”ja men då kan vi vara bara nätkompisar då”.

Han är en tänkande människa men ganska hög moral i normala fall. Och jag dessutom varit väldigt mån om att inte såra mig en gång i tiden
 
Fast det är inte oschysst alls. Varför skulle det vara det? Han kan ju inte tvinga sig att vara något mer om han inte vill det?
Jag menade mer att jag aldrig skulle göra så. Om jag visste att personen ifråga hade starka känslor för mig och vi haft det seriösare innan. Personligen hade jag inte haft samvete att ligga med den personen med den vetskapen. Men det är jag
 
Jag menade mer att jag aldrig skulle göra så. Om jag visste att personen ifråga hade starka känslor för mig och vi haft det seriösare innan. Personligen hade jag inte haft samvete att ligga med den personen med den vetskapen. Men det är jag

Om personen var informerad att jag inte ville ha något mer än FWB men ändå valde att fortsätta att träffa mig så skulle jag inte se det som mitt ansvar att vara någon slags förälder för den andra personen.

Är man vuxen så får man ta ansvar för sig själv.
 
Om personen var informerad att jag inte ville ha något mer än FWB men ändå valde att fortsätta att träffa mig så skulle jag inte se det som mitt ansvar att vara någon slags förälder för den andra personen.

Är man vuxen så får man ta ansvar för sig själv.
Som sagt, JAG hade inte gjort så. Om jag visste att den andre var kär och ledsen.
Det har jag rätt att tycka. Jag hade tyckt det varit skitjobbigt att ligga med nån jag vet känner så
 
Det kan du tycka, men du kan inte förvänta dig att någon annan ska ta ansvar/ändra sig för att du önskar mer än vad som erbjuds.
Det har jag heller inte gjort.
Men jag tycker fortfarande det är taskigt, och att dessutom sen bli sur när jag inte vill och säga att man bara kan vara nätkompisar istället
 
Det har jag heller inte gjort.
Men jag tycker fortfarande det är taskigt, och att dessutom sen bli sur när jag inte vill och säga att man bara kan vara nätkompisar istället

Så om han inte vill ha något annat än FWB och föreslår nätvänner så tycker du det är taskigt?

Han säger ju vad han kan erbjuda och när FWB inte fungerar för dig så är det väl bäst om ni bara är nätvänner?
 
Det har jag heller inte gjort.
Men jag tycker fortfarande det är taskigt, och att dessutom sen bli sur när jag inte vill och säga att man bara kan vara nätkompisar istället

Vad skulle han ha gjort då? Han vill inte vara mer än FWB och du vill inte vara det, särskilt inte sexet. Då är hans förslag att skippa sexet och bara vara vänner. Vilka övriga alternativ fanns det för honom att föreslå?

Det viktigaste tycker jag är att vara tydlig och det tycker jag att han verkar ha varit. Nästa steg blir ju att bryta helt om ni inte kan vara FWB eller vänner, men jag tycker inte att det är direkt fel att lyfta de alternativen först med en person man gillar att hänga med.
 
Som sagt, JAG hade inte gjort så. Om jag visste att den andre var kär och ledsen.
Det har jag rätt att tycka. Jag hade tyckt det varit skitjobbigt att ligga med nån jag vet känner så
Jag flyttade genom hela Sverige för att bo ihop med en kille som sedan berättade att han inte va kär i mig, han ville ändå bo ihop och va tillsammans trots att han visste att jag va kär och hade lämnat hela mitt liv hemma.

Han hade nog inte gjort slut och det va såklart skitjobbigt för mig men vad är det för mening i att må dåligt för att va med nån som inte ser saken likadant?

Självklart kändes det ologiskt för mig att be någon flytta över hela Sverige när man inte ens va kär, men i slutändan är det irrelevant. Jag får ta hand om mig själv
 
Jag flyttade genom hela Sverige för att bo ihop med en kille som sedan berättade att han inte va kär i mig, han ville ändå bo ihop och va tillsammans trots att han visste att jag va kär och hade lämnat hela mitt liv hemma.

Han hade nog inte gjort slut och det va såklart skitjobbigt för mig men vad är det för mening i att må dåligt för att va med nån som inte ser saken likadant?

Självklart kändes det ologiskt för mig att be någon flytta över hela Sverige när man inte ens va kär, men i slutändan är det irrelevant. Jag får ta hand om mig själv
Så är det ju.
Men jag kan aldrig tycka att det är en schysst handling. Men som du säger man får ta hand om sig själv och det är ju det jag försöker göra
 
Ja och du verkar också vara sur över att han inte vill mer?
Nej, varför skulle jag vara det?
Men det är ett evigt velande. Och en situation där jag uppriktigt inte fattar varför han inte bara släpper mig. Jag kan liksom inte se något alls som gör att han ens vill träffas
 
Men han är ju nöjd? han får det han vill ha, det är du som sitter hemma och gråter men ändå vägrar släppa honom

Kanske, men samtidigt om hans mål är att vara fri och helt obunden till mig. Jag är ett stressmoment, tjatig, jobbig och dessutom förälskad i honom då känns det ju mer som att skapa sig problem genom att återigen ha sex med denne. Då kan man ju riskera att både dra igång förväntningar och att dessutom hamna i jobbiga diskussioner mm. Saker man absolut inte vill ha
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 347
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
13 167
Senast: kolblakkur
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 774
Senast: Whoever
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 078

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp