behöver hjälp med vagn och skakelfästningar!

Sv: behöver hjälp med vagn och skakelfästningar!

Jo, i tråden om bröstans placering.
 
Sv: behöver hjälp med vagn och skakelfästningar!

jo men alla har kanske inte sätt den men nu vet ju folk vart den finns(bilden)
 
Sv: behöver hjälp med vagn och skakelfästningar!

Gullan86 skrev:
taaaaaaaaaaaack :bow: :bow: :bow: :bow: äntligen nån som fattar


Tråd efter tråd efter tråd du skapar har en tendens att spåra ur och den gemensamme nämnaren är Gullan86, när ska DU fatta vad som sägs?
 
Sv: behöver hjälp med vagn och skakelfästningar!

Men tycker du att de e kul o hoppa in på alla mina trådar o komma me kommentarer såsom detta???va lite mogen istället jag vågar iaf göra trådar och skriva här på buke och smygläser inte allt finns folk som inte ens vågar skriva för att de e rädda för kritik så....
 
Sv: behöver hjälp med vagn och skakelfästningar!

Ja. jag håller med, det var vansinnigt omoget gjort och jag ska genast sluta :cry: !
Dock undrar jag om du inte själv har märkt tendensen, dvs folk svarar och ger råd på dina ursprungsfrågor och du dissar effektivt en efter en tills du får det svar du ville ha?

Sen angående att smygläsa :smirk: , man har rätt att öppna även dina trådar utan att svara förstår du.Varför göra det när du i inläggen innan redan dissat det ena förslaget mer lysande än de andra?
Jag öppnar trådar utan att se efter VEM som postat dom, jag gör det eftersom jag TROR att det kan finnas något av intressa för mig att lägga på minnet.

Vilket det ofta gör eftersom folk lägger sin själ i att försöka förklara för dig.
 
Sv: behöver hjälp med vagn och skakelfästningar!

men snälla nån e detta nåt att tjaffsa om? du lever ditt liv jag lever mitt....tyvärr(enligt dig) har jag inte fattat vad i hela friden jag gör för fel...jag tar till mig det VET jag eftersom jag sen går o oroar mig (som ex tråden om min häst skritt) att jag fick reda på att han var framtung något som jag inte ens anat....nu är jag livrädd för att han ska få belastingskador bla bla...m.m. m.m.....

jag tar till mig mer än folk anar men allt behöver jag väl inte nämna här...ska detta va som ens liv lr? herre gud folket här....vi lever oxå utanför bukefalos dataväggar....jag tar inte denna sidan på störta seriösa allvar lixom.

men det finns det tydligen folk som gör här....många har mailat mig bla du kristen och klagat på bl.a mitt stavande och skrivande och upplägg m.m på mina trådar o allt jag skriver....va gör det att jag stavar fel lixom hela världen går faktiskt inte under....

hm det där om att folk lägger ner sin själ...ja vissa gör det men det antalet är ju inte direkt dominerande...

de flesta dissar ju mig såfort de ser hur jag stavar(enligt vissa) och hur seriöst är det då? hallå för hundrade gången detta är internet inte våra liv.
 
Sv: behöver hjälp med vagn och skakelfästningar!

nu kan man ju iaf snacka om att denna tråden spårat ur och denna gången var det INTE mitt fel. jo ioförsig jag hade ju kunnat skita i att svara på ett sånt här tjaffinlägg.
 
Sv: behöver hjälp med vagn och skakelfästningar!

Gullan86 skrev:
....många har mailat mig bla du kristen och klagat på bl.a mitt stavande och skrivande och upplägg m.m på mina trådar o allt jag skriver....va gör det att jag stavar fel lixom hela världen går faktiskt inte under....

Jag skickade dig ett pm som förklaring, inte för att klaga, så att jag inte skulle pesta ner dina trådar. Jag gav dig en förklaring till varför dina inlägg upplevs som svårlästa och jag tycker inte att stavningen per se är ett problem, men vad vet jag, tydligen finns det andra som gör det. Har du mer att svara mig angående detta ärendet så föreslår jag att du gör det samma så kan ju tråden återgå till sitt ursprungsämne :idea: !
Mao skicka ett pm så dör tjafset ut av sig själv.
 
Sv: behöver hjälp med vagn och skakelfästningar!

Gullan86 skrev:
men snälla nån e detta nåt att tjaffsa om? du lever ditt liv jag lever mitt....tyvärr(enligt dig) har jag inte fattat vad i hela friden jag gör för fel...jag tar till mig det VET jag eftersom jag sen går o oroar mig (som ex tråden om min häst skritt) att jag fick reda på att han var framtung något som jag inte ens anat....nu är jag livrädd för att han ska få belastingskador bla bla...m.m. m.m.....

jag tar till mig mer än folk anar men allt behöver jag väl inte nämna här...ska detta va som ens liv lr? herre gud folket här....vi lever oxå utanför bukefalos dataväggar....jag tar inte denna sidan på störta seriösa allvar lixom.

men det finns det tydligen folk som gör här....många har mailat mig bla du kristen och klagat på bl.a mitt stavande och skrivande och upplägg m.m på mina trådar o allt jag skriver....va gör det att jag stavar fel lixom hela världen går faktiskt inte under....

hm det där om att folk lägger ner sin själ...ja vissa gör det men det antalet är ju inte direkt dominerande...

de flesta dissar ju mig såfort de ser hur jag stavar(enligt vissa) och hur seriöst är det då? hallå för hundrade gången detta är internet inte våra liv.

Det är ju bra löjligt att hacka på folks stavningar tycker jag.
Det kan väl inte vara många här som har missat Pufffans stavningar och uttryck. Men inte klagar man på henne för det? Man förstår ju vad h*n skriver. Det är väl det viktigaste? Jag tycker att Pufffan är go med sina uttryck och stavningar.Så sluta klaga på hur folk skriver.
 
Sv: behöver hjälp med vagn och skakelfästningar!

Hejsan!

När jag skickat från börjas har det kommit efter nån vecka. Inga skador eller trasiga produkter! :D
Hade tänkt beställa för ett tag sen men det blev inte av och tur var väl det för en hästsportbutik lades ner 3 mil från där jag bor med först 50 % sen 70% REA. Jag var där båda dagarna :D :D och handlade massor!
Varje grej blev 10-50 kr billigare än Börjes :smirk:.
Kul med så mycket nytt!
Och klart man ångrar att man inte rev åt sig mer sista dan!
Men det blev rätt mycket "onödiga" grejer, fast det var ju billigt! :D

Mvh Lisa
 
Sv: behöver hjälp med vagn och skakelfästningar!

Jag själva är en ägare till en skitsele, och ja, de är absolut en skitsele!
Dock så funkade min skitsele till att tömköra, förbereda körning dvs dra sakor och ting, samt dra vagnen efter sig, dock gick det inte att sitta i vagnen för då blev allt helt kattastrofalt!!
så jag fick köpa en RIKTIG sele och medans jag väntade på att den skulle komma så fortsatte jag att jobba hästen från marken och hon fick fortsätta att dra vagenen efter sig utan att någon satt i.

Man behöver inte köpa en svin dyr sele, min gick runt 4-5 tusen. Men det finns även bra beg selar!

En riktig sele är A och O! Säkerhet, passform m.m.
Lugna dig lite med körningen, syssla med sådant som din billiga sele klarar av i stället, ex dra lite sakor m.m.
Och under tiden spara pengar!
Gör det för hästens skull, din skull och framförallt för er egna säkerhets skull!
 
Sv: behöver hjälp med vagn och skakelfästningar!

tack för råden men vi e redan igång och kör med detta:

*bred däckel med lös brösta
*svängel + draglinor såklart
*baksele

och allt "byggt" på en "skitsele".
och det funkar jättebra. kalaset har gått på ca 1200kr
 
Sv: behöver hjälp med vagn och skakelfästningar!

Jag hoppas din körning går bra gullan... Att bygga om en skitsele är visserligen inte att rekomendera, men om det görs rätt så blir förhoppningsvis körningen lite mer komfortabel för hästens del. Jag har även sett en person tävla med shettis och omgjord skitsele, och den fungerade faktiskt bra. Hur kvaliten var vill jag inte säga någonting om, och utseendemässigt kan det knappast jämföras med en riktig, men funktionsmässigt var den faktiskt ok...

Jag vet till en del hur du har gjort om din sele, men hur har du lyckats få däckeln på en skitsele modell billig att bli "bred"?
 
Sv: behöver hjälp med vagn och skakelfästningar!

Genom att anvämda däckelunderlagg blir "däckeln" bred! :D
Finns ju för drygt en hundring på Börjes mkt stadiga och stötdämpande!
 
Sv: behöver hjälp med vagn och skakelfästningar!

japp börjes där igen *hurra hurra*

och min däckel är bredare än de flesta "skitsele" däcklar så jag har en fördel där den är väl ca 10-12cm bred(måttat från minnet nu alltså) mkt bredare alltså än de flesta finsele däcklar....det enda som är dåligt med den är då att den inte har ett järn i sig men den är så stadigt och skulle aldrig kunna tryckas ner mot manken så det gör inget plus att hästen inte har nån manke så hehe.
 
Sv: behöver hjälp med vagn och skakelfästningar!

Jag tycker att man kan komma ihåg i sammanhanget att Gullans häst är 126 cm hög. Belastningen blir mao inte alls lika hög som om det vore en stor häst. Kan inte låta bli att tycka att Gullan får klä skott för någon allmän ideologi istället för att det ses till hästindividen och den körning hon tänkt göra, speciellt med tanke på att hennes vagn är ofjädrad. Får hon smak för körningen så lär hon nog köpa både annan sele och köra annnan vagn, men i dagsläget tror jag knappast att hennes val av sele kommer att orsaka något bara material och sömmar är i bra skick och den passar hästen.
 
Sv: behöver hjälp med vagn och skakelfästningar!

Jag hade visserligen föredragit att däckeln var så bred och stadig som möjligt innan däckelunderlägget lades dit... Men bra om/att du har lyckats att få det så som du strävat efter. Vilken typ av underlägg har du då valt? Fleece/teddy? Neoprene? Många tenderar att bli tunna och platta med tiden...
 

Liknande trådar

Körning Min travare körs idag med remsele, långbrösta och rockard gjord på bilaxel. Förspänd på vanligt sätt med skaklarna fästa i däckeln med...
Svar
6
· Visningar
1 145
Senast: Cilva
·
Trav Hej! Har en dressyrhäst på 6 år som är inkörd som unghäst. Hon är inte körd på 2 år. Fick tag i en speedcart billigt och fick med en...
Svar
2
· Visningar
1 246
Senast: ghost
·
Körning Jag har lyckats byta till mig en modifierad smålandstrilla (sänkt, med gummihjul) med parstång och kompletta parselar (nåja, bakselar...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 327
Senast: trassel
·
Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 269
Senast: Mezcal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp