Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
snigelfarmor skrev:Nu är jag väl knäpp men jag spänner inte min sadelgjord, för jag tycker inte hästarna ska behöva utstå sånt.
/jenny
LIA skrev:Att binda remmar runt skalmarna för att hålla ner dom, och därmed minska rörelserna uppåt/nedåt, är mindre lyckat, i o m att dom därmed inte kan röra sig framåt/bakåt heller.
åke skrev:Ja, du är verkligen knäpp som inte spänner den. Hästarna kan faktiskt få skav om man inte spänner den. Jag kan upplysa dig om att det finns gjordar med resår.
Måste bara fråga.......... Gick det bra att jogga?snigelfarmor skrev:ditt inlägg heter faktiskt" Jag behöver hjälp med vagn och skakelfästningar"
Inte "jag vill ha medhåll innan jag gör nåt idiotiskt"
Så, hur ska du ha det?
Vi kan bara säga sanningen till dig, iallafall jag vägrar gå tillbaka i tiden och berätta hur jag gjorde för att kunna köra med min skitsele. Varför ska man berätta om nåt som var dåligt så att andra gör om det? Bättre att berätta om sina misstag o varna andra. Iallafall för hästens skull.
Nu ska jag köpa ett bar snedgångna pumps och klistra ditt några inlägg och lappa med plastic padding, för jag ska ut o jogga /jenny
Min sele börjar se skaplig ut nu............åke skrev:Men så är det för alla. När började köra i skogen med våra hästar så skulle vi ha en Fössing att köra med pga. att vi gillar den modellen. Det var hopplöst att få tag på en sådan.Men inte fasen sätter vi på saker på hästen som är direkt faliga bara för att vi SKA köra stock. Ne som så mycket annat så handlar det om tålamod då tror jag att man kommer långt samt att skynda långsamt. Ps. vi fick tag på våran fössing till slut. Nu tackar jag för mig på denna tråd har fått nog. Funderar på att fläta ihop en bröstsele av gamla balsnören då vi har gott om dom............