Sv: behöver hjälp med vagn och skakelfästningar!
Men så är det för alla. När började köra i skogen med våra hästar så skulle vi ha en Fössing att köra med pga. att vi gillar den modellen. Det var hopplöst att få tag på en sådan.Men inte fasen sätter vi på saker på hästen som är direkt faliga bara för att vi SKA köra stock. Ne som så mycket annat så handlar det om tålamod då tror jag att man kommer långt samt att skynda långsamt. Ps. vi fick tag på våran fössing till slut. Nu tackar jag för mig på denna tråd har fått nog. Funderar på att fläta ihop en bröstsele av gamla balsnören då vi har gott om dom............
Fjunet skrev:Nu har jag läst hela tråden (har helt ärligt skjutit upp den eftersom jag visste att den skulle urarta).
Jag är i samma sits som dig Gullan. Jag har heller inte mycket pengar, men jag har samtidigt inte bråttom att börja köra än - så jag lägger undan pengar sålänge. Letar begagnat osv. Jag har lyckats få tag i träningsvagn från travet med rockardhjul (vet inte hur jag ska beskriva den, är inte helt 100% på vad alla vagnar heter ) för 500:-. Den tänker jag renovera. Fjädring går att ordna under sitsen - tack och lov!, sitsen behöver lagas, svängel ska ordnas och däcken behöver pumpas. Förhoppningsvis är den klar runt början av augusti (3 veckors semester, då blir det mycket pillande med vagnen). Renoveringen kommer inte att ha kostat många hundralappar när jag är klar. Sedan kommer jobbet med selen Att hitta en travsele passande minishettis är i princip omöjligt - men jag ger inte upp för det. Man kan ordna extra hål osv. Kort sagt: Ha inte bråttom. Jag har 1 augusti som mål, men världen går inte under och jag lägger inte körningen på hyllan om jag inte blir klar i tid.
Men så är det för alla. När började köra i skogen med våra hästar så skulle vi ha en Fössing att köra med pga. att vi gillar den modellen. Det var hopplöst att få tag på en sådan.Men inte fasen sätter vi på saker på hästen som är direkt faliga bara för att vi SKA köra stock. Ne som så mycket annat så handlar det om tålamod då tror jag att man kommer långt samt att skynda långsamt. Ps. vi fick tag på våran fössing till slut. Nu tackar jag för mig på denna tråd har fått nog. Funderar på att fläta ihop en bröstsele av gamla balsnören då vi har gott om dom............