Bebisar och katter

Sv: Bebisar och katter

Det var inte ett svar om PPs barn, utan en mer generell fundering kring att djuren har bra koll och det som tråden eg handlade om ( små spädisknytten ) :).

Som jag skrev tidigare, nu är E så pass stor att hon nog skulle illvråla om hunden la sig lite illa på henne, men det var inte så självklart när hon var färsking ..

När ni är med barnet är det väl inte någon större fara, det är vid de tillfällen då barnet skall sova middag och ni vuxna vill pyssla med annat som katterna kanske bör stängas ute?!
Nej precis, då är det ju alldeles lugnt. Jag menar på natten när jag själv vill sova för då är det inte läge att stänga ut dom. :angel:

Men jag vaknade iaf direkt om hunden försökte avancera från fotänden upp mot huvudkuddarna, tror du inte att du också vaknar om katterna försöker smyga sig upp? :)

Nu sover vi såhär:
image-upload-32-709846.jpg

Senast ändrad:

Jo självklart, men hunden o dottra har jag inga problem m att lämna oövervakade i exempelvis ett annat rum. Dottra är rätt mycket större än hunden :)
Däremot har vi ju haft en bunt jourhemshundar som kommit och gått, och även fast det alltid fungerat väldigt bra, så har jag aldrig ens kommit på tanken att lämna dottern oövervakad med någon utav dom.
Min egen hund känner jag utan och innan, och även om han skulle få för sig att bita henne, så skulle han inte orsaka någon större skada (och det skulle troligtvis vara befogat).

Förlåt för trådkap, men måste bara fråga. Vad är det för typ av spjälsäng ni har och var hittar man den? Det ser otroligt praktiskt ut!
Jag håller med, dom sängarna ser jättepraktiska ut! Jag har sett liknande på bl.a Barnens Hus tror jag. Tyvärr har vi jättebreda typ trösklar på sängens långsidor, så det funkar inte för oss.

Vi köpte en spjälsäng på Ikea idag. Efter att jag monterat ihop den gick ena katten fram och luktade på ena benet och den andra katten kröp under den och la sig och sov där. Ungefär som jag trodde att det skulle bli!

Som jag skrev till Breccia, det var en mer allmän fundering och mer riktat till trådens ursprungsfråga som handlar om små spädisar :)

Armani__: Precis som Sar skriver, det är en vanlig spjälsäng som man kan montera av sidan på :)

Oregano: Johoo då det går ändå :D
Bara att ställa spjälsängen mot en vägg och skjuta eran säng så långt/hårt mot spjälsängen ( som vi har på bilden ), den lilla springan som blir kan ni packa med mjuka ihoprullade filtar ..

Bara att ställa spjälsängen mot en vägg och skjuta eran säng så långt/hårt mot spjälsängen ( som vi har på bilden ), den lilla springan som blir kan ni packa med mjuka ihoprullade filtar ..
Aha! :idea: Får kanske testa det sen då.

Nu har iaf spjälsängen stått "bäddad" i ett dygn och katterna är totalt ointressearade av den. De har inte ens provlegat den. Som jag trodde, de är för lata/gamla/tunga för att orka ta sig upp! :love:

Som jag skrev till Breccia, det var en mer allmän fundering och mer riktat till trådens ursprungsfråga som handlar om små spädisar :)

Armani__: Precis som Sar skriver, det är en vanlig spjälsäng som man kan montera av sidan på :)

Tack för svar!!
Kan man montera av sidan på vilken spjälsäng som helst? Så vill jag nog ha det, så kan lilla vovven ändå sova mellan oss i sängen och så har jag bebis på ytterkanten.
förlåt för ytterligare trådkap till TS :o

Det gör inget! Vi är ju alla lika gröna första gången! Det går inte på alla spjälsängar, så se till att köpa en där det går. Även om man inte har den mot sängen så, så kan det vara praktiskt då barnet blir lite äldre. Vi köpte en Ikea Gulliver (eller var det den andra?! :o ) och på den går det. Det följde med som en extra planka att montera dit då sidan tas bort, för att göra den stabil.

Ska kolla om det var en Gulliver. Sitter och skriver på mobilen nu, så jag kan inte titta.

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
2 034
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 478
Senast: Sel
·
Övr. Katt Hej alla! Jag har en gammal katt. Hon har alltid varit lite speciell och som liten tippade jag på att hon inte skulle bli särskilt...
Svar
5
· Visningar
1 879
Senast: TinyWiny
·
Hundträning Hej på er, Jag önskar hjälp och tips, kanske stöd också. Detta är en väldigt rå och ärlig text. Jag är mentalt slut. Jag mår verkligen...
Svar
11
· Visningar
3 387
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur