Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

*kl*
Sex timmars städ på dagis, tre timmars stall (inklusive ridtur och insläpp av hästar) och till sist 35 min kö på apoteket för att få höra "det har vi inte hemma, ska jag beställa?" :mad: Då blev jag gråtfärdig, svor lite och åkte hem :D Nu ligger jag redan i sängen med dottern som sover. I morgon är en ledig dag och jag funderar på om jag ska våga mig på en liten PW :)
 
Sv: Beach 2014

Jag har bara gymmat en ynka gång den här veckan, jag skyller på dig ;)

Eeeeeller så är det för att jag tänkt "nej, det blir för sent", "nej, jag kommer inte orka vakna i tid till jobbet imorgon då" samt "men jag ska ju rida på lördag". Hej och välkommen till dålig karaktär.
Fast jag har träningsvärk i benen sen igår, för då gjorde jag lite övningar hemma. Men jag vet inte vad jag ska lägga in det som i endomondo?

Istället för att ge mig ut och springa en liten stund idag efter jobbet så tog jag en lång dusch, lagade tacofärs och åt med nachochips+grönsaker, och nu har jag hunnit skissa massa nya träningskläder. Jag vill ha dom nu genast, så jag kan visa upp dom på gymmet :rofl:
 
Sv: Beach 2014

Totalt långskott, men du har inte börjat med någon ny medicin på sistone? Vissa mediciner kan göra att allt man äter får en riktigt vidrig bismak.
 
Sv: Beach 2014

Vad roligt att du hittat någon som är så himla bra, jag tror det är superviktigt!

Yoga kommer du absolut klara av längre fram, du är på god väg redan nu :)
 
Sv: Beach 2014

kl

Förkylningen verkar vara på väg att släppa helt nu, äntligen! Så igår gick jag och kompisen ut till Gamla Uppsala, det blev ungefär 6 km, så himla fint område och så himla fint väder så det var verkligen perfekt :love: När vi kom fram så avslutade vi med en räkmacka i solen :d

Idag blir det en powerwalk med samma kompis. Tanken är att gå en lite längre sväng än igår, lika bra att passa på nu när det är så fint väder för snart kommer väl snö:devil:
 
Sv: Beach 2014

Skönt att du börjar bli frisk! :)

kl

Här är det fortsatt retligt i halsen, inte så ont direkt men lite lätt rosslande hosta :meh: Ingen träning imorgon kan jag ju tala om. Tog en skogspromenad på drygt 3 km idag, skönt. :)
 
Sv: Beach 2014

KL

Toughest igår, var rätt lätt men å andra sidan höll jag ihop med min pojkvän vilket gjorde att det gick lite långsamt eftersom han inte är i löparform. Superstark men inte uthållig :D Vi klarade av samtliga hinder och kom i mål samtidigt, hand i hand :love: Det var en milstolpe för mig, för honom och för oss tillsammans. :love:

Jag hade nog kommit runt på runt 50 minuter om jag sprang själv. Istället sprang jag runt i cirklar runt andra teammedlemmarna och lattjoa lite :D

Tough Viking nästa, i vår! Ni får haka på då :D
 
Sv: Beach 2014

Jag känner igen mig i det du beskriver. Har du "alltid" haft problem med maten, eller har det kommit efterhand? (Du behöver självklart inte svara om du inte vill.) Jag har sen jag var liten varit fruktansvärt kinkig med mat, det är bara ett tiotal maträtter jag ärligt kan säga att jag tycker om, och några till som jag frivilligt äter, men de flesta tvingar jag ner (och kämpar konstant med kväljningar), bara för att man "ska äta och vara normal". Jag har svårt att äta mat som inte mamma eller mormor lagat, jag vill typ ha stenkoll på att allt har gått "rätt" till, delvis beroende på min bakterieskräck. Jag försöker verkligen jobba med mig själv hela tiden, utmana mig själv, prova nya saker, men oftast tycker jag bara att det smakar papper. Jag vet inte om det ligger i generna, min kusin har också stora problem med maten, han sondmatas via en knapp i magen. Jag vet inte riktigt vart jag vill komma med mitt svammel, men jag förstår absolut hur du resonerar, jag har också tänkt (och tänker) i de tankebanorna. Stor kram, du är min nya idol, du kommer fixa det här!
 
Sv: Beach 2014

Idag vaknade jag upp med lite ont i halsen, det får gärna stanna där, men eftersom min bror har hostat och snörvlat hela helgen misstänker jag att det snart blir min tur. Det enda jag har gjort idag är att åka och rida, kände att jag var tvungen efter gårdagens misslyckade pass. Idag var ponnyn rejält mycket mer uppe på plus, och gick nästan det bästa pass hon någonsin gjort. :love: Det fick mig också att tro mer på min taktik om att rida som jag gjort hittills, och köra flera dagar i rad istället för varannan som många gör med unghästar.
 
Sv: Beach 2014

KL

Vet inte riktigt vad som hände, egentligen. Jag fick en huvudvärk från en annan värld - som om Magnus Samuelsson slagit mig i huvudet med ett basebollträ av metall. Och blev sängliggande.

Sedan började intaget av vaniljmunkar, wienerbröd, chips och godis :banghead:

Nu har jag inte rört mig en meter på en vecka (eller jo - jag gick 3 km till affären igår och köpte chips :angel:)

Jag behöver pepp. Om exakt en vecka ska jag springa höstmilen i Norrköping. Det är dags att klättra tillbaka till de gamla rutinerna och komma igång med träningen igen.
 
Sv: Beach 2014

Och med det inlägget skrivet slog det mig vad det var som felade :eek:

För två veckor sedan tokstressade jag över min hemtenta. Och det påverkar min kost och allting direkt om jag glömmer att tänka efter. Träningen lades på hyllan eftersom jag inte hann med. Sedan sprang jag tjurruset - det hade jag ju redan bokat in. För att sedan hamna i ett permanent sängtillstånd igen. Det är stress och känslor som spelat mig ett spratt, en hur tar jag mig tillbaka på banan nu då? Schemaläggning? Jag behöver kontroll!
 
Sv: Beach 2014

Jag har också spårat ur lite :o och försöker hitta tillbaka, men det går otroligt segt. Har gjort en plan som sen inte funkar i alla fall. Försöker se till att motionera istället för att landa i soffan. T.ex. NU ska jag ut...
 
Sv: Beach 2014

*kl*
Jag tjuvvägde mig idag. -2,4 kg sen i tisdags. Jag borde vara jättelycklig men jag är så less! Jag vill också äta god mat! :cry: Jag är bara gråtfärdig och allmänt less :(
 
Sv: Beach 2014

Tack alla för er uppmuntran och beröm, jag är själv lite stolt faktiskt för att jag vågat mig på lite nygamla saker :D

Jag har inte börjat med någon ny medicin nyligen men däremot äter jag en väldans massa mediciner, det är ingen som riktig förstår hur min i deras ögon lilla kropp kan klara av alla kemikalier och att jag inte är totaldäckad dygnet runt. Jag vet inte om en medicin kan ge den biverkan även när man haft den ett tag?

Jag har ju haft så här i perioder när jag precis börjat äta efter lång svält eller när jag får stora portioner. Även om jag ätit söta eller feta saker, då kommer det alltid. Sen jag var liten har det varit så. Har aldrig klarat av grädde, smör och ost t.ex. Haha, skulle kunna göra en lista på allt jag inte tycker om men det skulle ju ta en evighet ;) När jag var liten tvingade jag ibland i mig saker som var äckliga för att det liksom var det som serverades och det var så man skulle göra eller så kunde jag tycka något var ok i liten mängd men det var ganska ofta som jag valde bort saker eller petade ur det jag inte gillade. När jag var bebis var jag liten och gick inte upp så mycket i vikt som kurvan sa men jag åt ändå bra och när jag var barn var jag en period ganska mullig så det var ju inte som att jag svalt mig själv då, det handlade bara om smaken.

Men det var ett tag sen det var så här illa med illamåendet hela tiden, jag var nära att ställa in ett cafébesök med en vän för att jag trodde jag skulle kräkas ner hela stället :( Usch, tog mig iväg iaf och lyckades behålla maten men det gick inte över helt och efter melliset är det lika illa igen och jag vet att det är middag snart, blää.
 
Sv: Beach 2014

Lindgren och Niyama- Ofta blir det ju bättre när man väl kommer iväg på något, kanske kan det vara ok att sänka kraven en period och vara nöjd med att ta en promenad istället för ett hårt pass? Jag kan relatera på det viset att jag ju är ganska deppig nu men jag har sett till att planera in saker nu i helgen och göra det trots att känslan kanske inte riktigt har varit att jag velat innan. Ibland blir det inte bättre när man väl gör det men nu i helgen så har jag faktiskt lyckats hålla igång mig så jag har bara sovit lite grann på dagen istället för så länge jag gjort i veckan. Har verkligen dragit mig för saker men jag har handlat, tränat agility, bakat och varit ute med en kompis.

Lindgren- Det där mönstret med hur du hanterar stress återkommer ju om och om igen. Har du något minne av hur du tagit dig ur det tidigare? Jag tror på att planera saker, kanske till och med ställa ett alarm, det har jag gjort, så att man påminns och tvingas vakna till och ta sig upp och göra det man ska.

Niyama- Vet du vad det är som orsakat att du kommit ur fas?
 
Sv: Beach 2014

Kiwifrukt- Känner igen mig extremt mycket i det du skriver, det är väldigt få maträtter som jag tycker om och på rak arm kan jag bara komma på tre saker jag gillar just nu, päron (om det är ett bra ett, annars blir det svårt att få ner det), kvarg med frukt och mitt filmjölksbröd.

Jag äter inte mat som någon annan än jag lagar, förutom på dagvården där jag är tvungen, jag vill ha stenkoll på allt jag äter och vad som är i det men det är mestadels för att jag inte vill att det ska vara fett eller "farliga" saker i det och jag vill veta hur mycket kalorier det innehåller och jag vill inte ha halvfabrikat och jag litar inte på någon alls när det gäller mat. Var väldigt misstänksam mot min sallad jag åt på semestern för att jag anade ett stänk av vinäger och då petade jag bort det som jag trodde att det fanns det på och sen litade jag inte på något annat på tallriken riktigt.

Jag vet att jag har tyckt om många fler maträtter men just nu är det svårt pga illamåendet och sen vågar jag inte äta så många av dom pga ätstörningen och det är sådant jag jobbar med nu. Och då kommer det fysiska illamåendet väldigt olägligt. Jag äter väldigt ovarierat, kanske växlar mellan 3-5 olika maträtter om och om igen. Skulle vilja ha mer variation och skulle vilja våga äta mer av det jag är rädd för.

Ditt problem låter jätte jobbigt också, just eftersom jag känner igen mig så väl förstår jag hur jobbigt det måste vara. Får jag fråga om du har problem med någon ätstörning eller matproblem eller om det "bara" handlar om att du är kräsen och rädd för bakterier?
 
Sv: Beach 2014

Jag har spårat ur sen igår också :D Choklad, chips o allt. Bestämt mig för att inte gå till affären, inte ens för att hämta ut min post. Nya tag imorgon :)
 
Sv: Beach 2014

Ninnur- Oj, vad mycket du gått ner. En del av det kanske bara är vatten "tyvärr" och vikten växlar ju en hel del men eftersom du går ner så snabbt så ligger du antagligen på ett ganska stort kaloriunderskott och har säkert "råd" med att äta lite mer av sådant du gillar. Att gå ner i vikt på ett bra sätt är inget kortdistanslopp, det är ett maratonlopp. Det tar längre tid för man kan inte skynda på så mycket men man kommer i gengäld desto längre.

Om du äter "smart" kan du lägga in saker du tycker är gott, och det är ok att äta fika någon gång i veckan, det är ok att laga sin favoritmat. Det behöver inte bara vara sallader eller annat som anses som smalmat man äter när man går ner i vikt. Om du vill äta något som är lite mer kaloririkt så ta en mindre portion eller ha en annan maträtt som bas och ta lite av det du vill ha som tillbehör istället för en full portion av det.

Om du t.ex. vill ha chips så köp en sådan där liten minipåse istället för en stor eller plocka ut 10 godisbitar i affären istället för att köpa en hel påse och bestäm då att det är ditt mellis och att du då ska hålla dig till det. Vanlig mat kan du också äta om äter lite mindre av det, t.ex. fylla halva tallriken med grönsaker som mättar (broccoli, blomkål, harricovert, vitkål, morötter osv.) och sen mindre delar av den andra maten.

Kanske finns det saker i din kost som innehåller kalorier som du hellre skulle vilja lägga på något annat? Sådant du inte ens skulle märka om du plockade bort, typ byter ut något mot lättare produkter, tar bort ett glas juice och tar en god frukt istället eller sådant?

Bara spånar lite, alla har ju sina teorier och tankar om hur man bäst går ner i vikt så det jag skriver kanske inte alls passar dig. Har du något särskilt upplägg du äter efter?

Vad är det som du saknar att äta?

Kan det vara så att du är less både för att du känner att du missar saker du vill äta och för att du inte är van vid att äta mindre mat och känner av det genom att bli extra känslig och trött både fysiskt och psykiskt?
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 012
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 452
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föräldrar till barn som rider
  • Födda 2022
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp