Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

Ja, och jag känner verkligen att det gör skillnad för mitt välmående! Bra både nu och för framtiden med andra ord :D Det sägs ju att minst 30 minuters daglig motion förbättrar hälsan drastiskt :)

26 timmar är jättebra ju! Hoppas du kryar på dig. Jag inleder också oktober med sjukdom, frustrerande att inte kunna träna.
 
Sv: Beach 2014

Jag ligger på 30 h 16 min träning i september. Största delen är gym, sen kommer ridnng, men jag har ju oftast kombinerat ridningen med någon annan form av träning också :) + att jag varit sjuk en sväng också ju. Det känns bra! Speciellt eftersom jag ökade mängden träning med 10 timmar från månaden innan!
 
Sv: Beach 2014

Ja, och jag känner verkligen att det gör skillnad för mitt välmående! Bra både nu och för framtiden med andra ord :D Det sägs ju att minst 30 minuters daglig motion förbättrar hälsan drastiskt :)

26 timmar är jättebra ju! Hoppas du kryar på dig. Jag inleder också oktober med sjukdom, frustrerande att inte kunna träna.

Ja, träningsfrustationen är påtaglig. Extra kul är det att jag har tenta om en sisådär tio dagar, det är verkligen jättemysigt att traggla värderöverföringar, ansvarsgenombrott och befogenhetsöverskridande när hjärnan känns som mos. :p Lägg därtill att jag måste till tandläkaren i eftermiddag, livet är toppen. :D

On the upside; jag ska på hockey ikväll! :bump:
 
Sv: Beach 2014

Hej beachisar! Här är en till sjukling. Får bli avbräck i vardagspromenaderna just nu, bläää. Mina kära föräldrar smittade mig när jag var hemma i helgen, nu är det halsont, moshuvud och nysningar. Antagligen följt av slemhosta av föräldrarna att döma... Tror jag har feber med. Livet är mysigt! Fick ledigt från fältjobb idag så jag sitter hemma och stansar protokoll, intar vitaminer på löpande band, honung med propolis i mängder och tja... vilar.

Helgen var rätt lugn men jag grävde iaf ner mitt äppelträd i trädgården! Det var lite svettigt att gräva gödsel, vända ner det i jorden, gräva ett hål och slå ner totalt tre stolpar med järnspett. Mini-arbete, men lagom.
 
Sv: Beach 2014

*kl*
Här ska man vara duktig och ställa bilen hos föräldrarna där vi ska vara i em/kväll och sen gå till dagis för att hämta dottern, och så har man tagit de korta tightsen istället för de långa! :banghead: Aja, det får bli lite kyligt på vägen dit då.
 
Sv: Beach 2014

Trist med sjukdom, men roligt med hockey. Vad är det för lag?

knapp.

Jag har två mål för oktober, 1) träna mer än jag gjorde i oktober förra året (i princip ingenting) och 2) träna mer än jag gjorde i september. September var en hemsk månad, den lägger jag gärna på hyllan.
 
Sv: Beach 2014

Trist med sjukdom, men roligt med hockey. Vad är det för lag?

knapp.

Jag har två mål för oktober, 1) träna mer än jag gjorde i oktober förra året (i princip ingenting) och 2) träna mer än jag gjorde i september. September var en hemsk månad, den lägger jag gärna på hyllan.

Örebro - Linköping. :) Blir en bra uppvärmning inför senare i höst då mitt lag - Luleå - kommer och gästar Örebro. :D
 
Sv: Beach 2014

bästa sparken-i-baken? Grannjävlen sätter igång och borrar för trettiofemte dagen i rad...

3,4 km blev det iaf. Kom precis hem och det första jag hör är en borr, man blir ju trött på mindre liksom!
 
Sv: Beach 2014

Hej alla fina,
Nu är jag tillbaka efter en veckas underbar semester :love:

Jag har klarat av flera utmaningar:
*Ätit 4 sorters olika bröd som jag aldrig gör annars då jag bara äter ett speciellt bröd jag själv bakar utan mjöl i och med mycket mindre kalorier.
*Ätit på restaurang 3 gånger, åt sallad och vågade mig på att prova några soltorkade tomater. Det var enorma sallader men jag valde att bara ha grönsaker i för det var utmaning nog och jag fick bara i mig typ 1/4 av dom för sen var jag så mätt...
* Inte vägt någon mat
*Vågat äta den yoghurten jag helst ville ha istället föt att ta den med minst kalorier
*Ätit en annan frukost än hemma
*Visat mig i bikini, fast det var hemskt:yuck:

Sen har jag märkt av en stor skillnad i kroppen. Jag klarar så mycket mer nu:banana:

Innan har jag inte klarat av att gå i backar eller sluttningar, det har blivit väldigt jobbigt och jag har blivit svag och flåsig av bara några få meter. Nu har jag vandrat runt i världens backigaste stad, överdriver inte när jag säger att vissa backar var en kilometer eller mer i sträck:wtf: MEN, jag har klarat det och nog inte blivit så mycket mer trött än vad någon annan blev.

Jag har även simmat, tidigare i somras klarade jag max 50 meter och sen var jag på väg att sjunka för att armarna var så trötta och jag fick träningsvärk efteråt. Nu har jag simmat ca 500 meter per gång och totalt mer än 1,5 km per dag!!! Inte så mycket för en frisk person, det låter säkert fånigt, men det är otroligt att märka dessa saker!

Har haft lite svårt att bara slappa på stranden men har gjort det en hel del, men då har jag tagit lite paus från slöandet och promenerat eller simmat. En dag fick jag för mig att jag suttit för mycket stilla så då åt jag inget mellanmål vilket inte var så friskt agerat men ska inte fokusera på det lilla misstaget nu.

Jag har verkligen känt mig starkare i kroppen under semestern, jag ser vilken skillnad det är, jag skulle aldrig ha klarat det här för bara någon eller några månader sedan. Jag har orkat ganska bra med undantag för vissa extrema backar som jag trodde skulle ta kål på mig :D

Inser att jag tappat lite rutiner, ätit lite ensidigt och mindre än hemma för när jag inte väger maten vågar jag inte äta lika mycket och jag är inget bra på att bedöma hur mycket jag ska äta och mina mättnadskänslor går inte att lita på ännu tydligen för dom säger ifrån för mindre mat än vad jag borde äta.

Jag har gått ner ca 0,5 kg (vet den "officiella" vikten när jag vägt mig hos min behandlare) och visst att jag ska gå upp i vikt men jag är ändå nöjd med mig själv som klarat resan så pass bra.

Nu är det bara väldigt kämpigt att ta sig in i rutinerna igen och våga äta mer mat, mer kalorier och att få in variation igen och äta mer lagad mat. Är väldigt orolig för att rusa upp i vikt nu när jag kommit hem. Men jag ska försöka fokusera på att maten och viktuppgången faktiskt fyller ett syfte, att jag får ett friare liv.
 
Sv: Beach 2014

New forestponnyer är fina saker.

Mvh Inte alls partisk. :D

Haha, knappt något va? :D
Blev faktiskt förvånad när jag googlade reda på denna och upptäckte att hon var New Forest. Vet inte varför, men jag hade inte alls förväntat mig det :p
Och hon är sååå fin. Längtar ihjäl mig till ridningen på måndag typ :D
 
Sv: Beach 2014

kl

Mitt september:
19 h 9 min loggad motion i endomondo.
Många extra kilometer promenerade i jobbet.

Mitt inofficiella mål för september var att samla ihop fler motionstimmar än i augusti, och det gjorde jag.
Hoppas kunna komma upp i 20 timmar i oktober, men som vanligt vågar jag inte skriva mina mål i sten eftersom jag då bara blir stressad av det.

Har för övrigt upptäckt att jag skaffat en stressindikator av det mindre lämpliga slaget: nämligen näsblod. För mycket stress = näsblod, vilket inte är jättelämpligt på jobbet...
 
Sv: Beach 2014

Nu Hörni, nu har jag tränat! :D
Sjukt matt och trött och skakig i kroppen och jag lär ha en jäkla träningsvärk imorn, haha. Fint det! :D
 
Sv: Beach 2014

Förstår att du längtar. Om jag bara hade haft lite bättre ekonomi hade jag med lätthet börjat rida lektion igen en gång i veckan, man saknar den där "seriösa" ridningen när jag "bara" rider unghäst. Men hon ska ju inte vara tre år för alltid heller. :)

Bra jobbat med träningen förresten!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 460
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp