Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

Jag tror att man egentligen inte får vara utan skor så det är PTn som har fel, det står i trivselreglerna. Maskinerna ska man ju torka av efter sig men det är lite svårt att torka av golvet :D Däremot så ser jag MÅNGA som struntar i regeln. Såg en kille bland vikterna i badtofflor här om dagen också ;)

fryckan - grymt bra gjort!! :)

*kl*
"Ledig" dag idag. Ska försöka maila min handläggare på AF och se om jag kan få ta truckkort via dem. Annars står bara en PW på schemat för dagen. Gym blir det med cili sent ikväll.
 
Sv: Beach 2014

KL
Kom precis in från en springtur, 3,3 km på 22 minuter. Helt okej, men mitt mål är att springa 5 km på 30 minuter. Det känns fortfarande som att jag har en bit kvar till det! Har börjat komma igång igen efter min förkylning, men det blev bara 2 springpass förra veckan, för jag spenderade helgen i Canberra, där jag i och för sig gick sjukt mycket, bland annat upp för ett berg! Så det får väl räknas som en godkänd insats i alla fall. Ska satsa på minst 3 springturer denna veckan om jag håller mig frisk och fräsch.

Snart ny månad och dags att summera utmaningen på endo! Har inte satsat på den överhuvudtaget denna månaden ;) Grattis till er som ligger i topp! Bra jobbat!
 
Sv: Beach 2014

Vad duktiga ni alla är! :)

*knapp*
Idag har jag träningsvärk. Skivstångspasset igår var riktigt tufft och kul. Inbokad på onsdag och söndag med. Löste kort för friskis nu när jag ändå inte har någon häst. Lättare att komma iväg och röra på sig om det verkligen är inbokat. Och imorgon kommer min gymkompis hem igen. Fast det börjar bli lite tråkigt på gymmet. Men men. Det verkar som att vågen rör på sig lite nu iaf. Går galant med maten trots att det varit helg. Inget fusk här inte.
 
Sv: Beach 2014

Jag hade fortsatt köra i strumpor om jag var du. Det var ju PTn som tipsade om det, och det är ju liksom bara vid ett par övningar. Är det fel får väl någon säga till dig;) Jag kör också utan skor i mark och benböj och det är det ju många som gör känns det som:)

fryckan: grymt sprunget! Antar att det var Lidingöloppet? Hur var det?

Emth: grattis till PB! Med 30 sek med, mycket ju:D

Lindgren: Att ha 1 mil som bekvämlighetsdistans är ju grymt ju!

knapp!

Varit ute på första intervallpasset på evigheter! Det var faktiskt kul, trots att det var innan frukost och med rätt kassa astmalungor:p Tror faktiskt jag sprang mig till ett litet astmaanfall för första gången, riktigt smärtsamt att andas efter sista intervallen, kunde bara andas jätteytligt under 5 minuter eller så. Jaja:p Värmde upp 1 km iaf och sen körde jag fallande/stegrande intervaller: 300m + 200m + 100m + 200m + 300m + 200m + 100m + 200m + 300m + 200m + 100m. 30 sekunders vila mellan varje. Höll mellan 4-5min-tempo i intervallerna. Sedan joggade jag ner nästan 1 km:) Fick till en maxpuls på 213 slag/min:eek:
 
Sv: Beach 2014

På de längsta passen har jag värmt upp och avslutat med kondition :) På första passet körde jag cardio i 30 min och avslutade med 20 min, på det andra passet simmade jag också, så jag bytte ju också om där mitt i :) Övrig tid är effektiv styrketräningstid :p

Tack så mycket! Känns som jag har rätt bra kondition nu ändå :D
 
Sv: Beach 2014

Det känns jätteroligt att kunna springa en mil på samma vis som jag förut sprang 4 km, dvs "trava på" hela varvet runt för att sedan dra järnet sista biten utan att faktiskt vilja dö :D
 
Sv: Beach 2014

Ok! :) Jag håller nog med om det egentligen, men jag tycker nog ändå att det ger en schysst hänvisning till formen ifall man kan stå 1,5 min eller 4 min.
 
Sv: Beach 2014

Ah då förstår jag, känns logiskt! Haha, endast ren styrketräning i 2,5 h hade nog varit lite overkill och typ dödande. :p Oavsett så är det ju grymt bra! :)
 
Sv: Beach 2014

*kl

Glömde ju att sammanfatta förra veckan med:) Totalt 5 h tränat, varav 11 km löpning, 2 yogapass, 2 styrketräningspass och 2 promenader.

Nu ska jag laga tacos till lunch:D
 
Sv: Beach 2014

Jag håller med, vips så springer en timme förbi på gymmet! :)

*kl*
Dagens första motion klar. 4,22 km PW blev det. Lite lugnare tempo idag med tanke på ländrygg/gluteus men känner av det lite ändå :/ Måste nog börja stretcha mer dagligen!
 
Sv: Beach 2014

*kl*

Dagens gnäll: Jag håller på att bli förkyld igen. :( Håll tummarna för att det inte bryter ut!

Dagens whop whop: Förra veckans resultat blev 9 h 20 min. Cykel/spinning, löpning och yoga. :D
 
Sv: Beach 2014

Shit, tufft med intervaller innan frukost! :eek: :up:

Och ja, jag tänker fortsätta köra mark och böj i strumpor. Tar ju på mig skorna så fort jag är klar. Säger någon till så får jag väl sluta med det då :p (eller köpa sockiplast :rofl:)
 
Sv: Beach 2014

Så hade jag också gjort.

Kl
Startat veckan med 30 min spinning, 30 min core och 1, 5 timmes promenad. Hittade en ny runda i skogen också :)
 
Sv: Beach 2014

Jag hittade den på en blogg. Det är en 30 dagars utmaning, där man börjar lugnt med 20 sekunder första dagen och sen ökar successivt tills man ska stå i fem minuter på dag 30. Dock kan jag konstatera att den är alldeles för snäll i början, och ökar på med kanske fem sekunder bara, för att när det börjar bli jobbigt kring 2,5-3 minuter köra på med en rejäl ökning varenda gång.
 
Sv: Beach 2014

Förra veckan var sådär för min del. Rid/hästmässigt är jag nöjd, jag har ju bara en unghäst som ska vila rätt ofta (men gissa om jag längtar tills jag slipper planera in mer än en vilodag i veckan!), men den övriga träningen gick väl... sådär.

Måndag, vila.
Tisdag, en timmes powerwalk samt runt en halvtimmes promenad med hästen vid handen.
Onsdag, ett ridpass i paddocken, kanske en kvart-tjugo minuters effektiv ridning, men jag var rätt trött efteråt. Runt fem-sex kilometers cykel i hyfsat tempo.
Torsdag, en timmes powerwalk.
Fredag, lite mer än en timmes promenad med hästen. Hon går rätt sakta, så det var nog mest motion för hennes hjärna och inte så mycket för mig.
Lördag, vila.
Söndag, en timmes powerwalk och ett hoppass i paddocken med ponnyhästen. Jag har inte hoppat på två år, så jag kan lugnt säga att jag ansträngde muskler jag glömt att jag hade, även om hindren var fånigt låga. :p
 
Sv: Beach 2014

K

Precis hemkommen från ett gympass och jag är trött! Mage och rygg stod i fokus idag och det är väl behövligt;) skönt nu när passet är gjort iaf!
 
Sv: Beach 2014

Verkligen! I fredags tränade jag med en kompis och efter "en stund" kollade jag på klockan och såg att den var 23 (!!!) så ja frågade om vi skulle avrunda eftersom hon har en timme hem... Sedan pratade vi och hon sade "Ja men det blev ju ett helt ok pass, en timmes träning i alla fall..", varav jag svarade; "fast vi har faktiskt tränat i två timmar.. :p"
 
Sv: Beach 2014

KL
Här käkas det tårta för fullt hela dagen, så inget beachande för mig idag är jag rädd... Men ni andra är superduktiga, heja heja heja! Min förkylning har gått över till enbart näsan nu, så jag satsar på lite lätt gymmande imorgon eftermiddag jag. :)
 
Sv: Beach 2014

Haha! Det är fördelen med att träna på kvällen, man har oftast ingen tid att passa. Dagtid känns det som att det är så mkt annat att ta hänsyn till, iaf för mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 461
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp