Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

Tur att du inte tränar hos oss, det är ju öppet dygnet runt! :D Ska dit sent ikväll med cili faktiskt. Även om jag inte är jättepepp på det just nu, fick hemsk flögg efter middagen!
 
Sv: Beach 2014

Jag hittade den på en blogg. Det är en 30 dagars utmaning, där man börjar lugnt med 20 sekunder första dagen och sen ökar successivt tills man ska stå i fem minuter på dag 30. Dock kan jag konstatera att den är alldeles för snäll i början, och ökar på med kanske fem sekunder bara, för att när det börjar bli jobbigt kring 2,5-3 minuter köra på med en rejäl ökning varenda gång.

Aha, jag trodde det var någon utmaning ni körde i tråden, jag hänger inte riktigt med här. Låter som att den börjar lite väl lugnt.
 
Sv: Beach 2014

Ja, det är lite det jag känner nu i slutet, att den började lite väl lugnt för att stegra sig enormt på slutet. Om jag hade tänkt på det i början, hade jag kanske kunnat modifiera den lite, men så dags att tänka på det nu. :p
 
Sv: Beach 2014

Tack alla :love:
Denna vecka blir det bara hundpromenader som träning, nästa vecka siktar jag på att börja åka rullskidor och så ska jag börja kötta överkropp inför Vasa-loppet :)
 
Sv: Beach 2014

KL

Aaah, precis ridit en SÅ JÄVLA FIN ridlektion! :love:
Red den röda lilla ponnydamen igen(hon hade ett sår förra veckan och fick vila) och hon var så jäkla fin stora delar av passet!
Fick dock rida med ett dressyrspö bakom ryggen ett tag, haha. Min ridlärare tycker att jag är lite dålig med armbågarna och att jag lutar mig lite för mycket framåt. Och fy faaan vad obehagligt! När jag väl fick ta bort pisken sen så behövde ridläraren bara hota med att ta till den igen så blev sitsen betydligt mycket bättre, haha.

Nu ska jag avnjuta bakad potatis och skinkröra. GOTT! (jaa, bra måndag! Trots att jag haft heldag i skolan och måste plugga lite ikväll...)
 
Sv: Beach 2014

Åh så härligt med liten ponnydam :love:

Ridspö bakom ryggen är jag livrädd för, tänk om man ramlar av och blir spetsad på den!
 
Sv: Beach 2014

Verkligen härligt! En sådan hade jag velat ha! :D

Haha, jag VAR livrädd! Inte så mycket för att bli spetsad av spöt, men för att inte kunna sitta kvar om hon började bralla. Och dessutom fick jag så hård hand av det och blev dessutom spänd, så ridläraren(som för övrigt är fantastisk!) plockade bort det ganska snart. Men, det hjälpte! :D
 
Sv: Beach 2014

Var tvungen att googla lite på ponnyn och hon är ju riktigt fin! En liten New Forestpingla som fått 48 p i hoppning på 3årstestet i Bollerup. Så det får ju ändå ses som bra. Kul när de har lite fina ponnysar och hästar på ridskolorna. :)
 
Sv: Beach 2014

Mnååååå vad mysigt det låter!!!!! :love:

Jag är rätt stress-sänkt, vilket är lite störigt eftersom att jag egentligen inte borde ha någon peak i stress nu (vanlig skola utan tenta, kompisarna gillar mig och jag gillar dem, ingen love gone bad osv) men iaf, jag spänner käkarna till utmattningens rand när jag sover och går runt stora delar av dagarna med en enda önskan: att få falla i gråt. Hoppas att det har något att göra med att jag slutat på p-piller, och att det kanske därmed går över av sig själv.

Så no-beach gäller för mig pga denna usla energinivå!!! Men jag ser ut att ta hem bukefalos utmaning iaf :D, så helt genomvidrigt taskig mot min kropp september måndad kan jag inte ha varit!
 
Sv: Beach 2014

Det är det! Jag är helt kär! :love: (och måste nog se till att punga ut med alldeles för mycket pengar när jag flyttar till Götet, måste fortsätta rida lektion!)

Fy vad jobbigt att du mår sådär! :( Du får försöka göra vad du kan för att stressa ner och så håller vi tummarna för att det går över av sig själv som du säger. Är du pigg om två veckor så sticker vi ut och springer då! (jaaa, jag måste bara komma igång igen först... :p )
 
Sv: Beach 2014

Sammanfattning september (är månaden redan slut?! :eek:):

Loggat drygt 31 h träning/motion (här räknas allt in, även promenader). Det ger ett snitt på mer än en timmes motion per dag, mycket nöjd! :)

Även mycket nöjd med att jag har börjat gymma, det är SÅ kul! Har kört i fyra veckor nu och tränat 2-3 gånger i veckan. Jag är mindre nöjd med löpningen, vill verkligen springa igen! Men jag ska se till att få till det på något vis, måste nog köpa ett par till löpskor att ha inomhus så jag kan springa på gymmet.

Ställde mig på vågen imorse och förväntade mig flera kilo plus (nåja) efter de senaste veckornas katastrof matmässigt. Blev positivt överraskad när det visade sig att jag bara låg 1,4 kg över årets lägstavikt! Det är ju helt klart okej. Nu har jag hoppat på en utmaning på ett annat forum där man själv bestämmer en målvikt man vill nå till 1/12. Så nu är det fullt ös igen! 3 kg ner satte jag som mål, ska bli intressant att se om jag klarar det. :)
 
Sv: Beach 2014

Köpte dessa:
4052554929531_sportamore_001.jpg


Sitter som ett smäck och är assköna!
 
Sv: Beach 2014

Snygga!

kl
Jag är rätt nöjd med september med tanke på sjukdom och mycket/nytt jobb. Har kommit in i bra träningsrutiner igen, nu är det "bara" maten jag ska skaffa mig nån typ av plan för så att jag kan gå ner några kg också.
 
Sv: Beach 2014

Sammanfattning september (är månaden redan slut?! :eek:):

Loggat drygt 31 h träning/motion (här räknas allt in, även promenader). Det ger ett snitt på mer än en timmes motion per dag, mycket nöjd! :)

Det där är verkligen fantastiskt bra. Att se till att kroppen får röra sig, lugnt eller intensivt, en timme om dagen är en sån investering i framtida välmående. :)

På samma ämne kan jag säga att jag skrapat ihop 26 timmar, vilket jag är nöjd med. Vill ju också snitta på en timme om dagen vilket jag i praktiken gjort eftersom sex dagar försvann på grund av sjukdom. Oktober inleds även den med sjukdom, hoppas det blir mindre långdraget den här gången.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 460
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp