Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

Skönt att du känner dig bra nu :)

Kl

Känner mig bättre än imorse men det blir definitivt vilodag imorgon ändå. Måste dock ändå till gymmet för att duscha, fortfarande inget vatten hemma... :p Men då tappar jag i alla fall inte vanan att åka dit ;)
 
Sv: Beach 2014

kl
Nu är jag tillbaka efter Stockholms-helgen. 30 km på 2.55.39 var så mycetket bättre än jag hoppades på så jag är så nöjd över min insats :D Idag mår dock mina knän och fötter allt annat än bra, men det är smällar man får ta antar jag ;)
 
Sv: Beach 2014

Bra jobbat!

Kl
Jag har sprungit! :) 6 km (fast 4 enl min endomondo, den måste heja på Mammas i utmaningen!) Varvat gång och jogg. Av nån anledning sprang vi nog i varenda uppförsbacke...

Veckan slutar på 3 pass vilket får vara godkänt med tanke på förkylningskänningar tors-fre. Började bra med nyttig mat och mycket promenader, slutade med dålig tid till promenader och för lite riktig mat och föt mycket sött. Nya tag med spinning imorgon :)

Ot: när jag kom hem hade sambon fixat massa i lägenheten så det är ännu finare (fått massa gjort i veckan och var på Ikea igår) :love: efter att ha stresshanterat lite över annat så sitter jag nu och är vansinnigt tillfreds! :D
 
Sv: Beach 2014

För min del börjar den här plankövningen bli riktigt jobbig nu, men idag har jag avverkat dag 22 av 30, så det känns ju alldeles för mjäkigt att ge upp nu med bara åtta dagar kvar. :p Hur länge orkar ni stå i ett svep när ni kör plankan? Jag har varit uppe och nosat på 90 sekunder förut, alltså en och en halv minut, men sen har det tagit stopp. Idag stod jag i hela tre (!) minuter. Men frågan är hur jag ska palla två till? :nailbiting:

Vad är det för plankanutmaning?

Nu orkar jag väl stå runt tre minuter, rekordet är nåt på åtta har jag för mig. Fast jag brukar bara stå 1 minut x 3 (varje dag) och sen varierar jag och kör olika plankor.
 
Sv: Beach 2014

KL

Summerar veckan:

Måndag: 80 minuter på gymmet med fokus på kondition, ben och mage. + power walk dit och hem, totalt 5 km.

Tisdag
: Transportpromenad till och från skolan, 6 km totalt.

Onsdag: 50 minuter på gymmet, konditionsträning samt plankan i 2 minuter.

Torsdag: 90 minuters basketträning.

Fredag: Transportpromenad till och från skolan, 6 km totalt. Annars vila. Förkyld.

Lördag: Vila. Förkyld.

Söndag: 5 km lugn promenad. Förkyld.

Nu tänkte jag satsa på att bli frisk och kunna träna åtminstone på onsdag. Imorgon är det min födelsedag, så då tänkte jag bara fokusera på allt det positiva, äta så mycket tårta jag vill och vara glad hela dagen. :)
 
Sv: Beach 2014

KL

Hade lite stress och panik över att jag inte kommer någonstans med min hemtenta. Så sade min kära vän det jag egentligen vet men glömmer ibland - Ut och spring så rensar du skallen! Så till slut snörde jag på mig skorna och avslutade därmed veckan med att springa en mil. Det börjar bli lite rutin nu, känns skönt att ha en hel mil som "bekvämlighetsdistans" :D

Så, summering av min vecka då:

Måndag: 2,5 timmar på gymmet
Tisdag: 2 timmar på gymmet
Torsdag: 2,5 timmar på gymmet (inkl. simning)
Fredag: 1,5-2 timmar på gymmet
Söndag: En timme löpning (10 km)

Jag är nöjd! Har fått in en bra rutin nu tror jag :)
 
Sv: Beach 2014

Kl

Min vecka innehöll 4 pass på gymmet (3 rena styrkepass samt ett pass rörlighet och stretch), samt promenader.

Den här veckan börjar med vilodag, men jag känner mig bättre än igår så jag är hoppfull om att kunna träna igen kanske på onsdag eller torsdag. :)
 
Sv: Beach 2014

Jag har knappt försökt maxa plankan men har i alla fall kommit upp i 1:20. Däremot är det, vad jag har förstått, ganska onödigt att öva sig på att stå längre än typ 1:30 (x3) och att det då är bättre att göra plankan svårare genom att modifiera den.

Vart har du hört att det är onödigt och varför ska det vara det? (inget påhopp, utan bara nyfiken! :))


Jag gör nog något allvarligt fel, för magmusklerna är väl de enda musklerna som inte protesterar av den här utmaningen. Låren och armarna däremot, tycker inte det här är speciellt roligt.

Exakt samma sak för mig! Hinner typ dö i axlarna innan det känns något i magen (och det är tyvärr inte för att jag är så stark i magen, det hade varit nice :p).
 
Sv: Beach 2014

KL

Hade lite stress och panik över att jag inte kommer någonstans med min hemtenta. Så sade min kära vän det jag egentligen vet men glömmer ibland - Ut och spring så rensar du skallen! Så till slut snörde jag på mig skorna och avslutade därmed veckan med att springa en mil. Det börjar bli lite rutin nu, känns skönt att ha en hel mil som "bekvämlighetsdistans" :D

Så, summering av min vecka då:

Måndag: 2,5 timmar på gymmet
Tisdag: 2 timmar på gymmet
Torsdag: 2,5 timmar på gymmet (inkl. simning)
Fredag: 1,5-2 timmar på gymmet
Söndag: En timme löpning (10 km)

Jag är nöjd! Har fått in en bra rutin nu tror jag :)

Nice att ha en bekvämlighetsdistans på en mil, då har man rätt bra kondis! ;):)
Bara en fråga om gym-tiden; 2,5 h är ganska länge, kör du styrka då hela tiden, eller är det kondition också (typ löpband/crosstrainer/cykel)? :) Grymt bra jobbat iaf!
 
Sv: Beach 2014

Själv har jag varit sjuk hela veckan (sen förra lördagen) och därför legat hemma och tjurat och inte velat gå in och läsa i tråden och bli avundsjuk. :p :o Nu mår jag dock mycket bättre och hoppas på att kunna köra igen på typ torsdag nåt sånt. :)
 
Sv: Beach 2014

Kl

Såg idag på gymmets anslagstavla att någon hade frågat om det inte var förbjudet att träna barfota och ledningen hade då svarat att jo, man ska ha skor. Nu blir jag lite osäker, jag kör ju i bara strumpor på mark och böj, skulle det inte vara ok då? Men samtidigt var det ju gymmets egen PT som föreslog att jag skulle göra så..? Barfota förstår jag, det känns lite ofräscht, men mina strumpor lär ju inte vara ofräschare än någons svettiga rumpa på en bänk eller maskin liksom :p

Att det skulle vara en säkerhetsfråga köper jag inte, det lär göra lika ont att tappa en vikt på tån oavsett om man har ett lager tyg emellan eller inte.

Vad tycker ni?
 
Sv: Beach 2014

Fråga i receptionen kanske? Men jag håller nog med dig, det borde gå bra att köra i strumpor, speciellt om gymmets PT sa att det var att föredra för dig i de övningarna. Ang säkerhetsgrejen så kan jag tänka mig att det inte är så mycket "tappa vikt på tårna" som är argumentet som att man ska ha bra fäste på golvet och inte glida. Men som sagt, sa PTn att du skulle köra i strumplästen så borde ju de övningarna vara safe att göra det i.
 
Sv: Beach 2014

Nu har jag ingen källa, men anledningen ska vara att det finns knappt någon situation där du har nytta av att stå statiskt och spänna bålen i så många minuter. Dynamiska övningar stärker bålen mycket mer och du har mer nytta av sådana övningar i din träning samt i övriga livet.

Sen kan man ändå göra det som en kul grej, men i träningssyfte har det inte så stor betydelse om du kan stå tre eller fem minuter. :)
 
Sv: Beach 2014

Jo, fast det är riktigt bra fäste på gummimattorna där vid racket. Däremot skulle jag inte köra utan skor i tjejgymmet där det är parkettgolv :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 461
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp