Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

Tur att jag inte äger någon våg :p
Och måttbandet tänker jag låta ligga orört nån månad till. Vill ju inte ge hjärnan anledningar att dra in på allt matintag i onödan. Det man inte vet far man inte illa av, försöker jag inbilla mig.
Har fått så himla fina ord om mina tights förresten, det ska bli så roligt att lansera dom officiellt. Jag vill springa runt i dom mest hela tiden! :love:
 
Sv: Beach 2014

Jag vågade mig på lite med i den där lutasigochgörasitupstjottefräsen idag, men nästa gång vi tränar tillsammans får du gärna visa mig lite mer :)
 
Sv: Beach 2014

*knapp*
Här sitter jag hemma och försöker få kroppen att bilda hemoglobin och fylla järndepåerna. Mycket vila nu men försöker träna lite med. Tror att jag faktiskt mår lite bättre nu än för 1½vecka sen. Jag fryser inte lika illa längre.

Var uppe i norrland en vecka och trodde att jag skulle gå upp massor. Men icke. Hade tom gått ner lite. Även om jag ätit en massa kolisar. Så kroppen suger nog åt vad den behöver nu.

Ikväll ska jag på skivstångspass. På tisdag åker min häst. Det går bra på nya jobbet. Jag trivs. Börjar må lite bättre iaf!
 
Sv: Beach 2014

Skönt att höra :)!

Jag har gått in i lite dålig stress, har haft oroskänslor nästan konstant, sömnen lider svårt stundtals, och jag vaknar med huvudvärk då käkarna varit sammabitna hela natten :(. Men nu känns det bättre!! Har valt att chilla lite med maten dock, behöver ju egentligen inte tänka på mitt näringsintag mer än vanligt då jag har bra värden, så jag käkar bullar o dyl för glatta livet :)! Har inte hunnit med att springa något denna vecka (tror jag iaf) men ska försöka komma ut i vackervädret idag!

Hoppas alla mår väl!!
 
Sv: Beach 2014

KL

Nää, idag är jag bitter! Jag hann vara igång med träningen i knappt två veckor och kom in i ett jättefint flyt, och sen kraschlandar förkylningen på mig och förstör alltihopa. Nu är jag inne på tredje dagen med snor och halsont, och till på köpet har jag tappat smaken! Jag som skulle gymma så fint idag, och i morgon, och på onsdag... Senast igår tittade jag på mig själv och tyckte att jag behövde gå ner några kilo, jag känner mig plufsig och otränad och ååååh låt denna förkylning vara över snart så jag kan bli på bra humör och börja trivas lite bättre med mig själv igen! :arghh:

Det enda positiva är väl att solen skiner idag då, så det blir nog en lugn promenad i alla fall. Men först en uppfriskande dusch, det brukar göra susen för välmåendet! :)
 
Sv: Beach 2014

Suger att vara sjuk :( Krya på dig! (Och jag hoppas du vilar från träningen?! Mvh mor W ;))

KL

Själv är jag UTAN HALSONT för första gången på nästan 4 hela veckor!! :banana: Tänkte ge mig ut och promenera på kvällskvisten och köra promenader och sen kanske gyma lite i veckan! Whoooooooopp hoppas kroppen håller sig frisk nu :D
 
Sv: Beach 2014

Livet är långt, du hinner träna. Saker som kommer i vägen för träningen kommer du stöta på resten av livet, nyckeln ligger i att bli bra på att komma igång igen. :)

*kl*

För min del blev det inget avslutande pass på yogakursen idag. Fokus under de första två dagarna har varit att ha stöd i magen och jag kan inte spänna mina magmuskler om så mitt liv hänger på det. :p Jag har dock fått ut massor av de två dagar som jag var där och jag ska börja gå på klasser där redan på onsdag, ska bli skitkul!
 
Sv: Beach 2014

Vad skönt att slippa halsontet idag! :banana:

knapp.

För min del börjar den här plankövningen bli riktigt jobbig nu, men idag har jag avverkat dag 22 av 30, så det känns ju alldeles för mjäkigt att ge upp nu med bara åtta dagar kvar. :p Hur länge orkar ni stå i ett svep när ni kör plankan? Jag har varit uppe och nosat på 90 sekunder förut, alltså en och en halv minut, men sen har det tagit stopp. Idag stod jag i hela tre (!) minuter. Men frågan är hur jag ska palla två till? :nailbiting:
 
Sv: Beach 2014

Jag har knappt försökt maxa plankan men har i alla fall kommit upp i 1:20. Däremot är det, vad jag har förstått, ganska onödigt att öva sig på att stå längre än typ 1:30 (x3) och att det då är bättre att göra plankan svårare genom att modifiera den. Man ska heller inte glömma att det är lika viktigt att träna övriga magmuskler genom t.ex. sidoplanka. :)
 
Sv: Beach 2014

Jag gör nog något allvarligt fel, för magmusklerna är väl de enda musklerna som inte protesterar av den här utmaningen. Låren och armarna däremot, tycker inte det här är speciellt roligt.
 
Sv: Beach 2014

kl

5 km löpning på 28:47 min blev det, personligt bästa på 5 km! Woho, hela 30 sek bättre sen tidigare:D superskönt väder och fin natur. Nu kan jag äta pollykladdkaka ikväll igen med gott samvete:p
 
Sv: Beach 2014

jag har precis börjat med plankan igen efter ett gym-uppehåll och i måndags blev det 60 sek x 4 ggr. Står jag längre(jjust nu) börjar ryggen ta emot och gör ont så superviktigt att jag orkar stå i rätt position!
 
Sv: Beach 2014

Måndag kväll it is :)

*kl*
Jag var ute med stavarna och PWade 4 km. När jag saktade ner tempot hemma vid huset så högg det till i gluteus så det kändes som att diskbråcket klämde igen och jag kunde knappt gå :( Efter stretching (en tvååring är ganska effektiv stretchinghjälp ibland :D) så kan jag röra mig normalt, men det känns fortfarande. Åh vad jag längtar till normalvikt så att sånt här minimeras!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 461
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp