Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

Nej nej inte träna med halsont! Det kan vara livsfarligt eftersom det kan vara en virusinfektion som sätter sig i musklerna och därmed också kanske hjärtat. Man ska ALLTID vila från träning när man har ont i halsen. Det är inte värt att risken.

Såg nu att du ska vila till söndag, bra! Hoppas du blir bättre under helgen :)

+1!

Blev extra tydligt när en klasskompis härom veckan fick ligga på hjärtintensiven på Akademiska i ett par dygn på grund av inflammation i hjärtat, han hade cyklat när han var sjuk... :crazy:
 
Sv: Beach 2014

Nej nej inte träna med halsont! Det kan vara livsfarligt eftersom det kan vara en virusinfektion som sätter sig i musklerna och därmed också kanske hjärtat. Man ska ALLTID vila från träning när man har ont i halsen. Det är inte värt att risken.

Såg nu att du ska vila till söndag, bra! Hoppas du blir bättre under helgen :)

+1!

Blev extra tydligt när en klasskompis härom veckan fick ligga på hjärtintensiven på Akademiska i ett par dygn på grund av inflammation i hjärtat, han hade cyklat när han var sjuk... :crazy:

Nä, det var kanske lite dumt gjort att träna igår... Men jag kunde och ville verkligen inte utebli då det var terminens första träning och jag som en av de ansvariga skulle vara där och ta hand om alla nykomlingar. Sen kan jag bli så sur på mig själv om jag skippar träningen "bara" för lite halsont också, och spenderar då resten av dagen med att tycka att jag är en mes som bara inbillar mig saker. Sa någon dålig mentalitet? ;)

Men jag lovar dyrt och heligt att vila mig i ett par dagar nu, ni är gulliga som bryr er och talar mig tillrätta! Som din klasskompis vill jag verkligen inte sluta zassoo, tänk att det kan gå så illa! :nailbiting: Hade han motionscyklat, eller bara allmän "vardagscykling" liksom?
 
Sv: Beach 2014

+1!

Blev extra tydligt när en klasskompis härom veckan fick ligga på hjärtintensiven på Akademiska i ett par dygn på grund av inflammation i hjärtat, han hade cyklat när han var sjuk... :crazy:

Läskigt! :crazy:

Kl
Mår lite bättre och längtar efter att sticka ut och springa. Måste bli av med lite nervositet, supernervös inför kommande hundtävling.
 
Sv: Beach 2014

Han hade cyklat fram och tillbaka till skolan, kanske 1,5 mil totalt. Med feber, ont i halsen osv. Nu mår han bra igen men får ta det väldigt försiktigt. :/
 
Sv: Beach 2014

Och apropå ont i halsen hade jag det imorse, ganska ordentligt :( Känns bättre nu dock men det blir lugnt i helgen. Kanske någon lugn promenad.

På plussidan: Träningsvärk sen benpasset igår :D
 
Sv: Beach 2014

Att känna dig som en mes tycker jag du ska sluta med direkt. Det ÄR faktiskt livsfarligt.

Bara i relativa närhet finns 2 personer som avlidit av hjärtstopp i samband med träning och jag känner till ett par händelser till. Min mamma hade även en kurskamrat som dog av hjärtstopp.

Så det är inget som "kan hända men har inte hänt de senaste 100 åren" utan det är vanligare än man tror!
 
Sv: Beach 2014

Haha, det låter perfekt det:)

kl

Varit och kollat på hundvalpar idag då mina föräldrar ska skaffa hund, supersöta såklart:love: Hann med 40 min på gymet med innan det och nu är det jobb som gäller! Körde igenom ben+rygg+mage på en 35 min (sprang 1 km med som uppvärmning) bara men det kändes bra iaf:)
 
Sv: Beach 2014

*kl*

Fyra av sju timmar yogakurs avklarade. Det var tydligen tre timmar imorgon, inte två. :p Fan vad roligt det är!! Joggade lugnt till och från yogastudion, fick ihop ungefär 4,5 km på det.

Nu har jag mensvärken från helvetet, ska kräla ner i soffan och inte kräla upp igen förrän imorgon.
 
Sv: Beach 2014

Låter kul men jobbigt! :D Strongt att köra på trots värken. (Fö tyckte jag det stod kräkas i soffan och tänkte USCH! :rofl:)
 
Sv: Beach 2014

Tog mig ut på en 2 km skogspromenad med mina stela ben, skönt. Tog det extra lugnt för halsens skull, men härligt att komma ut litegrann. Måste ju dessutom komma upp i mina 100 km jag satt som mål :p
 
Sv: Beach 2014

kl

Årets kortaste löprunda: 500 m.
Men nu har jag i alla fall sprungit den här veckan, och inte för mycket så läkaren blir arg på mig :p

Lär väl ha gått upp minst ett kilo under denna minisemester, men det kan det vara värt. Känner mig inte ett dugg stressad just nu. Men antar att det kommer igen när jag är tillbaka i vardagen igen nästa vecka :(
Har ätit kebabpizza, kebabtallrik, massa sås till övriga maträtter, glasstårta, fika, högar med pannkakor... Kan se hur kalorisiffran bara smattrar på uppåt. Ganska stor kontrast mot mina vanliga matvanor, men det kanske får igång mina hungerkänslor sen så jag börjar äta oftare även på hemmaplan.
 
Sv: Beach 2014

Du, det gör inte att man äter sådant en stund. Det viktiga är att man får tillbaka aptiten. Jag hade ju en aptitlös period i början på året, som gick över i att äta MÄNGDER med skit. Och det är ok, för vi måste äta för att leva även om det kanske är skräp under en period. Förhoppningsvis väcker det ju din aptit så att du kan äta ordentlig mat sedan. Men just nu mår du inte bra och då är det ok - tänk inte på kalorierna! Du blir frisk fortare om du faktiskt äter, för du måste ju ge din kropp energi!
 
Sv: Beach 2014

Låter kul men jobbigt! :D Strongt att köra på trots värken. (Fö tyckte jag det stod kräkas i soffan och tänkte USCH! :rofl:)

Jag hade tur då värken inte slog till förrän jag kom hem. Blev mäkta överraskad, brukar alltid känna dagen innan att mensen är på gång. Bara ytterligare ett bevis hur mycket mini-pillren och sen p-staven ställde till med i kroppen. Har varit hormonfri sen i juni, kroppen är fortfarande inte normal. :meh:
 
Sv: Beach 2014

*kl*
Wiiiee! Jag har gymmat! Ensam på en lördagskväll dessutom :) Fan vad jag är nöjd med mig själv :)

cili - man fyller bara 25 en gång i livet, då får man stänga av kaloriräknaren i huvudet :) Dessutom så har ju jag inte fått fira dig än så den får glappa lite när du kommer hem igen ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 461
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp