Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Har vilat heeela veckan lång pga stygnen i ryggen. Men idag tog jag en liten promenad! :D

Åh vad jag längtar till slutet av januari när de här kurserna är slut och jag kan återgå till bara heltidsstudier. Just nu hinner jag inte alls så mycket som jag skulle vilja, särskilt inte när helgerna till stor del används till att renovera. Vikten bara stegrar och det är INTE OKEJ! Snart passar inga kläder längre och det går bara inte.
Men men, först ska stygnen bort om en vecka eller så. Sen hoppas jag återgå till att vara rak igen och inte få så förbannat ont av allt utom att ligga i soffan...
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

Idag ska jag slå mitt rekord i plankan. Jag har ju trots allt hela dagen på mig nu när jag är ledig. Nuvarande rekord är 2:02. Ska jag lyckas ta 3 minuter innan årsskiftet så är det dags att jag börjar pressa mig rejält nu.
Får bli minst 30 min på träningsmattan också. Allra helst 30 x 2, för som sagt har jag ju hela dagen fri.

Vad har ni andra för träningsplaner idag?
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag behövde visst inte hela dagen. Eller resten av året. 3:01 i plankan. Mina arma magmuskler!
 
Sv: Beach 2014 del II

Grymt! Toppen verkligen :)

*knapp*
Mitt knä är verkligen på bättringsvägen. Har varit utan värktabletter ett dygn och det känns bara ytterst lite. Så ska försöka mig på en lite kortare promenad idag tänkte jag. Imorgon blir det gymmet. Men väntar med löpning ett tag till. Och inte benövningar det första heller.

Är trött idag men det kan vara sviter från igår.
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag ska rida! Annars lugnt, är nog nästan frisk nu men ska tvinga mig själv att vila lite till så att jag kan träna nästa vecka.

Grymt bra jobbat med plankan!!
 
Sv: Beach 2014 del II

Har du några knästöd? Kan tänka mig att det vore bra att ha för att stabilisera och ge stöd till fästena runt knät. Jag nästan bor i mina numera. Kan mycket varmt rekommendera back on tracks knästöd med spänne (det går att ta av), tror att det är det som hjälpt mitt vänsterknä att fungera normalt igen.


+zass: Tack! Har ju haft planen att klara 3 minuter sen i somras, men dom jäkla knäna har satt stopp för att öka tiderna. Nu äntligen verkar dom vara bra nog :D

bara zass: är han hel igen från operationen nu? eller är det en annan häst?
 
Sv: Beach 2014 del II

jag lindar just nu när jag ska belasta det mer än normalt. Är en hejar på att linda då vi gör det mkt på jobbet. Så jag börjar med det, sen kanske det blir ett knäskydd så småningom om det inte ger sig :) Men ska absolut tänka på det du tipsade mig om. Kan dock ha glömt det vid det laget, men då får jag hojta till ;)
 
Sv: Beach 2014 del II

Han är på gång men inte helt igång än. Kan typ rida som vanligt fast inte så mycket böjda spår och så :)
 
Sv: Beach 2014 del II

jag lindar just nu när jag ska belasta det mer än normalt. Är en hejar på att linda då vi gör det mkt på jobbet. Så jag börjar med det, sen kanske det blir ett knäskydd så småningom om det inte ger sig :) Men ska absolut tänka på det du tipsade mig om. Kan dock ha glömt det vid det laget, men då får jag hojta till ;)

Det är bara att hojta på! Är det nåt jag kan vid det här laget så är det rehab och smärtförebyggande för knän, känns som om jag testat allt ;)

Han är på gång men inte helt igång än. Kan typ rida som vanligt fast inte så mycket böjda spår och så :)

Vad skönt! Lagom avundsjuk på att du får rida just nu, jag vill också!! :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Speciellt snyggt var det inte. Haha. Blev totalsågad på flashback! Tappar ryggen alldeles för mycket, nåja det var kul att testa tyngre men nästa gång sänker jag igen :)

Har du hunnit testa rörelseövningen? :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Vad har ni andra för träningsplaner idag?

Min plan var bröst, biceps och mage på gymet och det blev det också:) En timme på gymet, ökade lite i bänkpressen vilket var kul.

Grattis cili till pankan-rekord!

Måste visa mina nya skor med! Hittar ingen produktbild, men man ser väl ganska bra på mina:

20131213114338-83.254.253.131.jpg


20131213114519-83.254.253.131.jpg


Nike Free Run är det iaf:)
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag har fortfarande träningsförbud, så för mig blir det nog bara en promenad idag. Hoppas på att åtminstone kunna köra ett pass på trainern imorgon och vara med på ett yogapass på söndag. På tisdag åker jag norrut och tar troligtvis med mig längdskidorna så det blir träningsformen för nästa vecka. :p
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag ska köra cardio för en gångs skull, crosstrainer med christer i p3 i lurarna blir det :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Skitsnygga skor! :D

KL

Jag hade tänkt springa idag. Istället sitter jag och dricker te och äter After Eight... :p
Ska dock ta en promenad tänkte jag. Solen strålar och det var länge sen sist, så det får bli en runda runt sjön (5 km) med Musikhjälpen i lurarna! :love:
 
Sv: Beach 2014 del II

Sååååå snygga skor. :love: Jag längtar efter mina som man får på Nike Blast i Februari. Får hålla mig till mina gamla tills dess. ;)

*knapp*
En halvtimmes lugn promenad idag. Det kändes okej i knät. Lindat och med Arnika gel (bra grejer det där) så gick det helt okej. Kommer inte att börja springa på någon månad iaf. Så det blir Crosstrainer i fortsättningen även om jag tycker det är pest och pina. Imorgon tänkte jag ett lugnare pass på gymmet. Överkropp då naturligtvis. Gillar att inte kunna träna ben och rumpa vilket är mina favoriter. Men jag ska tillbaka dit.
 
Sv: Beach 2014 del II

Min plan var bröst, biceps och mage på gymet och det blev det också:) En timme på gymet, ökade lite i bänkpressen vilket var kul.

Grattis cili till pankan-rekord!

Måste visa mina nya skor med! Hittar ingen produktbild, men man ser väl ganska bra på mina:

20131213114338-83.254.253.131.jpg


20131213114519-83.254.253.131.jpg


Nike Free Run är det iaf:)

Gud så snygga, var har du köpt dem?
 
Sv: Beach 2014 del II

*kl*
Min gamla knäskada tycker visst inte om kyla :( Fick korta av min PW idag för att inte riskera att inte kunna gå hem... Så det blev bara 3,7 km. Nu får jag leta knäskydd, vägrar bara inneträning hela vintern!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 534
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
271
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp