Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Skönt att det går åt rätt håll i alla fall!
Inte så konstigt om det är det fästet, det är ju trots allt en ganska liten yta där många muskler fäster in. Bra att du tar det lugnt och låter det läka i fred :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag är som sagt hemma från jobbet hela den här veckan. Ska inte jobba förrän på måndag. Så det vilar på hög nivå, lika bra och vila nu och inte sen. Visst kan jag belasta. Men fixar inte riktigt den tyngden vi har på jobbet. Ska vara med på överkroppen på skivstången idag för att få röra på mig lite iaf. Och knät är jag väldigt försiktig med. Ska på julbord idag vid 15 och då möter en jobbarkompis upp mig där jag parkerar och så gör hon mig sällskap till resturangen så jag har lite stöd, så jag inte ramlar eller liknande. Fina arbetskompisar man har :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Raka marklyft:
1476340_10151724413411841_619234714_n_52a777d12a6b220f0734337d.jpg

Mina första riktiga träningsbilder :o kommer en video också...

http://www.youtube.com/watch?v=pmbNjclM-Ug&feature=youtu.be

Muppa eller snow kom och kritisera :D

Går den o se? :)

Hej, trots att jag knappt skriver nåt så hittade jag till ditt inlägg :D

Eftersom du har stången helt emot dina skenben så är det svårare att ha knäna raka. När man gör rakmark så får det vara litet mellanrum för att det ska bli lite rakare i knät. Nu har jag inte någon ny video på mina rakmark, jag har benen rakare idag än tidigare och kör till och med rakmark ståendes på viktskiva.

Du håller din rygg mycket bra, det måste jag berömma dig för. Jag har inte lika mycket svank på min rygg men det beror på att jag slappnar av i axlarna och bröstrygg.

Den enda videon jag hittade på mina rakmark:
http://distilleryimage11.s3.amazonaws.com/85683a6c1bf211e3852322000a9e288c_101.mp4

Fortsätt nöta på, du har en riktigt bra grund tycker jag!
 
Sv: Beach 2014 del II

Tack för bra input!
Jag ser ju ut som en sengångare om man jämför med dig, haha!

Ska fixa video på vanliga marklyft imorgon som du kan få utvärdera sen :-)
 
Sv: Beach 2014 del II

Haha, du övar ju på tekniken! Jag behöver explosivitet i "lättare" vikter (annars orkar jag inte tyngre). Det där var 70 kg tror jag, på min film. Jag har som mest tagit 90-95 kg i rakmark.

Sen håller jag inte emot på nervägen utan släpper eftersom marklyft ändå inte har syftet att hålla emot på nervägen utan bara dras upp helt enkelt. :)

Har man tekniken inne är det bara att dra utav helvete ;) Det kommer med självförtroendet också :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag är verkligen ingen expert på rakmark (inte marklyft heller, har en riktig dipp i tekniken själv just nu och får slita med den varje pass...), men jag tycker precis som Muppia att dina rakmark ser jättefina ut! Du håller ryggen och vinklarna i varje lyft, vilket är superbra! Det jag möjligen kan tycka att du ska göra är att verkligen se till att du kör en död start i varje repetition. Det vill säga: du lägger ner stången, andas ut och släpper spänningen i bålen något, andas in och ser till att bålen är spänd igen, och drar upp stången. Det låter långsamt och komplicerat men som du ser på Muppias film går detta att göra rätt snabbt. Man orkar inte hålla korrekt spänning om man inte andas ut och tar in ny luft mellan varje repetition.

*kl*

Här har det börjat töa vilket verkligen suger... och prognosen visar ingen bättring i nästa vecka heller :( :( :(. BLÄÄÄÄ, jag blir seriöst på dåligt humör av detta och har mest suttit inne och ätit glass och jordnötter idag. Inte ett konstruktivt beteende. Ska springa en sväng med pannlampa i skogen nu och försöka peppa upp mig lite.
 
Sv: Beach 2014 del II

Kl

Är så sjukt trött efter min andra natt. Sov till halv tre (borde gått upp tidigare med tanke på att jag ska vända tillbaks nu) men vill eg bara gå o lägga mig nu igen. Tror inte natt är nåt för mig alltså!

Blir alltså vilodag idag, ledig imorgon o sen jobb i helgen. Gym imorgon och fredag iaf!
 
Sv: Beach 2014 del II

Visst är dom söta ♥

Snow: riktigt bra tips! Blir ju lite att jag bara håller andan annars.
Här är det plusgrader och all snö smälter :-( funderade på att ta en aktiv vilodag med croisstrainer, men min mp3 är stendöd och datorn är på lagning. .. blir nog kanske en promenad sen iallafall!
 
Sv: Beach 2014 del II

Nu har jag inte läst ikapp men gör det ikväll efter middagen och hundpromenad. Måste bara skriva av mig lite. Har haft hemsk ångest nu och vet inte riktigt vad jag ska göra, hur mycket jag än rör på mig känns det aldrig tillräckligt och jag känner mig så äcklig. Fick ett litet återfall igår och stoppade i mig lite för mycket tabletter så jag däckade sittandes igen mitt i maten och vaknade halv två på natten och jag satt upp i soffan fortfarande då. Vill inte att det ska vara mitt enda sätt att hantera ångesten på, det är ju bara promenader, dra ner på maten och benzo i större mängder än ordinerat som jag kan ta till. Måste lära mig mer sätt att hantera ångesten på. Vill hitta bra sätt!

Har iaf lyckats ta mig tillbaka till det matschemat jag hade innan jag blev magsjuk med feber, det tog typ 2 veckor men nu är jag tillbaka någorlunda på banan igen! Det är ett framsteg, förut hade jag aldrig kunnat lägga till saker igen efter att jag missat något bara en eller två dagar så det är jag stolt över.
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag kommer på en helt unik idé... Om du utövar yoga eller meditation i någon form för att hantera ångesten?

Det skulle vara intressant! Jag tror också jag skulle behöva nåt sånt men jag har inte tagit tag i det bara för jag är så jävla rastlös.
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

Det är så jäkla mycket på jobbet just nu att jag är helt slut när jag kommer hem så jag orkar inte ta tag i någon träning. Dock sprang jag en kort runda idag efter jobbet, men det känns mer som undantag än regel nuförtiden. :(
 
Sv: Beach 2014 del II

Det är tufft med nattjobb, speciellt om man måste ställa om sig ofta. Det kan vara lite lättare om man bara kör natt, men då är det svårt att ha ett vettigt socialt liv. Skönt med någon DHL ledigt!

Pepp: snygga tights! Och kul att du la upp en film, tack för det. Jag kan ju också snappa upp några bra tips... :D

Kl
Pump idag. Är inte så hemma på det, så har lite svårt att hitta rätt vikt till rätt övningar. Men det kommer väl valde medvetet lätta vikter till benen för att vara snäll mot knät, vilket funkade bra.
 
Sv: Beach 2014 del II

Muppia- Jo där sa du något, jag brukar faktiskt köra yoga och stretchövningar ett par gånger i veckan, mest när jag har ont och känner mig stressad eller stel men jag blir ju faktiskt väldigt lugn och trött av det och kroppen känns smidigare.

Det är bara det där lilla problemet att jag måste klara av att tänka logiskt när jag är uppe i en affekt. Vet inte om du känner igen det, men för mig blir det liksom som att allt klokt i mig flyger i väg och jag blir helt uppe i ångesten eller vilken känsla det nu är. Men min psykolog pratade om att vi ska göra en krislista på saker jag kan göra när det krisar och ångesten tar över och då skulle yoga kunna vara med på den. Kanske blir det lättare om jag har en tydlig lista med vad jag kan göra så att jag kan titta på den och inte behöva få hjärnan att fungera ordentligt i dessa situationer utan bara följa det som står!

Nu klarar jag det inte för jag känner mig helt drogad av mina tabletter, dumma, dumma mig. Imorgon ska jag inte göra så här. Då ska jag agera rationellt och inte välja destruktiva vägar för att få bort ångesten.
 
Sv: Beach 2014 del II

För att bryta den första fasen i ångesten när jag bara blir paralyserad så brukar jag försöka andas i en fyrkant. In längs lodräta sidor och ut längs vågräta. Det får ner pulsen på mig och då är det lättare att gå vidare till nästa del, typ.
 
Sv: Beach 2014 del II

Det är tufft med nattjobb, speciellt om man måste ställa om sig ofta. Det kan vara lite lättare om man bara kör natt, men då är det svårt att ha ett vettigt socialt liv. Skönt med någon DHL ledigt!

Jobbar eg inte natt men hade tagit på mig ett par pass nu bara, men ja, det är jobbigt faktiskt! Inte så farligt när man är där, men tråkigt att vara så trött sen när man är ledig!
 
Sv: Beach 2014 del II

Härlig bild! Jag tror jag har en likadan jacka som din sambo, förutom att min är grön och i dammodell då. :p

Jag köpte för övrigt längdskidor idag. :D 5 500 kr fattigare, men ett par grymma skidor rikare. Dessutom ingår det teknikkurs (tre tillfällen) och vallakurs.

Dock har jag också dragit på mig någon sorts infektion, har så ont i halsen att jag knappt kan svälja. :( Ingen träning idag, med andra ord.
Åh vad härligt det låter!!! Jag vill också!

Ska återigen tacka för allt fint stöd jag fick efter mitt ångestinlägg :love:. Det har lugnat sig lite men jag upplever fortfarande en enorm diskrepans mellan mitt otroligt avslappnade förhållande till att typ äta några kakor och backlashen senare av vämjelse inför det egna jaget. Well well.

Har kommit igång med löpningen igen och blev mycket förvånad när jag lyckades riva av en mil på de dryga 50??? Alla vidriga backar tidigare rundor denna höst verkar ha gett något iaf :)!! Försöker springa varannan dag men riktigt så ofta blir det nog inte.

Nu ska jag sova!!! natti natti!
 
Sv: Beach 2014 del II

KL

Jag har haft en riktig skitdag, men mitt gympass satte en liten guldkant på den! Det är typ det enda jag är nöjd med idag, men oj vad nöjd jag är! Jag körde verkligen slut på alla armmuskler jag har, och även ryggen, rumpan och låren fick sig en rejäl omgång. Jag har redan träningsvärkskänningar i triceps och bröstmusklerna, så jag gissar att jag kommer att vara ganska mör imorgon...

Nu ska jag skriva uppsats halva natten innan det är uppstigning klockan 6 imorgon för att fortsätta skriva. Heja mig! Jag brukar verkligen aldrig göra såhär mot mig själv, men den här veckan är så extrem på alla möjliga sätt och vis när det kommer till skola & jobb att jag blir så illa tvungen... I helgen ska jag vila ut!!
 
Sv: Beach 2014 del II

Heja heja!

*kl*

Jag är officiellt förkyld för tre gången den här terminen. VAD GÖR JAG FÖR FEL? Jag tränar, jag äter tre mål mat om dagen, får frisk luft dagligen och sover bra. Det är inte rättvist!!! :arghh:

Vill. Träna. Nu.
 
Sv: Beach 2014 del II

Du kanske börjat träna för snabbt inpå förra förkylningen så kroppen inte riktigt hinner återhämta sig? Stressad? Eller så kanske du har varit stressad och nu slappnat av - jag vet inte - men det är ju ganska typiskt att man blir sjuk när man plötsligt blir ledig efter en intensiv period...

Eller så får du sluta gå ut och träffa folk. :p Alternativt börja handsprita i tid och otid!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 536
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
271
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp