Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

kl

Åh, hade också velat åka skidor, men nu är snön på bortsmältning. :(
Inser att denna sjukan nog håller i sig ett tag till så det blir nog inte träning förens tidigast i mitten på nästa vecka. Det bara kliar i benen på mig och har fått ont i ryggen av att ligga i sängen hela dagarna, men jag har allt för många gånger gjort misstaget att jag satt igång för tidigt och varit sjuk i flera veckor istället, så jag ska verkligen ta det lugnt nu.
 
Sv: Beach 2014 del II

*kl*
Den här veckan känns redan mkt bättre, även om jag mentalt fortfarande inte är i fas så börjar jag bli det fysiskt. Igår blev det ridning + PW, idag ridning + gym. Invägningen blev idag och jag har gått ner nästan 3 kg förra veckan. Mitt delmål är att gå ner totalt 20 kg tills årsskiftet och med bara 1,7 kg kvar dit känns det inte direkt omöjligt ;)

Nu är jag hästledig några dagar och måste fokusera på jobbsök (har snart slut på a-kassedagar :() och julklappar. Och så träning såklart. Har tränat och ridit ganska intensivt i många dagar nu så imorgon satsar jag nog på en långpromenad i lagom hastighet.
 
Sv: Beach 2014 del II

KL.
Blev ett helt ok benpass med min kompis idag, inser dock mer och mer att jag kör hårdare när jag är själv av nån anledning?!

Lite bilder från passet:

Testade denna för första gången, tar riktigt bra!
1470347_10151724413356841_937575125_n_52a777d92a6b225bb8769348.jpg


Raka marklyft:
1476340_10151724413411841_619234714_n_52a777d12a6b220f0734337d.jpg


1458439_10151724413446841_990877807_n_52a7779cddf2b30c5c142b9d.jpg


Mina första riktiga träningsbilder :o kommer en video också...

http://www.youtube.com/watch?v=pmbNjclM-Ug&feature=youtu.be

Muppa eller snow kom och kritisera :D

Går den o se? :)
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del II

Vet inte om jag kanske ska ha knäna ännu rakare?
Men är det ens fysiskt möjligt? Haha. Måste tänka mer att nacken ska vara en förlängning av ryggraden... jaja, nyttigt att se sig själv på film, och HEMSKT!
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag är verkligen ingen expert på raka marklyft, så ta vad jag säger med en hel jäkla saltsten om du vill, men vad gäller hur raka benen ska vara så har jag lärt mig att de ska vara så pass raka att du får kontakt med baksidan av låren. Hur raka eller böjda benen är beror helt på hur stel du är i baksidan av låren. Jag har nästan helt raka ben (har bara lätt böjda knän för att inte riskera att översträcka knäna) när jag gör raka marklyft eftersom jag är så pass mjuk i just de musklerna.

Sedan skulle jag personligen försöka tänka ännu mer "naveln in i ryggraden" för jag får känslan av att du tappar ryggen en aning. Jag tror du kan åstadkomma en hel del av det bara genom att, som du själv säger, se till att nacken ska följa resten av ryggen. De flesta av oss tar nog ner ryggen en aning när man försöker titta framåt eller uppåt.
 
Sv: Beach 2014 del II

Känner ju att det sträcker riktigt bra i baksidan samt i rumpan!
Ska verkligen försöka tänka mer på nacken (förut kollade jag upp i taket) får försöka överdriva det lite för att verkligen känna skillnaden!

Du kom med bra råd :) jag glömmer ofta att spänna till magen, sen glömmer jag ofta bort att andas också!
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag har faktiskt funderat på att gå lite yoga för att just lära mig! :) Kanske kan fungera?
 
Sv: Beach 2014 del II

Bra att det känns bra i kroppen. Går du fortfarande på helfart?

KL
Det blev ca 30 min promenad idag. Kände av ena knät lite efter träningen igår, så jag tog det lite lugnt. Funderade på att gå till gymmet och köra överkropp, men det blev att jag städade köket istället. :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Det kan det absolut göra! Du kan göra enkla övningar på egen hand också, t.ex. en halv solhälsning:

1. Stå rakt upp och ner med armarna längs sidorna.
2. Andas in och lyft händerna upp i taket.
3. Andas ut och sänk händer och överkropp ner mot golvet, sätt händerna mot smalbenen, böj benen så mycket du behöver för att det ska vara bekvämt.
4. Andas in och sträck fram ryggen så att du i princip står i raka marklyft-ställningen, men med händerna på smalbenen. Här kan du räta lite på benen om du vill.
5. Andas ut och släpp ner huvudet mot marken igen.
6. Andas in och ställ dig upp, sträck händerna upp mot taket.
7. Andas ut och ta ner armarna längs sidan och stå som vanligt.

Varje in- och utandning ska vara lika lång som rörelsen. Se till att börja andetaget innan du börjar rörelsen. Varje gång i andas ut så tänker du på att dra in naveln mot ryggraden, varje gång du andas ut ser du till att behålla det stödet.
 
Sv: Beach 2014 del II

KL.
Blev ett helt ok benpass med min kompis idag, inser dock mer och mer att jag kör hårdare när jag är själv av nån anledning?!


Känner igen det där! Fast det är väldigt beroende på vem jag tränar med. Om jag tränar med mamma eller med killkompisen så känns det nästan helt värdelöst.

Men om jag tränar med pojkvännen/PTn så blir jag så slut! Han får mig att våga pusha lite till vilket jag tycker är lite läskigt om jag är själv.
 
Sv: Beach 2014 del II

Just nu ja, har ätit emellan så det här är tredje vändan helfart. Får migrän efter ca 2½ vecka så då äter jag ett tag igen, men den här gången hoppas jag klara tre veckor och sen få äta lite julmat :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Det hoppas jag :D

Jodå, idag är det lite bättre. Fast har inte gått så mycket än. Men helt klart framsteg. Idag gjorde det inte ont när jag vaknade. Smörjer med Arnika gel och äter ibuprofen ifall det skulle vara inflamation eller något. Tror som du gav förslag på ibörjan, att fästet på lårmuskeln gjort sig lite illa, för det känns mest i lår muskeln och under knät nu. Så egentligen är inte själva knät så usatt som tur är.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 536
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
271
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp