Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Jag har också funderat på om jag inte vilat tillräckligt, men de tre förkylningarna har ju ändå varit spridda på tre och en halv månad så det är rätt lång tid emellan om man tänker på hur kort inkubationstiden är.

Stress däremot, där sa du något. Den har terminen har varit vidrig, det är först nu sista två veckorna det lättat (även om den totala paniken över tentaresultatet hänger kvar).

Nåja, det är bara att försöka kurera mig och förhoppningsvis är jag frisk tills på tisdag när jag ska ha lite semester uppe i norr. Vore toppen om jag blev frisk redan till i övermorgon, skriver nämligen tenta och ska på trettioårsfest då. Jag lever på hoppet. :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag körde verkligen slut på alla armmuskler jag har, och även ryggen, rumpan och låren fick sig en rejäl omgång. Jag har redan träningsvärkskänningar i triceps och bröstmusklerna, så jag gissar att jag kommer att vara ganska mör imorgon...

"Ganska mör"?! Vem försökte jag lura? Jag kan ju för fasen knappt borsta tänderna som en normal människa för att armarna gör så ont! Jag var/är nog klenare än jag tror... :eek: :p

Heja heja!

*kl*

Jag är officiellt förkyld för tre gången den här terminen. VAD GÖR JAG FÖR FEL? Jag tränar, jag äter tre mål mat om dagen, får frisk luft dagligen och sover bra. Det är inte rättvist!!! :arghh:

Vill. Träna. Nu.

Snart klar! Jättesnart klar! Oh happy days! :banana:

Men vad tråååkigt att du har blivit förkyld igen! Jag känner igen frustrationen, sådär var det för mig förra året och jag vet verkligen inte hur det gick till. Man tycker ju att man gör allt rätt liksom, och ändå lyckas bacillerna ta sig in på något höger. Jag tror dock som Chili att stress kan vara en påverkande faktor, för i många avseenden var i alla fall jag mer stressad förra året än vad jag varit i år, och peppar peppar har jag inte varit sjuk lika mycket heller.

Du får trösta dig med att du i alla fall hinner få det överstökat till jul så att du slipper vara sjuk på julafton...
 
Sv: Beach 2014 del II

"Ganska mör"?! Vem försökte jag lura? Jag kan ju för fasen knappt borsta tänderna som en normal människa för att armarna gör så ont! Jag var/är nog klenare än jag tror... :eek: :p

Då är vi två! Körde slut på armarna totalt i tisdags (det var jobbigt att köra bil sen) och har fortfarande ont :P Men, jag ska ta mig till stan och gymmet nu ändå. Får väl ta slut på benen idag istället ;)
 
Sv: Beach 2014 del II

Fast inkubationstid är ju bara så länge du smittar, det säger ju inte så mycket om hur lång tid kroppen behöver till reparation. :) Men jag tror starkt på stressen, särskilt om den nyligen har minskat. Det kan ju kanske förklara den förkylning du har nu!
 
Sv: Beach 2014 del II

*knapp*
Det är VERKLIGEN INTE min vecka den här veckan. Även om knäet är mycket bättre och kommer nog kunna vara tillbaka på banan nästa vecka.

Idag låg jag på soffan, fick morgonillamående (vilket händer från och till), blev jätte trött. Sen kände jag att jag blev snorig och tänkte att nej, sjuk? Jag orkar inte. Men det blev bara värre och värre. tillslut tog jag en allergitablett och inhalation. Slutade med att jag knappt kunde andas och fick röda utslag över hela kroppen. Så insåg att det här är ingen förkylning eller allergireaktion som är normalt. Värre blev det och gick (småsprang) till vårdcentralen och fick knacka på hos sköterskorna och säga att jag reagerat allergiskt på något. Så in i akutrummet. Fick betapred och adrenalin intra.musk. Var kvar ungefär 2h för obeservation. Nu är jag hemma, skittrött, lite svllen om ögonen och hjärtat är lite på språng. Idag blir det vila och jag får inte vara själv.

Antagligen var det julstjärnorna som jag köpte hem igår som jag reagerade på. Är rätt slut nu kan jag ju säga, och det gör ont runt ögonen.
 
Sv: Beach 2014 del II

Men då får du ju berätta vad du körde för armövningar som gav sån fin träningsvärk? :D

Tassetass: Gud vad trist att vara förkyld igen:( Krya på dig!

Pepp: Kul att se filmer o bilder! Vad gör du på andra bilden? Skulle vilja se mig själv på film med för teknikens skull, man har ju ingen aning om hur man ser ut även om man försöker kolla speglar o så. Men min sambo har problem med njursten för tillfället så tränar själv (svårt att filma...:p).

*kl

Har återhämtat mig och vänt tillbaks dygnet! Blev gym i 65 minuter idag: knäböj, mark, raka mark, utfall, hantelrodd, axelflyes och axelpress samt tricep kickbacks och tricep pulldowns. Benen vart riktigt trötta efteråt men gick en promenad på 30 min (det har typ varit sol idag!).

Köpte nya träningsskor idag med, ni ska få se en bild typ imorgon!
 
Sv: Beach 2014 del II

Fast inkubationstid är ju bara så länge du smittar, det säger ju inte så mycket om hur lång tid kroppen behöver till reparation. :) Men jag tror starkt på stressen, särskilt om den nyligen har minskat. Det kan ju kanske förklara den förkylning du har nu!

Nää? Inkubationstid är ju tiden från att man smittats till sjukdomen bryter ut. Har ingenting att göra med hur länge man smittar.

Krya på dig Tassen!
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag vill ha snö! Jag älskar snö i vanliga fall, men nu försvann den dessutom lagom tills jag fick hem mina nya icebugs. Vill ju inviga!
 
Sv: Beach 2014 del II

På andra bilden är det raka marklyft som på filmen men med mer vikt.
Ja, du får passa på sen när han är frisk :) tränar ju alltid själv annars.

Krya på dig Tassetass!
 
Sv: Beach 2014 del II

Det är en av mina rörelseövningar som jag fick av min PT för att öva upp styrkan i knäböjen :) den är verkligen brutalt tung!
 
Sv: Beach 2014 del II

Som du ser har jag armarna raka och händerna platta formade som en diamant mot väggen. Dom ska vara i det läget under hela rörelsen, man glider alltså med händerna mot väggen. Hoppas du förstår, tycker den är lite svår att förklara :D
Man ska tänka rumpa bakåååt och knän utåt :) är som vanliga knäböj egentligen fast mot vägg. Har fått upp mycket styrka genom denna övningen!

Sen kan man ju lätt göra den hemma :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Åh, fler som haft en tuff förkylningshöst märker jag... här är jag inne på 4:e veckan men äntligen börjat bli sådär bra att jag iaf testat att springa idag... Kändes skönt och har energi nu efter, även om det var tungt under tiden...

Hoppas det går bra för alla annars! :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Då är vi två! Körde slut på armarna totalt i tisdags (det var jobbigt att köra bil sen) och har fortfarande ont :P Men, jag ska ta mig till stan och gymmet nu ändå. Får väl ta slut på benen idag istället ;)

Haha, visst är det jättejobbigt?! Världens lyxproblem, men gud vad jag har lidit idag! Bättre blev det ju inte av att låren och rumpan hängde på träningsvärkstrenden under dagen, så nu kan jag inte gå normalt heller... nåja, jag fick ju vad jag bad om förra veckan iallafall! :p

Idag låg jag på soffan, fick morgonillamående (vilket händer från och till), blev jätte trött. Sen kände jag att jag blev snorig och tänkte att nej, sjuk? Jag orkar inte. Men det blev bara värre och värre. tillslut tog jag en allergitablett och inhalation. Slutade med att jag knappt kunde andas och fick röda utslag över hela kroppen. Så insåg att det här är ingen förkylning eller allergireaktion som är normalt. Värre blev det och gick (småsprang) till vårdcentralen och fick knacka på hos sköterskorna och säga att jag reagerat allergiskt på något. Så in i akutrummet. Fick betapred och adrenalin intra.musk. Var kvar ungefär 2h för obeservation. Nu är jag hemma, skittrött, lite svllen om ögonen och hjärtat är lite på språng. Idag blir det vila och jag får inte vara själv.

Antagligen var det julstjärnorna som jag köpte hem igår som jag reagerade på. Är rätt slut nu kan jag ju säga, och det gör ont runt ögonen.

Men gud vad läskigt! Julstjärnor är ganska vanliga att reagera på har jag för mig, är det inte det? Himla obehagligt hur som helst, hoppas turen vänder för dig och att du mår bättre på alla sätt och vis snart!

Men då får du ju berätta vad du körde för armövningar som gav sån fin träningsvärk! :D

Haha, det var inget jätteavancerat alltså, det är mest jag som är klen :p Gjorde 3 set tricep dips, 2 set bicep curls, 10+10+10 armhävningar, 3 set shoulder press och så en övning med 6 kg-hantlar (chest fly, kan den heta så?). Det var riktigt trevligt! :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Snyggt! Berätta om de goda råden, jag vill också höra:D

Känner av hela baksidan idag efter gårdagens marklyft, gött! Siktar på gymet strax efter 10:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 534
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
271
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp