Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Du kan kanske göra så som jag gör, äta efter klockan? Lägga upp en plan för när du ska äta och kanske vad också och så gör du det bara? Jag tycker inget är gott just nu, tycker att allt gör mig illamående och jag vill inte äta så mycket. I långa perioder tappar jag aptiten helt.
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag hade gått ner lite i vikt på veckans vägning men det var inte mycket alls. Det är bara några hekto så det är ingen fara men jag trodde verkligen att jag hade gått upp 0,5-1 kg.

Koltrast- Tror du verkligen att det är så att det kommer bli stabilare sen? Att jag inte kommer vara lika skör? Har du själv haft problem med maten för det du skriver låter väldigt klokt och insiktsfullt. Tack :) Jag hoppas verkligen att det blir bättre och att jag klarar av sådana här saker utan att tappa greppet.

Jag har pratat med min läkare om medicinerna så vi ska prova med en paus från benzopreparat eftersom dom inte har någon effekt på mig längre men om jag inte tar dom på ett tag kan dom hjälpa sen igen. Har fått en ny medicin som jag ska prova ett tag som jag ska ta 2 ggr/dag. Idag gjorde den mig helt galet trött, svårt att hålla mig vaken på dagvården , hoppas det går över annars kan jag inte ha kvar den men ibland är det bara så i början. Men den har faktiskt gjort mig lite lugnare inombords också och jag sov bättre i natt. Den är väldigt stark så det vore konstigt annars iof. Och den är läskig för man kan gå upp i vikt av den vilket skrämmer mig, känns som att äta giftpiller men jag får ge det en chans..

Imorgon blir det nya tag, ska se till att ta mig ork att laga mat till både lunch och middag! Jag lovar det här så att jag kommer vara tvungen att rapportera imorgon att jag gjort det eftersom ni här har läst det och jag sagt att jag ska det!
 
Sv: Beach 2014 del II

kl.

Har inte alls kommit igång som jag tänkt efter semestern. Det blev liksom en sån kontrast att komma från sol och värme till kyla och totalt mörker att jag har bara velat ligga inne i lägenheten och inte sticka näsan utanför dörren! Detta + lite extra socialt liv + pluggar inför viktig prov på lördag + sambo med njursten som inte kan följa med och träna (ni hör ju mängden av ursäkter! ;)) har gjort att det enda jag gjort är morgonpromenader:o
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag har sån sjuk träningsvärk, kan inte böja mig ner:p Men sprang en runda idag iaf, 4 km, hälften medvind hälften motvind:o
 
Sv: Beach 2014 del II

Koltrast- Tror du verkligen att det är så att det kommer bli stabilare sen? Att jag inte kommer vara lika skör? Har du själv haft problem med maten för det du skriver låter väldigt klokt och insiktsfullt. Tack :) Jag hoppas verkligen att det blir bättre och att jag klarar av sådana här saker utan att tappa greppet.

Om du verkligen kämpar på, stabiliserar ditt ätande och går upp i vikt kan jag lova dig att du blir stabilare. Du kommer tåla så mycket, mycket mer och även om du, som jag skrev tidigare, kanske alltid kommer behöva vara lite extra noggrann med maten kommer ett par dagars sjukdom, ett missat mål eller en taskig kommentar inte kunna välta dig.

Jag förstår att det just nu kan vara svårt att tro på, men du får helt enkelt lita på att så som du mår och känner nu kommer du inte alltid ha det. Så länge du är i svält och innan din kropp hunnit reparera sig sparar den in på allt som inte är absolut nödvändigt och dit hör mycket av hjärnverksamheten. Det positiva är att hjärnan repar sig - det är inte kört! I takt med att din kropp blir starkare och mer motståndskraftig kommer också ditt humör bli det. Du kommer bli mer kvicktänkt och mindre tvångsmässig. Tålamod och humor kommer tillbaka.

Du kommer fixa det, men bara genom att fortsätta utmana anoreximonstret steg för steg. Innan du provat fullt ut kan du inte veta hur bra du kan må som viktstabil på en hälsosam vikt. Ge det en chans, håll ut!

Jag talar av egen erfarenhet, både som sjuk och utifrån att ha sett många runtomkring mig få livet och lusten tillbaka.
 
Sv: Beach 2014 del II

Morgonpromenader är bättre än inget!

Emtherlia: Bra jobbat att springa i blåsten. Medvind är gött, synd att man inte kan ha det jämt.

KL
Vad vore jag utan Beach-tråden? Mycket omotiverad. Jag tänkte igår att jag kanske skulle träna idag på morgonen, men ångrade mig. (Vilket nog iofs var klokt.) Jag tänkte att jag skulle gå en promenad idag på kvällen och hade egentligen i princip ångrat mig, men kunde inte komma på någon bra anledning till att faktiskt inte gå en promenad. Och det ville jag inte skriva här, när alla ni håller igång så bra. Så jag gick ut och mycket riktigt var det rätt trevligt när jag väl kom iväg, även om det blåste lite.

Imorgon ska jag göra en hälsoprofilbedömning på jobbet. Motionen blir därför 6-12 minuter på cykel för att mäta min kondition. Och hjärtklappning för att jag ska behöva ta blodprov. Gillar inte nålar. De rekommenderar inte någon annan träning samma dag, så det blir nog en promenad imorgon med. Men det ska bli lite spännande att se hur jag mår enligt testerna. Kollegorna har jämfört kolesterolvärden i flera veckor... :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Spännande med hälsoprofiltjottefräs! :) Men du, nålarna är ingen fara, tänk på hur det är att bli trampad på tårna av en pålle så kommer sticket knappt att kännas ;)

*kl*
JAG VILL TRÄNA! Hatar att vara sjuk. :mad: Men rinnsnuvan är redan på väg bort så den här sjukan verkar ha ett ganska snabbt förlopp. Hoppas verkligen på det för imorrn har jag föräldratjänst på dagis igen. Utomhus med ~15 ungar i drygt två timmar. Yay eller nåt :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag brukade alltid titta bort och inte titta på instrumenten alls förr när jag tyckte nålar var obehagligt. Det är nemas problemas med blodprovet ska du se!

KL

Rastlös och på dåligt humör. Rev av 4x10 armhävningar, 3x20 sekunder plankan, in/utrotationer med gummiband, lite vadpress och benböj light. Känns bra. :) I förrgår gjorde jag ungefär det samma, har fortfarande träningsvärk från det. Ingen promenad idag men planerar att gå upp tidigt och promenera i det förmodade regnet i morgon.
 
Sv: Beach 2014 del II

KL

Tänkte bara titta in och säga att jag lever :p
Dock blir det inte mycket tränat nu, har en nacke som krånglar till och från.
Tyvärr mest till :meh: Det ger en galen huvudvärk så motivationen att träna är inte så hög nu
 
Sv: Beach 2014 del II

Idag kör jag bil till skolan, så ska försöka klämma in en promenad ikväll så jag får ihop mina 30 minuter :D Ska åka och ta sånt jobbigt cellprov idag :wtf: så är lite nervös, det gick bra sist men det är ju inte precis en angenäm situation.
 
Sv: Beach 2014 del II

Usch håller tummarna för att allt går bra idag, hatar cellprov!

Kl
Jag kan seriöst inte gå, träningsvärk deluxe! Allt tar en evighet att göra för att jag kan inte gå eller sitta eller röra på mig alls!:p
 
Sv: Beach 2014 del II

Det är väl inte det roligaste man kan göra :p

Haha din kropp säger välkommen tillbaka till det beachiga livet :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Ja, det var skönt. :) Morgonpromenad idag som planerat, dock vägrade jag gå upp när klockan ringde vid sju. :p Kolsvart ute så någon promenad lockade inte just då... 2,9 km i skogen blev det med pigg hund och backar + regnställ. Svettigt! Dock superskönt att hunden förvisso är pigg men idag var hon inte så dragig. Hon blir allt mer duktig och det är så avkopplande de gånger man är ute och går med mestadels slakt koppel och allt känns så härligt. :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Haha, härligt det låter ;)

Jag har träningsvärk i benen sen ridningen, men inget annat. Har inte tränat på evigheter. Igen.
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag kan också få såna perioder ibland och för mig funkar det bäst att inte slåss mot dem utan bara flyta med och lyda kroppen så kommer den på efter ett tag igen att mat är gott. Hoppas du mår bättre snart!

Du kan kanske göra så som jag gör, äta efter klockan? Lägga upp en plan för när du ska äta och kanske vad också och så gör du det bara? Jag tycker inget är gott just nu, tycker att allt gör mig illamående och jag vill inte äta så mycket. I långa perioder tappar jag aptiten helt.

Tack för era svar! Jag testade det här med att äta efter klockan, men det leder tyvärr bara till att jag mår illa även timmen innan jag ska äta just eftersom jag vet att jag "måste" äta snart. Men det kanske är värt det i och för sig? Igår testade jag Ninnururs teknik med att helt enkelt inte äta om jag inte ville, och framåt 18 kände jag faktiskt lite hungerskänslor trots allt. Jag ville dock fortfarande inte äta, men hungern motiverade mig lite mer och jag fick i mig en macka med skinka samt tre skivor melon.

Tror jag kör en blandning av de två teknikerna idag, försöker att äta mackan jag tar med mig vid 12 men vill jag verkligen inte ha då så sparar jag den tills andan faller på.
 
Sv: Beach 2014 del II

Köp näringsdrycker eller liknande som gör att du kan dricka det du behöver. Kanske är enklare än att äta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 537
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
271
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp