Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

kl

Eftersom gårdagen var en vidrigt dålig matdag (1,5 dl kvarg, en krämbulle, en varma koppen och två skivor kassler) så ska jag försöka få till en bra matdag idag.
Börjar nu med en smoothie gjord på banan, apelsin, hallon och naturell yoghurt. Till lunch får det nog bli nåt med kyckling i och middagen har jag inte riktigt hunnit fundera över än.

Morgondagen kommer inte heller bli speciellt bra matmässigt. Frukost kan jag välja fritt, eftersom jag inte börjar förrän 9. Men till lunch lär det bli mcdonalds eftersom andra val egentligen saknas där jag ska vara (när jag inte har någon aptit är det en väldigt dålig idé att ta med kall matlåda, för då äter jag den inte). Sen jobbar jag till ca 22:45, så middag lär det inte bli. Har ni nåt bra tips på mellanmål som inte måste hållas kallt eller värmas? Vill ha med något som jag har möjlighet att äta, men som inte gör nåt om det inte blir ätet samma dag.
 
Sv: Beach 2014 del II

En smoothie i en termosmugg med några isbitar i? Isf kan du nog ta den till frukost imorgon om den inte går åt under dagen? :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag har ingenting att göra isbitar i lämplig storlek i :/
Dessutom kommer jag sitta i en bil som värms upp, blir kall, värms upp, blir kall o.s.v. flera gånger under dagen. Frågan är om det är så bra för en smoothie?
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag tänker att med termosmugg och is i kan det funkar, om du lyckas få tag i formar till imorgon. Ställ i bakluckan, den borde inte värmas upp på samma sätt? Annars är det svårt, någon form av macka som du slår in i alufolie, men den skulle jag ju inte äta om det blir senare än imorgon kväll.
 
Sv: Beach 2014 del II

Det är inget avgränsande mellan själva kupén och bakluckan. Finns det nåt som heter semikombi? För i så fall är det så jag vill kalla det ;)
Mackor brukar inte vara så roliga efter 12 h :/
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag vann kampen igår och åt det brödet som jag vill ha och inte det som ätstörningen hade bestämt :banana:

Vägde mig idag iaf, kunde liksom inte stå emot vågen, det är som ett beroende lite grann. Jag hade gått ner 0,5 kg sen förra veckan så på ett sätt är jag lättad fast jag vet att det inte är bra och att min behandlare inte alls skulle vara nöjd och att jag skulle behöva öka på matschemat.

Helt galet egentligen att jag kan äta så här mycket kalorier och ändå inte gå upp i vikt varje vecka :cautious: Hallonsoda- vet du varför det är så? Jag menar dom som har som mål att gå ner i vikt äter ju ofta en hel del mindre kalorier än mig trots att dom borde ha högre ämnesomsättning för att dom väger mer än mig och kan ändå få kämpa för att gå ner i vikt. Är det att min kropp har mycket att reparera fortfarande eller har jag fått tillbaka en mer normal ämnesomsättning nu? Kan det påverka att jag promenerar 1,5-2 timmar varje dag?
 
Sv: Beach 2014 del II

Vid sådana lägen tycker jag att det är rätt smidigt med en måltidsbar. Kanske inte det bästa man kan käka, men okej smak och fyller sin funktion, typ :)

(det kommer jag ha i benfickan/bilen när jag jobbar i framtiden eftersom man inte vet vad man kan hamna på :))
 
Sv: Beach 2014 del II

Smart! En sån har jag faktiskt hemma dessutom. Brukade alltid ha en i väskan när jag fick mina blodtrycksfall förut (som sen visade sig bero på stress, vilket förklarar varför det varken gjorde till eller från om jag åt nåt).

mammas: kylväska kan funka, det blir ju trots allt kallt i bilen mellan varven jämfört med i somras så då borde det hålla kylan längre
 
Sv: Beach 2014 del II

Äh, det blir sådana perioder ibland, men sedan är det väl rätt skönt att det känns lite pyton i kroppen, det kanske motiverar mer motiga dagar framöver? :)

Jomen precis så är det ju, det ökar verkligen på motivationen att vara duktig resten av veckan i alla fall och jag känner mig peppad! :)

Träffen lär ju inte bli av till helgen så du hinner nog ta dig till hemlandet ;)

Precis, hoppas kan man ju alltid! :D

Har ni nåt bra tips på mellanmål som inte måste hållas kallt eller värmas? Vill ha med något som jag har möjlighet att äta, men som inte gör nåt om det inte blir ätet samma dag.

Åh, jag hatar när det är sådär så att man redan från början inser vilken knasig matdag det riskerar att bli... Blir ofta så för mig när jag går i skolan 9-16 och sedan jobbar 17-23 utan rast, det blir verkligen jättesvårt att äta vettigt och hålla sig mätt samtidigt! Därför har jag fått hitta en hel del mellanmål som funkar, till exempel:

- Russin, nötter, mandlar eller frön
- Frukt
- Morotsstavar (om du vill göra det lite roligare så borde även en liten burk dip borde hålla sig)
- Matmuffins (om man hinner baka, jättebra att ha i frysen och plocka fram)
-Flingor utan mjölk, alltså bara några nävar Havrefras/K Special eller vad du nu vill att knapra på.
- Riskakor
- Müslibars eller måltidsbars
- Wasa Sandwich

Kokt ägg kan också funka, men jag vet inte riktigt hur det mår av att bli kallt och varmt för många gånger...
 
Sv: Beach 2014 del II

Ja frukt och nötter har jag funderat på. Det håller sig ju till kommande dagar också.

Hade gärna bakat något om min ugn kunde bete sig som den ska. Den värmer ojämnt så ingenting man bakar blir bra :( Det ska bli SÅ skönt att få en vettig spis och ugn efter flytten i månadsskiftet
 
Sv: Beach 2014 del II

*kl*
Eftersom ridningen ställdes in pga regn idag så passade jag på att ta min PW i dagsljus. 3,4 km på 30 min :) Snitt 6,66 km/h, 9 min/km. Jag är ruskigt nöjd! Och svettig :p Springa igenom dusch, hämta barn och sen åka och få hjulen på transporten skiftade. Sen blir det nog en cykeltur hem med dottern, + att vi har hela kvällen fritt nu när jag är färdigtränad! :)
 
Sv: Beach 2014 del II

*kl*

Jag har fallit ur tråden, kan man lugnt säga. Jag kikade nu efter en nu utmaning för november men hittade ingen?
 
Sv: Beach 2014 del II

knapp.

Fortfarande lite småförkyld, så dagens träning blev bara en lugn promenad med hästen, men vi var ute i nästan en timme. Det här med att miljöträna henne för hand innan jag börjar rida ut ensam har faktiskt lite fördelar för mig också. ;)
 
Sv: Beach 2014 del II

Haha alltså snacka om fail på ätandet idag :p Godis, kladdkaka, pepparkakor... Huff. Träningen går sjukt bra men maten är bara kass. Men jag vet inte om jag orkar bry mig sådär jättemycket nu :o Jag känner att om jag bara håller vikten hyfsat så får det vara bra så och jag tar nya tag i vår, typ. Det finns liksom ingen energi just nu när det är mörkt och kallt. Självklart ska jag inte ge mig hän alldeles åt godismonstret, men jag orkar inte vara hur strikt som helst.

Vilodag idag, laddar för gym imorgon bitti! :bump:
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag kände mig grymt duktig idag som inte köpte lussebullarna jag suktade efter :) Och jag är också peppad inför gym i morrn! :)

*kl*
Ibland testas man rejält. Jag gav mig på att laga kycklinggratäng idag. Matlagning med flerstegsmoment är knivigt ibland med dottern hemma men jag chansade. Men jag kan ju inte äta potatis och bechamelsås så jag gjorde en vanlig till dottern och sambon och en till mig på sötpotatis och sås på färska champinjoner och buljong. Dvs jag hade oerhört fullt på spisen och många tanketrådar igång samtidig. Då går en propp och hela lägenheten UTOM spisen blev svart! :o Får fram mobilen och lampan där för att dra ner värmen på spisen och ut i förrådet för att byta propp. Men självklart hade vi slut på rätt proppar. Suck! Tack och lov så är förråden gemensamma med grannen och hon hade proppar så jag kunde tjuva en och fortsätta matlagningen. 1½ timme stod jag i köket, och då var kycklingen ändå klar sen innan... Nu är jag trött och mätt! Tur att min specialgratäng blev riktigt god :p Bara matlådepackning och ställa in disken kvar, sen däckar jag nog i soffan ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 542
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
277
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp