Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

KL*

Jag smyger mig in på ett hörn, för Cili säger att ni är snälla och att man inte alls behöver vara träningsnarkoman för att få vara med här. xD (Även om jag får prestationsångest bara av att titta på vissas scheman här i tråden O_o)
 
Sv: Beach 2014 del II

Haha, ja, det blir nog jobbigt ikväll. Och imorgon! Träningsvärken lär inte vara nådig! ;) :D

För övrigt håller jag med om allt Zassoo skrev! Jag tror att det är viktigt att gå på träffarna även när det känns som att veckan varit mindre bra. Dessutom skulle jag vilja påstå att 5 träningstimmar är skitbra! Du är grym hörru!
 
Sv: Beach 2014 del II

Du är mer än välkommen och Cili har helt rätt! :) Skit i våra scheman! Jag håller sällan mina, men det är ju bra att ha en målsättning i alla fall ;)

KL

Just ätit favoritblomkålssoppan! MUMS! :D Nyttigt och bra med, vilket känns fint efter en helg med massor av alkohol, chips, godis och pizza. Hähä.
:angel:
 
Sv: Beach 2014 del II

Tack :) Jag har faktiskt ringt morfar nu som mer än gärna barnvaktar ikväll så jag ska gå.

*kl*
Ibland är hästarna verkligen ens räddning...! Jag var totalt omotiverad idag och ville knappt rida, såna dagar brukar Wille vara lite tjurig på mig dessutom, han vill ha all uppmärksamhet ;) Men jag klädde på oss och tänkte mig en liten joggingrunda. Och oj så fin han var! Vi har tränat på att liksom höja manken och det gjorde han fint idag. Traven var taktmässig och bra, galoppen var kraftfull men samlad. Oj så bra man mår i själen sen! Underbara häst :love:
 
Sv: Beach 2014 del II

KL*

Jag smyger mig in på ett hörn, för Cili säger att ni är snälla och att man inte alls behöver vara träningsnarkoman för att få vara med här. xD (Även om jag får prestationsångest bara av att titta på vissas scheman här i tråden O_o)

Det du ska ha i åtanke är att de som har träning 5-7 dagar i veckan inte började med den dosen. Det är inte heller klokt att börja med en sådan dos, det har hänt lite då och då under Beach-trådarnas livstid att folk kommer in och kör stenhårt från start och det slutar nästan alltid med tappad sug eller skada.

Själv började jag för ungefär 3,5 år sedan med att gå en kvart några gånger i veckan, för det var allt jag mäktade med. Var och en efter sin förmåga, liksom!
 
Sv: Beach 2014 del II

Välkommen! Vi är jättesnälla :D Alla i tråden har olika förutsättningar och olika mål, och precis som Tassen säger så måste man börja någonstans! :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Välkommen. Här kan alla vara med, oavsett ambitioner och träningsnivå. Jag är exempelvis inte alls på den nivån som många andra i tråden, men jag hoppas att jag en dag kan ta mig dit. :)

knapp.

Förra veckan var sådär för min del, både tränings- och matmässigt. Veckans tre första dagar försvann i spåren av Simone, men det blev lite bättre mot slutet. Jag tog en misslyckad promenad på ungefär 20 minuter med hästen i torsdags (vi fick vända om efter halva rundan eftersom en galen amstaffhund satte efter oss :crazy:), fem km powerwalk i fredags, dressyrpass i lördags och 40 minuter promenad med hästen igår. Med två födelsedagskalas i förra veckan toppades väl inte beach-formen direkt, men nu är det rätt lugnt på kalasfronten för en månad framåt (nästan alla i min släkt lyckas pricka in att fylla år ungefär samtidigt :p). Tyvärr vaknade jag upp med ont i halsen idag. Hästen hade planerad vilodag, så jag har passat på att vara inne, lyssna på föreläsning och vila upp mig, hoppas på nya tag imorgon.
 
Sv: Beach 2014 del II

Ni är ju några stycken här som har häst/rider, och fler som springer/motionerar ute, hur resonerar ni kring det här med älgjakten? Jag bytte stall i våras, och de senaste åren innan dess har jag stått på ett ställe med usla ridvägar där det i princip bara gick att rida i villaområden, där det av förklarliga skäl inte direkt sprang runt varken älgar eller jägare. Här är det däremot fina vägar i skogen, som jag gärna skulle nyttja, men jag har inte vågat mig ut med hästen sen älgjakten drog igång. En del av vägarna används av hundägare eller är utmärkta som vandringsleder, är de säkrare än att rida mitt ute i skogen? Eller är det mest den där första veckan som man ska akta sig?
 
Sv: Beach 2014 del II

+ Quelina

tack :) ska prova få igång det dära. när jag är ute och går blir det gärna att jag lyssnar på musik, och byter låt, och byter låt, och byter låt..:meh:


nu ska jag ladda upp för ett biceps/axelpass + spinning:D
 
Sv: Beach 2014 del II

i mitt förra stall brukade de ställa ut en stor kona vid stallet så visste vi att dom var ute och jagade, i det nya stallet verkar de inte jaga så mycket just där vi rider. har sett lite om vi rider ut åt 'andra hållet', där är det dock rätt hård grusväg så där rider vi mest på vintern när det kommit snö eller ev skrittar ut nu.

jag springer inte i skogen... :p
 
Sv: Beach 2014 del II

Välkommen!

Som dom andra skrivit har alla i tråden olika mål och "problem", jag kämpar ju till exempel mot det motsatta mot vad de flesta gör, att vila mer och äta mer (låter kanske som ett lyxproblem :D)

Har du något särskilt mål? Vad gör du för träning?
 
Sv: Beach 2014 del II

Här är det sjukstuga :( Hunden har kräkts flera gånger (och siktat in sig på min ryamatta 3 av gångerna, varför kan han inte gå ett steg fram och kräkas på golvet?) och är loj och äter inte men jag ser till att få i honom vätska genom att spruta lite i munnen på honom med jämna mellanrum så han är ok iaf.

Blir ingen dagvård för mig imorgon, kan inte lämna vovven till dagmatten för den här veckan är hon hundvakt åt en till hund som är gammal och svag och det är många hundar här omkring som varit sjuka så om det skulle smitta vill vi inte riskera något. Men jag tror att det är att han har ätit något, han har en tendens att hitta allt möjligt äckligt när vi är ute...

Jag har inte heller mått bra på hela helgen och idag har det varit jätte jobbigt, jag har sprängande huvudvärk, illamående och yr, har svårt att gå överhuvudtaget. Trodde jag hade hög feber men istället har jag undertemp nu igen, jag trodde inte jag skulle få det när jag väger så mycket. Eller, alltså, jag har alltid lägre temp än normalt pga sjukdomens påverkan på kroppen men nu har jag ännu lägre. Har 35,9 grader i temp och då brukar jag känna mig som om jag har flera graders feber. Jag har haft mycket lägre, 33,9 grader men då var jag ju riktigt, riktigt dålig.

Nu måste jag iaf ta mig ut med hunden och försöka att inte ramla omkull.

Har dessutom mega ångest över att de dagar jag är i dagvården så tvingas jag äta över 2200 kalorier och dom vill att jag ska äta ännu mer!!! Och jag äter säkert runt 2000 kcal hemma också i och med alla tillägg med näringsdrycker och nötter och mellis som jag har :( Alltså, nej, jag orkar inte. Känner mig jätte äcklig, tjock, som att jag gått upp flera kilo och jag är bara så less på den här sjukdomen. Varför kan den inte bara vara tyst och lita på personalen? Jag måste ju göra som dom säger för att få fortsätta i behandlingen. Hatar det här.

Behöver råd, imorgon är min vägningsdag på dagvården men nu kommer jag ju vara hemma. Borde jag väga mig hemma då? Anledningen till att jag vill väga mig är att jag vill se om jag har gått upp i vikt, vilket egentligen är sjukdomen som vill veta om jag måste dra ner på maten och få veta hur äcklig jag är. Men om jag inte väger mig vet jag ju inte om hur mycket jag gått upp eller om jag stått still och då kanske det blir svårare med marken pga det för att jag inbillar mig att jag blivit mycket större fast jag kanske inte har det. Om jag ser att jag inte har gått upp så mycket imorgon blir det kanske lite lättare att fortsätta äta. Åh, vet inte hur jag ska göra. Borde kanske vänta till nästa vecka men tänk om vikten rusat iväg totalt då för att jag inte stoppade upp det nu? Men jag ska ju inte stoppa upp det, men det får inte gå för snabbt. Vet inte om jag vill se siffrorna eller inte. Jag vet att mitt värde inte avgörs av vad vågen visar men det känns ju så :(

Förlåt för osammanhängande text, kan bara inte formulera mig nu. Vlll ut och promenera bort allt fett på kroppen och i maten jag fick på dagvården men jag är ju så yr idag...
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del II

*Hängerintesåmyckethärmensvararändå*

Vi har renodlade ridvägar i skogen, så jag rider där. MED reflexer på både mig och häst. Däremot har jag inte vågat mig ut på de andra vägarna som finns att rida på, då jag tror att det är mer jakt där.

Förr red jag alltid ut oavsett, höll mig dock på större vägar och hade reflexer, även i fullt dagsljus.

KL

Här tränas det inte så värst mycket mer än ridning ca 5 dagar i veckan, men jag tycker att det räcker! Om jag orkar och inte blir mer förkyld igen så ska jag försöka springa en liten runda i helgen :D Har tappat ca 4 kg sen jag köpte häst, för en dryg månad sen, utan att anstränga mig för det, så jag försöker vara ännu nogare med att äta ordentligt så jag inte tappar mer vikt, det behövs definitivt inte!
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

ingen träning idag häller, vaknade med halsont :( Så håll tummarna för att jag snart mår bättre :)
 
Sv: Beach 2014 del II

*kl*
Som jag misstänkte, nästan 2 kg + denna vecka :( MEN, fettmängden hade ändå minskat så det är i princip typ bara vatten jag lagt på mig. Och det har sina hormonella förklaringar. Jag har spiral så jag har ingen mens, men symtomen är ändå kvar. Suck! Men nu vet jag ju vad det är och kan ta nya tag igen! :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Hellre mesa än att lasta på för mycket och faila på tekniken :)
Hoppas du lägger upp knäböjsfilmen sen om det blir nån!

KL.

Jag fått en jäkla bra anledning till att lägga om min kost...
Jag äter alldeles för mycket socker, vitt bröd och så ris ibland...

Fick konstaterat ett sorts svampeksem :eek: idag hos läkaren och har googlat runt lite och sett att folk mår bättre med bättre kost.
Vad mer ska man undvika vid såna här grejer? Mejeriprodukter äter jag väldigt lite, det slinker ner nån laktosfri youghurt/crème fraiche ibland, men inte speciellt ofta, annars äter jag bara havreprodukter.

Checkade av min vilodag idag, haft sjukt mycket att göra på jobbet och varken hunnit äta frukost eller lunch (= jag smällde i mig 4 rostmackor med marmelad och så en skål med youghurt när jag kom hem....)
 
Sv: Beach 2014 del II

Smart med reflexer. Jag vet inte om det är mycket jägare i skogen, stallet (och skogen) ligger bara max en km från tättbebyggt område, men min häst är enligt mina bröder ganska lik en älg, och jag är feg. :angel: Men att gå på asfaltsvägar vore väl inga problem, det bor ju trots allt folk längs vägen som måste röra sig på vägarna? Det hade varit toppen med renodlade ridvägar, men några såna har vi tyvärr inte. :(
 
Sv: Beach 2014 del II

Haha, som att min häst inte är lik en älg? :p Längs asfaltsvägar kan jag inte tänka mig att det är några problem, men kolla med andra i stallet? Och släng för guds skull på reflexer, det är en så enkel grej att göra för att synas! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 537
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
277
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp