Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Jag vet inte riktigt vad som är bäst att göra i det fallet. Jag tänker på det här med att olika vågar kan visa så olika resultat, och är då det resultat din hemmavåg visar tillförlitligt? Det känns ju väldigt onödigt om du skulle gå runt en hel vecka med ännu mer ångest bara för att du vägt dig på en annan våg än din vanliga. Jag tycker du är så himla stark, och att du är så medveten om sjukdomen som du är. :bow:

Jag känner igen det där med låg kroppstemp. Jag har 36 i normaltemp, och blir utslagen vid bara någon grad över det, ungefär som när en "vanlig" människa ligger på 39-40 och känner sig urkass. Oftast får jag höra att den feber jag har då inte är någon feber, för det är normalt att ha något på 37 grader. :cautious:
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag ska höra med stallägaren för säkerhets skull, hon har trots allt stått där i ett par år, så hon borde varit med lite. Här hemma satt det skyltar om att jakt pågår ute under den första veckan, men sen har jag inte sett det mer. Vid stallet har jag inte sett några skyltar alls. Man hör ju "skvallret" här där man bor, och vet på ett ungefär vad de har för sig, men när man inte direkt känner någon på orten hästen står på så blir det värre. :p
 
Sv: Beach 2014 del II

Jo det har du ju rätt i, min våg visar nästan alltid mer än den på dagvården och kanske får jag se det som en bra träning och utmaning att inte väga mig på 2 hela veckor. Velar fram och tillbaka hur jag ska göra men tror att jag ska skippa det, det är inte jag som vill veta siffran utan ätstörningen, jag vet ju det egentligen.

Ja, jag hade låg temp som frisk också men under alla mina år med ätstörningar varav 7 med anorexi har tempen varit extra låg, farligt låg. I långa perioder har jag pendlat mellan 35 och 36 (och ner mot 33-34 några gånger) och nu när det blivit lite mer stabilt kroppsligt ligger den runt 36,3-36,7. Hamnar jag lite över det eller lite under så är jag jätte känslig. Precis som du är jag jätte sjuk när tempen visar på 37 grader och det är så irriterande när folk tycker man är sjåpig och överdriver...Dom kan ju inte veta hur det känns i min kropp och man måste ju utgå från varje kropps förutsättningar.

Hmm, total ångest nu med för vilket bröd jag ska ha till kvälliset, ätstörningen vill en sort och Qelina en annan. Middagen gick inte så bra, fick i mig 2 dl kålrotssoppa och sen ett par skedar av ett proteinfluff som jag testade men det var så mäktigt att det inte gick att äta så jag slängde det,så grovt räknat och lite i överkant blev det nog max 100 kcal vilket egentligen är lite för lite för en middag men jag blir ju så mätt och illamående av dom portionerna vi får på dagvården och som vi ska äta enligt schemat. Nya tag nu till melliset och imorgon ska det bli en bra matdag.
 
Sv: Beach 2014 del II

Usch då! Hoppas du mår bättre snart!

Ninnurur, heja heja nya tag! Precis som du säger har du inte gått upp 2 kg fett (det är i stort sett omöjligt), men det finns en hel hög med anledningar till att vågen visar vad den gör. Alltså för mig kan det diffa ett helt kilo från dag till dag utan att jag har ändrat någonting i kosten. Bra gjort att du gick dit ändå! :up: Bara att köra vidare!

pepp, ja men precis! Ska absolut lägga upp filmen om det blir någon och ifall det inte ser alldeles för fruktansvärt ut :angel: Oj vad jobbigt med svampeksem :( Har ingen aning om vad man gör åt kosten, fick du några tips av läkaren?
 
Sv: Beach 2014 del II

Inte tror jag det ser hemskt ut, marklyften t.ex såg ju jättebra ut :)

Nä, hon nämnde ingenting om kosten utan skrev ut en massa grejer som jag ska ha i hårbotten... 566 kronor fattigare, yeeey. Det med kosten googlade jag mig till, att många mår mycket bättre när dom ändrar den :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Håller med kiwi om att det kan ge felaktiga resultat iom att det är olika vågar? Och ska vi vara lite krassa, kommer sjukdomen ta hänsyn till att du vet att din våg visar mer?

Ninn, det har du säkert koll på redan, men generellt ska man ta resultat av vägning med annat än månadsintervall med en nypa salt, iom att kroppen naturligt varierar i en cykel (även män och ickemenstruerande kvinnor alltså), och vet du att det är mens så gräv inte ner fig utan fortsätt som du gjort. :)

Kl

I lördags tänkte jag "lite mensvärk, äh den går nog ööööver när jag joggar en liten runda". Jag hade fel. Jag lovar att min livmoder ligger någonstans längs spåret, jag svär att jag kände att jag tappade den flera gånger! Nåja, långsamt gick det och jag låg i fosterställning istället för att stretcha, men det blev 5 km iaf.

Idag hade jag en plan på att styrketräna ett längre pass, men jag prioriterade att sova så det blev lite kortare. Men blev iallafall sittande rodd i maskin, smala roddar med skivstång, hyperextensions med viktplatta, stående rodd m hantlar och enhandsrodd m hantel. Kanske 40 min eller så, och sedan en promenad på det, i typ 9, 5-tempo.

Imorgon blir det grit och på onsdag ben tänkte jag. :)

Skönt att köra styrka igen! :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Att det kan variera har jag koll på, men att man ska hålla sig till en gång i månaden hade jag faktiskt ingen koll på :) Och jag är relativt bombsäker på att det är hormonellt nu, min kropp gallskriker nämligen efter choklad! :D Tur att jag inte har nån hemma :angel: Jag ser fram emot en bättre träningsvecka nu :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Hähä, min kropp skrek också efter choklad. Och dumt nog hade jag Polly hemma. :angel:
Innan dess skötte jag dock maten mycket bra och har ridit 1 h och 45 min idag så jag tror det jämnar ut sig :D

Segt med vikten men som du säger så är det ju vätska.
Jag tycker du är sjukt duktig och det kommer gå jättebra för dig!
 
Sv: Beach 2014 del II

Den gick tyvärr inte så bra... :/
Hade min favoritfuxdam på första lektionen och hon var inte alls sig lik. Seg och vi klickade inte alls idag. Så himla trist :(

Sen red jag en valack som jag tycker är ganska trevlig och där gick det väl okej men hittade inte knapparna till en början. Dock gick det riktigt bra i slutet av lektionen så då kändes det bättre.

På det hela taget är jag dock nöjd och det var kul att sitta i sadeln igen :)


Och du, jag är bara ärlig! Du är grym! :)

(för övrigt vill jag åka till Uppsala och träffa er gymtjejer! Himla obra att det är så lååångt dit!)
 
Sv: Beach 2014 del II

Va tråkigt att fuxdamen inte ville samarbeta :( Hon kanske känner av pälssättning eller så? Det borde väl vara dags för er i södern nu? Bra att du blev nöjd tillslut ändå :)

Komsi komsi vettja! Vi får ställa till med nån jätteträff för beachtråden tycker jag :) Typ en weekend nånstans :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Mm, skulle nog kunna vara något sådant. Skimmelherren jag red efteråt börjar se ut som ett hårigt troll, haha. Så mjo, kan nog ha med det att göra.
De kändes lite loja båda två.

Jätteträff låter JÄTTEKUL! :D Det vill jag vara med på!
 
Sv: Beach 2014 del II

Min har ju förvandlats till ett fluff. Måste nästan ta kort på fluffet så att ni får se. Han är 23 men pälsen är som på ett 4-månaders föl :D

Allvarligt så tycker jag att det borde gå att ordna. Hyra nån kursgård eller så nån helg kan ju inte vara omöjligt. Matlagning finns det alltid folk som gillar (läs; Ninnurur :D) och aktiviteter lär ju inte vara svårt att hitta på för det här gänget ;)
 
Sv: Beach 2014 del II

Det behöver man egentligen inte, bara man vet att skillnader under tiden lika gärna kan bero på förändringar i cykeln så man inte nojar för det. :)
 
Sv: Beach 2014 del II

KL

Jag har varken kunnat eller hunnit varken läsa här eller träna den senaste veckan, och det känns verkligen pyton i kroppen! Speciellt med tanke på att anledningen till det hela är att jag haft besök från Sverige, vilket i sin tur lett till alldeles för mycket Ahlgrens bilar, Ballerinakex och restaurangmat... Jösses vad tjock och svullen jag känner mig, men trevligt som attan har det varit! :p Imorgon åker min vän dock tillbaka hem, så då blir det allvar med både maten och träningen igen. Jag planerar att gymma självständigt onsdag, träna basket torsdag och köra cirkelträning fredag. Kanske orkar med något på söndag också, hoppet och ambitionen finns i alla fall!

Jag tycker också att en jätteträff hade varit hur roligt som helst verkligen! Nu är jag ju dock inte riktigt lika inbitna beachare som ni andra och befinner mig dessutom några hundra mil västerut, men det hade varit jättekul om jag kunde vara med ändå! :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Vikten kommer inte att rusa totalt av att du äter 2000 kcal om dagen. Människans metabolism fungerar inte på det sättet. Om det högst hypotetiskt skulle hända beror det vätskeansamling, inte fett. Försök att mota sjukdomen med konkreta fakta som det ovan. Jag tycker att du kämpar så bra!!! Ge inte upp!!

Nixehen: välkommen!!! Snälla var ordet :).

Jag har lyckats med en sockerfri dag iaf :) och sen sprang jag 11 km i en mycket backig terräng vilket gick seeeeeegt! Aja, ansträngde mig inte något helvetiskt så kanske har energi för ny träning imorgon iaf :). Hoppas alla sover gott!!!
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del II

Fint med besök hemifrån, det är verkligen härligt när man är utomlands en längre tid. Och kul att hälsa på vänner som kan visa en sitt nya land lite mer inifrån också!

kl

Jag började min lätta vecka med ett pass på gymmet. Följer ett program jag inte vill bryta och dagens tyngsta övning var 90 kgx2x2 i marklyft. Det gick upp lätt som en plätt så vid nästa veckas maxning har jag gott hopp om att 100 kg ska sitta. Sen gjorde jag vad jag upplevde som jättesnygga knäböj på lätt vikt (filmbevis kommer ej, vill leva i tron ;)) och jag kände mig allmänt stark.

Nu är det verkligen läggdags. Kul att läsa om era veckor också, ni kämpar på bra!
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del II

Äh, det blir sådana perioder ibland, men sedan är det väl rätt skönt att det känns lite pyton i kroppen, det kanske motiverar mer motiga dagar framöver? :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Träffen lär ju inte bli av till helgen så du hinner nog ta dig till hemlandet ;)

*kl*
Jag får genast revidera mitt schema. Regnet vräker ner, då tänker jag inte rida. (Nästa vecka ska ridhuset vara klart, men det är lite hemligt än :D)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 537
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
277
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp