Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

hur hittar man sånna podcasts om man har en iphone? laddar man ner en app eller går man bara in på internet? lät nästan som min mormor nu märkte jag :o:p

har haft en bra vecka träningsmässigt, kört lite mer fria vikter och fått till lite andra pass! maten har det varit lite sämre med dock..

måndag: biceps+axlar i gymmet, 55 min spinningpass
tisdag: ben+mage i maskiner på gymmet
onsdag: rygg på gymmet, 60 min intervallflex
torsdag: triceps+bröst på gymmet
fredag: ben+mage fria vikter på gymmet, 6 km pw
lördag: 55 min spinningpass
söndag: 6 km pw

går ju hemskt bra med springandet känner jag :angel:
 
Sv: Beach 2014 del II

ladda hem SR-appen så finns det en massa p3-dokumentärer som är bra samt sommar- och vinterpratare. Toppen att promenera till!
 
Sv: Beach 2014 del II

Du måste lägga in print screens på de där beskrivningarna som vi tränade magmusklerna med med ;)

Screenshot_2013-11-03-16-15-11.png
 
Sv: Beach 2014 del II

Min planering för nästa vecka blir nog:
M - ridning
T - ridning + PW
O - gym, ev + PW
T - gym/ridning (beroende på hur hästen går i veckan)
F - Långpromenad med dottern i vagn, ev gym
L - ridning + PW
S - gym

Mormor är bortrest så jag har mindre barnvakt och eftersom jag är arbetslös har dottern bara dagis 5 h/dag. De fem timmarna går väldigt fort ibland! Men jag hoppas kunna hålla planeringen ändå :)
 
Sv: Beach 2014 del II

KL

Har varit på Punch out (boxning) ikväll och dra mig baklänges på en liten vagn vad jobbigt det var! Nytt söndagspass tror jag. Kommer ha en vansinnig träningsvärk imorgon, kroppen känns helt död.

Veckans plan ser ut som detta:

Mån: Gym, ben
Tis: Gym, överkropp
Ons: Spinning
Tors: Vila
Fre: Vila (ev något "lättare" pass)
Lör: Vila (ev springa på band om jag inte tränat fredag)
Sön: Punch out ( :nailbiting: :D)
 
Sv: Beach 2014 del II

Absolut! Personligen tycker jag nog att jan/feb (och ibland mars beroende på väder) är mer deprimerande! Nu har man ju iaf december med advent o lucia o jul o sånt mysigt att se fråm emot, och nyår! I jan/feb kan man ju bli sugen på att emigrera både en och två gånger/dag.. ;)

Wys: Kul med box!! Jag och min syrra brukade gå på det ihop men nu är vi inte på samma gym längre:down:
 
Sv: Beach 2014 del II

Wys: Kul med box!! Jag och min syrra brukade gå på det ihop men nu är vi inte på samma gym längre:down:

Ja det var skitkul! Men verkligen jättejobbigt, orkade faktiskt inte alla övningar helt okej. Och jag måste bli starkare i armhävningarna också, skulle jag kasta mig ner på golvet som vissa gjorde i burpeesarna skulle jag förmodligen bryta näsan.

Synd att du inte har nån att gå med! Men om du varit förut och kan tekniken kanske du kan gå själv och vara med nån där? Min träningskompis sa att det ofta finns folk som går själva. :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Japp, det är bara att gå in på Appstore och söka efter SR eller sveriges radio så har du tillgång till nästan alla program som sänds på P1,P2,P3 och P4 :) Finns en massa bra saker, jag hittar nya programserier hela tiden. Jag gillar just nu Torehammars sköna nya värld där dom spånar om hur framtiden kommer bli och Institutet som är ett sorts vetenskapsprogram på P3 som är både underhållande och väldigt lärorikt och Tankesmedjan som ger lite nyhetsuppdateringar och analyser om vad som händer i världen och Sverige just nu, ett satirprogram och inte ett vanligt nyhetsprogram. Sen finns det P1 och P3 dokumentär med massa spännande saker och flera olika intervjuprogram.

Hittade också en app som heter Podcaster där man kan ladda ner olika podcasts som inte sänds av sveriges radio.
 
Sv: Beach 2014 del II

Hej beachisar!!

Jag tog på mig alldeles för mycket jobb denna helg och har inte haft tid till annat. Tänkte lite på den gångna veckans matvanor och insåg att jag moffar ganska mycket kakor. Denna vecka har jag haft 4 sådana sejourer :o. Ganska störigt att vara sockerberoende även om jag inte har en ohälsosam vikt. Veckan som kommer tänker jag därför ska gå i sockerfrihetens tecken :)!

Ska läsa ikapp så snart jag hinner. Planering för mig blir typ mycket träning, helst varje dag, och gärna lite fler intervallpass!
 
Sv: Beach 2014 del II

Kl

Godmorgon! :)
Sitter på tåget från Götet och dör trötthetsdöden.
Längtar så till min ridning ikväll eftersom jag inte ridit på en månad. :D Dessutom dubbla dressyrlektioner! :D

Min vecka är tänkt att se ut ungefär så här:
Måndag: ridning
Tisdag: Multi (typ cirkelträning tror jag) eller löpning
Onsdag: Body pump
Torsdag: löpning eller något annat
Fredag: gym
Lördag/söndag: vila eller promenad, då en vän kommer på besök :)

Känns som en bra vecka på ingång!
 
Sv: Beach 2014 del II

Tror snarare att du dör ikväll då ;)

*kl*
Jag känner att jag inte gett allt jag kunnat den här veckan så jag är alldeles ambivalent inför kvällens träff och invägning på Xtra. Har ju ingen barnvakt heller och sambon slutar jobba 30 min innan träffen är, om han nu slutar i tid vilket händer ganska sällan. Så jag funderar helt enkelt på att hoppa över det ikväll och köra på med en bra kommande vecka istället. Nån som har nån input? Jag antar att jag mest är rädd för vad vågen kommer säga... :( Och jag tycker inte om mina tankar när det blir så här...
 
Sv: Beach 2014 del II

Om det går att lösa det med dottern (kanske kan hon till och med följa med?) så skulle jag säga gå! Att göra en livsstilsförändring är definitivt ingen spikrak väg vilket jag är säker på att du är medveten om. Kanske kan du få tips och råd hur du ska tackla såna här perioder? Visst är det väl förresten första veckan du får äta riktig mat igen? Då är det kanske inte jättekonstigt att det känns "sämre" än tidigare veckor, du har förmodligen inte gått ner lika mycket just därför. Vilket är bra och precis som det ska vara! Hur många kilon man än har att bli av med så är det aldrig nyttigt att rasa i vikt.

Motgångar kommer lite då och då, man får bara försöka lära sig att tackla dem på rätt sätt så att man kommer ut starkare på andra sidan. :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Veckans första pass avklarat! Aaaahh sån skön känsla i kroppen när man verkligen tagit ut sig! Idag blev det bland annat marklyft 32 kg (3x10), utfall som var asjobbiga, och axelpress 12 kg (3x10). Måste öka i marklyften igen nästa gång, jag mesar kanske lite med ökningarna men hellre det än att göra illa mig. Har i alla fall gått från 22 till 32 kg sen jag började. :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Dotter med är nog inte så poppis ;) Jag har ätit sen i tisdags så nä, jag borde inte gått ner så mkt den här veckan. Men jag har bara fått in drygt 5 timmars träning så jag är rädd att jag gått uppåt igen :( Känner tyvärr inte tillräckligt med förtroende för coachen för att ta upp det här med henne... Men jag ska kolla med morfar om han har möjlighet att barnvakta. Det är ju en lite tokig tid bara, mitt i middagen. Isf får jag ladda upp med korv och makaroner så borde det bli lätt för morfar ändå ;)

9 på onsdag blir jättebra förresten! Jag kommer så snart jag lämnat på dagis! :) Du behöver ju inte vänta på mig utan gå in du så kommer jag helt enkelt. Du kanske kan visa mig lite marklyft och så? :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Ah okej :) Synd att du inte känner förtroende för coachen :/ Du får prata av dig här istället!

Jamen då säger vi så! I gengäld kan du få filma när jag knäböjer så att jag kan se om det ser heltokigt ut :D
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

Kände mig hurtig och skulle ut på en springtur vid 9 idag. Nu sitter jag i soffan med ont knä och ond höftböjare. Heja!
Glömde dessutom att sätta igång gpsen på endo först, så den loggade bara massa tid men inga sträckor, så nu har jag fått lägga in det manuellt.
Skitdag.
 
Sv: Beach 2014 del II

Dagens motion blev en promenad på 5 km. Gjorde supergoda chokladproteinpannkakor till brunch :D Åt med bär och kvarg, mums! Tidig middag nu och sen tänkte jag äta popcorn ikväll, hade tänkt försökt stå emot suget men näe. Sambon är bortrest hela helgen och jag känner mig lite ensam :p Popcorn it is, och jag tänker njuta av dem!

edit: bild på pannkakorna :D

e39d1cf443ae11e3b79d22000a9e5e12_7.jpg

GUD vad gott det där såg ut, mums!
Är jättehungrig och ska snart värma lite tomatsoppa med mozzarella till lunch... :D

Hej hej tråden, förresten! Jag tränar ej för tillfället men har börjat flytta på möbler, sortera och städa i torpet. Rätt jobbigt! Bar, lastade och slängde tidningar som fyllde en hel kombi häromdagen. Det är så jag räknar min "träning" nu för tiden - i stolar, tidningar, kvadratmeter eller timmar ;)

Har verkligen gått upp i vikt men jag har dessutom just kommit hem igen. Idag börjar min första kurs på mastern. Så jag chillar med träningsidéer och försöker knö in mig själv i lite nya rutiner, där jag kan styra mer själv. Skönt. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 537
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
277
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp