Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Drygt när det är så mycket folk på gymmet! Jag försöker alltid vara där antingen på morgonen eller precis efter lunch, då brukar man slippa mycket folk :D
 
Sv: Beach 2014 del II

*kl*

Spinning avklarad (himla go ledare, hon är ett enda stort leende) och snart vankas lunch. I eftermiddag blir det en promenad också, det är nämligen blå himmel och sol för första gången på... Länge!
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag var där på eftermiddagen i onsdags. Inte ett löpband ledigt! :o Håller mig också till mornar och kvällar.

*kl*
Inledde dagen med en timme till häst. Hoppas på att ta mig ut en sväng med stavarna ikväll också :) I morgon väntar gymmet med cili! :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Vad mysig det låter :)!!

Jag sprang 11 km på 1:02 igår i till stor del kuperad terräng, snabbast hittills!! Vissa km var jag nere på typ 5:12/km, och det är ju inte exceptionellt, men visar iaf på att jag fått upp mitt flås.

Idag är jag bakis och seg (för en gångs skull, brukar alltid bli rastlös) och ska snart iväg för att jobba. Tänker nog springa en väldigt långsam runda till kvällen (som blir lugn, har jour imorgon kl 8).

Ha en finfin helg!!!
 
Sv: Beach 2014 del II

Dagens motion blev en promenad på 5 km. Gjorde supergoda chokladproteinpannkakor till brunch :D Åt med bär och kvarg, mums! Tidig middag nu och sen tänkte jag äta popcorn ikväll, hade tänkt försökt stå emot suget men näe. Sambon är bortrest hela helgen och jag känner mig lite ensam :p Popcorn it is, och jag tänker njuta av dem!

edit: bild på pannkakorna :D

e39d1cf443ae11e3b79d22000a9e5e12_7.jpg
 
Sv: Beach 2014 del II

Hallonsoda- Du är jätte fin och förtjänar allt beröm men jag tror det är viktigt att inte bygga upp alltför mycket av sin självkänsla på vikt, kropp och prestation utan att tycka om sig själv för den man är oavsett det andra :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Det är helt sant :). Jag känner mig lätt lite ej värd att älskas om jag inte högpresterar varenda minut om dygnet. Miljön på läkarprogrammet där typ hälften varit elitidrottare, musiker samt drivit framgångsrika företag på samma gång gör ju inte det hela bättre :p. Tack för påminnelsen!!
 
Sv: Beach 2014 del II

För mig har det gått helt okej, jag har ätit mina 10 mandlar!! Men till lunch och middag vet jag att det blivit lite för mycket grönsaker istället för annan mer innehållsrik mat. Grönsaker och frukt är jätte bra men jag vet att jag kanske byter ut för mycket annan mat mot det. Men det är så svårt att veta vad som är bra när det skrivs och sägs så mycket olika i media. Jag vet bara att om jag jämför med mitt matschema så blir det för lite kolhydrater och fett. Är det bara jag son blir förvirrad av allt som sägs i samhället och att man lätt blir osäker? Jag har inte trott att jag är så påverkad men jag vet ju samtidigt att vissa av mina livsmedelsval är pga det man hör och läser överallt och att jag plockar bort sådant som är onyttigt ifrån varje diet/hälsoteori så tillslut blir det ju inte mycket kvar som är okej, inget alls faktiskt. Jag får ju fortfarande ångest av hallon, äpplen, champinjoner och gurka. Men att jag ändå äter det nu till skillnad mot förr.

En stor sak är att jag för första gången på ca 7 år köpte en matvara utan innehållsförteckning med kaloriinnehåll!!! Helt galet svårt men stolt att jag ätit av det nu :D
 
Sv: Beach 2014 del II

*lånar egna knappen*

Nu ska jag skruva upp tempot lite under en sexveckorsperiod! Det är nämligen så att om just sex veckor så ska jag på en liten tillställning där jag gärna vill känna mig riktigt snygg och därför har jag beställt en väldigt fin klänning. Klänningen i fråga är öppen i ryggen och jag tror det kan bli strålande om jag bara kan få bort lite extra vaddering. :D

image1xxl.jpg
 
Sv: Beach 2014 del II

skitsnygg klänning :up::up:


var iväg å tränade med pappa igår, han har fått nåt program från sjukgymnasten för han har haft lite ont i en axel och rygg. han körde på med sitt program utav bara helvete så när jag var mitt inne i mina marklyft börjar han babbla om att han inte hade så mycket kvar :laugh: så sen yrade han runt med lite andra maskiner medan jag körde klart :p

var iväg på spinningpass i morse också, hemsk trötta ben sen igår! men det går framåt, gick definitivt bättre än de första gångerna även om jag var lite sliten idag :)

velar fram å tillbaka om jag ska på ett cirkelfyspass i morgonkväll eller inte... :cautious:
 
Sv: Beach 2014 del II

Väldigt fin klänning:)

Kl

Haft en obeachig vecka med mycket vin och onyttigheter. Bara gymmat 2 ggr och sprungit 1 gång. Och idag har jag ont i halsen och fötterna efter en halloween-fest så lär inte bli för mycket gjort idag:p
 
Sv: Beach 2014 del II

Du jobbar på grymt bra! Jag är urimpad av dig :bow: Ibland känner jag hur tankarna "om jag äter det här så måste jag träna lite till" kommer och då tänker jag på dig, du är helt klart en förebild för mig som tar dig igenom sjukdomen! Jag blir mer klarsynt själv av det :)

Tassen - grymt läcker klänning! Får men se bild med dig i den sen? :)

*kl*
Här tog hela familjen sovmorgon till 9 (barnet är inte den morgonpigga sorten :D) vilket för mig resulterade i att jag vaknade med huvudvärk. Men jag har fått i mig en bra frukost nu + kaffe och naproxen så det börjar kännas lite bättre. Ser fram emot gymmet i eftermiddag!

Förresten så hade vi ett stort framsteg i familjen igår :) Sambon skulle ta nattningen av dottern så att jag skulle få ut och gå en sväng, men hans mage var bråkig med honom så han fick springa på toa hela tiden. Jag la dottern i sängen med Totte på surfplattan tills pappa skulle komma och gick ut en kortis bara (1,8 km) om det skulle bli kris hemma. När jag kom hem visade det sig att dottern hade somnat själv i sovrummet! :) Tänk om det är slut på nattningarna snart :) Det är inte jobbigt så, hon är lugn, men ibland ligger man i sovrummet med henne i en timme och då blir man ju alldeles groggy sen :p
 
Sv: Beach 2014 del II

Ninnur- Åh, tack så jätte mycket! Alltid kul om man kan ha lite positiv inverkan på någon :)

Vad skönt att din dotter klarade att somna själv, är hon rädd på kvällarna eller vill hon bara ha sällskap iaf? Hur gammal är hon? Jag tycker det var jätte bra att du tog dig ut en sväng även om det inte blev så långt :) Hur gick det på gymmet och med huvudvärken?

Idag har jag både ridit och promenerat långt i regnet, blev helt stelfrusen efter ett par timmar i stallet. Det var mysigt att rida, det var några månader sedan, men hästarna skulle kunna ha lite mer motor. Jag är van vid min super pigga och taggade häst och dom här hästarna i princip kryper fram, jag vill ha lite action :p
 
Sv: Beach 2014 del II

Hon är 2½ och har precis börjat reagera lite på mörker, men vi har väl kört lite light-version av attachment parenting, framförallt gällande att jag vägrat låta henne skrika ensam och inte bli tröstad. Så det har gått från amning till sömns till att bara ligga bredvid och sjunga/hålla handen tills hon somnar. Nu tror jag att nästa steg är att vi nattar, sjunger lite och sen går ut. Men vi får se hur det går ikväll för när jag kom hem från gymmet låg både far och dotter och sov i soffan :D Det känns som att sambon får ta den nattningen! :angel:

Gymmet gick för övrigt väldigt bra tycker jag! Det var väldigt lite folk så vi kunde härja fritt nästan. Jag känner mig stark och kommer nog önska mig en packe PT-timmar i julklapp för att få hjälp att komma vidare :) Snart är det ju kroppsformning och inte bara viktnedgång som gäller. Apropå det så har jag ett lyxproblem, jag tappar tightsen när jag springer :D

Huvudvärken gav sig efter en stund i morse. Jag får nästan alltid huvudvärk när jag sover så länge på dagarna. Att gå upp runt 7-7:30 är optimalt för mig. Tidigare funkar också, men efter 8 så mår jag nästan alltid dåligt.
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

Mycket nöjd med min vecka! 3 pass på gymmet varav två med lite löpning. Och så minst 3 km promenad varje dag :) Lite onyttigheter hit och dit har slunkit ner men så kan det gå när inte haspen är på ;)
 
Sv: Beach 2014 del II

Okej, jag vill gärna gå ner i vikt till mars ungefär. Har ingen aning om hur det ska gå till :crazy: Behöver bli peppad så jag hoppar in i den här tråden lite brutalt :D

Jag har i hela mitt liv konstant gått upp långsamt i vikt, i nuläget har jag 67kg på mina 163cm. Enda gången jag gått ner i vikt var när jag käkade kålsoppa. Jag vill helst komma ner under 60 strecket, men det är inget mål. Jag har varit på resjobb i 5veckor och har då joggat 2-3 ggr i veckan (har aldrig gjort det innan), och ingen skillnad på vikten :meh:

Min nya plan är att på jobbet äter jag yoghurt till frukost som jag brukar, runt nio på morgonen. 12 e det lunch och då tänkte jag äta soppa och knäckebröd, jag har köpt tomatsoppa och nån viktväktarsoppa. Lätt creme fraiche tänkte jag också unna mig. Efter jobbet åker jag till stallet och brukar vara hemma 20-21, i vanliga fall äter jag popcorn när jag kommer hem. Det ska jag byta ut om kålsoppan jag länka till tidigare, popcornen kommer jag dock inte glömma :p Jag poppar dom själv i lite rapsolja och har popcornkrydda på, det kan väl inte vara så onyttigt??

Inga mer chips! Mitt största fall är dock motionen. Jag har konstant benhinneinflammation typ, och skolios. Finns inte så mycket jag kan göra och som jag tycker är roligt. Dessutom är jag rädd för att vara ute och motionera nu när det är mörk efter att stött på en älg :nailbiting:
Så jobbigt när man är hemma så sent, vad ska man hitta på liksom?
 
Sv: Beach 2014 del II

Välkommen till tråden!

Jag skulle lägga till ett mellanmål på vägen till stallet :) Gärna något proteinrikt, eftersom det andra lät lite fattigt på den fronten
 
Sv: Beach 2014 del II

*knapplån

Pust, idag avslutade jag min tuffare träningsperiod med 3 timmar på cykeln i ett riktigt grått Dalarna. Ändå tyckte jag att det var ganska mysigt och fridfullt. Alldeles vindstilla och sjöarna var lika stålgrå som himlen. Det bästa med att ha tränat hårt och känna sig riktigt trött är att ligga i soffan efteråt och äta choklad och känna hur benen återhämtar sig och blir starkare :).

Veckan som kommer ska jag ha en riktigt lätt vecka och låta kroppen (och psyket) återhämta sig. Det är mycket svårare för mig att vila än att träna mycket, så nästa söndag vet jag att jag kommer vara jättetaggad att köra på hårdare igen. Också en del i det hela - att skapa motivation!

Hoppas ni hittar sätt att motivera er så här inför novembers allra första vecka :).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 537
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
277
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp