Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Gud vad kul med box! :)

Jag får också alltid skavsår/ont av nya skor i början, har alltid varit så. Men sen när skorna är ingådda så är det värt det ;)
 
Sv: Beach 2014 del II

Färdiggymmad! Blandade känslor under dagens pass, fast mest bra. Hade diskussionen härifrån i bakhuvudet när jag körde benböj idag, och fick en riktigt bra känsla! Däremot var jag sjukt svag i armhävningarna idag, lite störande. Fick dela upp det i små små bitar för att ens orka göra alla reps. Knäppt. Avslutade passet med att springa 1 km på löpbandet på ca 6:20. Korta sträckor så här i början med nya skorna, som sagt.

Fick i mig en proteinshake efter träningen, när jag kommer hem blir det lunch, välbehövligt!
 
Sv: Beach 2014 del II

Färdiggymmad! Blandade känslor under dagens pass, fast mest bra. Hade diskussionen härifrån i bakhuvudet när jag körde benböj idag, och fick en riktigt bra känsla! Däremot var jag sjukt svag i armhävningarna idag, lite störande. Fick dela upp det i små små bitar för att ens orka göra alla reps. Knäppt. Avslutade passet med att springa 1 km på löpbandet på ca 6:20. Korta sträckor så här i början med nya skorna, som sagt.

Fick i mig en proteinshake efter träningen, när jag kommer hem blir det lunch, välbehövligt!

Kul att böjen gick bra :). Man måste vänja sig vid att träningen går upp och ner. Ibland har man en bra dag, och ibland har man en dålig. Jag har varit sååå förbannand så många gånger för att jag tycker att jag underpresterat, men det enda som verkligen funkar är "bryt ihop och kom igen".

Ett exempel på dagsformens och huvudets betydelse för min del är en svinbrant backe som jag har sprungit intervaller i de senaste veckorna. Förra veckan var jag själv och sprang fyra intervaller på tider runt 3:15. Det var typ 10 sekunder långsammare än veckan innan då jag hade sällskap av en snabbare kompis. Kändes med andra ord som ett misslyckat pass - men så igår sprang jag intervallerna igen med två svinduktiga tjejer som båda är snabbare än mig, och då kom jag upp för backen på mellan 2:48 och 2:56. Jag är även extremt mycket långsammare än vad jag var när jag var som snabbast (väger säkert 10 kilo mer än då också), så jag har fått vänja mig vid att man inte kan bli stadigt bättre på ALLT.

Fokusera på det positiva och glöm det negativa. Nästa gång kanske du har en riktig toppdag armhävningsmässigt :).
 
Sv: Beach 2014 del II

Du har ju helt rätt såklart :) Jag tror ju inte att jag gått och blivit svag på fyra dagar, armhävningarna gick ju sjukt bra i måndags. Jag har tills på onsdag på mig att tagga till för den övningen igen ;)
 
Sv: Beach 2014 del II

Grymt! Jag är asimpad av dig! :)
Och inspirerad, eftersom jag själv inte trivs på gymmet :p

Kl

Gymmandet gick rätt bra ändå. En halvtimme på löpbandet (2 km gång, 2 löpning) och sen 45 min styrka. Skulle behöva mer hjälp känner jag, då jag gör fel ibland. Meeeen, det var nästan kul :p

Efter det blev det sopplunch (ett asbra ställe i stan som praktiskt nog ligger nära det gym jag är på för tillfället :p) och nu dusch och sen ska jag in till stan igen och hämta min vän vid tåget. Hon ska hälsa på och så ska vi på Winnerbäck ikväll. Ibland är livet allt himla fint. :love:
 
Sv: Beach 2014 del II

Åh tack, vad glad jag blir! :)

Bra jobbat med gymmet! Är det att du är osäker på tekniken? Har du någon vän som kan följa med och kolla? Annars kan man hitta mycket på nätet hur det ska se ut :)

Härlig dag!
 
Sv: Beach 2014 del II

Typ inte :p Jag bor ju ungefär 3 mil utanför Uppsala. Det finns närmare gym, men antingen ligger de åt helt fel håll eller så är det något litet läskigt källargym som man inte vågar gå in i ;) Pluggar ju i Uppsala så vanligtvis gymmar jag i samband med skola. :)

Bra jobbat med löpningen! Och mys med valp :love:

Ok jag förstår. Haha, 3 mil kändes extremt bara, jag har ju mitt 3 min hemifrån:p Men det blir ju klart smidigt oftast iom skolan:)

Gött jobb på gymet då! Armhävningar är jag alltid svag i, haha, det känns ibland som att jag bara inte är byggd för armhävningar eller nåt. Benböj däremot:up: Altid älskat det!

Måste ju visa bild på valpen med:

20131101151817-83.254.253.131.jpg


Hon var inte överdrivet road av att hänga med mig, en ganska försiktig tjej som helst bara umgås med husse, menmen, jag ska nog vinna över henne:sneaky:
 
Sv: Beach 2014 del II

Bra, för jag tycker verkligen att du är grym! :)

Och ja, teknikerna sitter inte alls :p
Känner mig mest vilsen och förvirrad, men jag vet ju att du t hjälper att gå dit, haha :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Haha japp det hjälper nog :D Bara du får in rutinen på det så går det nog lättare och lättare :) Gå dit och gör saker som är kul bara, så känns det kanske lättare!
 
Sv: Beach 2014 del II

3 mil :eek: hade aldrig orkat ta mig iväg! Haha, jag har bara några minuters cykelväg och promenadväg 7 min :D

KL.
Idag slutade jag tidigare och for och tränade kring lunch, never more! ALLA skivstänger var upptagna så jag fick skippa dom älskade marklyften :( blir så less på folk som tar sån jäkla tid på sig kring maskiner/vikter; sitter och kollar telefonen eller står och snackar evigheter med kompisar.

Herregud, gör det ni skaaaaaa!

Lyckades iallafall skrapa ihop ett 45 min ryggpass med lite biceps på slutet.
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag brukar alltid gå fram o fråga typ "Har du mycket kvar?" eller "Vill du säga till mig när du är klar med de vikterna?" eller nåt sånt när det är folk på maskinerna/vikterna jag vill ha. Hur trevligt som helst då alltså, men så vet folk att någon annan vill köra och de flesta sölar inte lika mycket då:)
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del II

Asbra bilder! :D

*kl*
Jag är nyss hemkommen efter en suverän PW! :) Jag både förlängde rundan under tiden jag var ute och så utmanade jag mig med fartlek. Två sträckor där jag gick har bra placerade lyktstolpar med lagoma mellanrum så jag sprang mellan två, gick nästa, sprang, gick osv. Även om det var urjobbigt när jag gjorde det första vändan så kände jag under andra sträckan att jag började få en bättre teknik och mer kraft i stegen under löpsträckorna. :) Totalt blev det 3,32 km på 30 min :)

Är den nån som fixar en ny utmaning förresten?
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

Två ridna hästar idag igen. Mina stackars sittben hatar mig.
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

Shit vad ni jobbar på bra allihop!
Heja heja!

Trollunge: Vilken jättesöt valp! :love:
Vad är det för ras?

Blev en promenad här idag och lite styrkeövningar hemma i vardagsrummet :D
Galen träningsvärk efter träningen i onsdags :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 537
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
277
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp