Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

kl

Började dagen med en promenad på 3,3 km, nu äter jag frukost innan det är dags att städa. Mamma kommer hit idag :angel: (ögontjänare, moi?!)
 
Sv: Beach 2014 del II

Jadå, du ska rida - om jag så ska baxa upp dig och tejpa fast dig i sadeln med silvertejp! :D

Haha det vore en syn det! Men knät känns bättre idag, bara hoppas att det håller för ridningen också. Ska nog ta med lindor för säkerhets skull ;)


halvt kl

Börjat dagen med äggröra, bacon och kiwi. Här ska inte bli nån brist på energi!
Så nu är det bara att dra på sig bra kläder och åka! Ska bli en härlig kontrast mot gårdagen.
 
Sv: Beach 2014 del II

Men åh vad snygg du är! Du ser stark och vältränad ut, klart man ska visa upp sig själv :)

KL.
Igår blev det ben:
- Squats (12.5 kg, testade med 20 stången, men det gick knappt.)
- Raka marklyft (50 kg, sen sänkte jag till 40 kg, bättre kontakt då.)
- Sittande benpress (86 kg)
- Insida lår
- Leg curl
- Utfall med 5 kg medicinboll.
- Kickbacks i maskin.

Vet inte riktigt vad det är, men passen är inte lika bra längre. Som nu har jag inte ens träningsvärk efter gårdagens?! Då känns det ju som att man inte tagit ut sig ordentligt...

Idag blir det rygg efter jobbet!
 
Sv: Beach 2014 del II

Fast funderade lite, är det dåligt att köra rygg efter ben? Ryggen aktiveras ju t.ex lite vid raka marklyft och man ska ju inte köra samma muskelgrupp två dagar i rad...
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag skulle nog inte ta fokuserade ryggövningar idag, hellre armar/mage där ryggen aktiveras lite också och sen vilodag innan du tar fokus på rygg. Men jag är ju bara amatör så ta inte allt för hårt på mina ord :D

*kl*
Jag tyckte jag blivit lite starkare, men jag rådde banne mig inte på bultarna på däcken på släpet :D Drog tills det nästan svartnade för ögonen, sen gav jag upp och har bokat tid på verkstad istället! :p
 
Sv: Beach 2014 del II

Vet inte riktigt vad det är, men passen är inte lika bra längre. Som nu har jag inte ens träningsvärk efter gårdagens?! Då känns det ju som att man inte tagit ut sig ordentligt...

Jag har skrivit det förut: träningsvärk är inte ett mått på hur effektiv eller ansträngande träningen har varit. Träningsvärk får man för att musklerna är ovana vid den aktivitet de utsatts för. Om du styrketränat ett tag borde alltså träningsvärken avta efter hand.

Hur känner du dig direkt efter passet? Som att musklerna är trötta och slutkörda eller finns det mer att ge? Hur många repetitioner och set kör du av varje övning?
 
Sv: Beach 2014 del II

Kl
Oj! Länge sen jag skrev och mycket att läsa ikapp.
Här går det hyfsat bra och jag är peppad :D
I söndags var jag på ett totalt värdelöst crosstrainingpass. Efter en halvtimme (knappt 10 min effektiv träning och jag hade precis börjat bli varm) så fick jag nog och gick och gymmade istället. Träningsvärk deluxe iaf så lite fick allt musklerna kämpa.
Inte blivit speciellt mycket motion i veckan, tom hundpromenader har främst skötts av hundvakten.
I tisdags hade jag en riktig skitdag; trött och grinig och enda dagen jag inte klarat mig utan socker. Skulle på box men ställde in. Box blir det idag iaf! Och även långpromenad och agility.

Och idag har jag köpt nya skor! Lite vuxenpoäng tycker jag, att lägga 1300 på ett par skor men nu har jag bra jobb- och löparskor :D Han som hjälpte mig sa att det verkar vara ligamenten som gör ont i vänsterfoten, hade sjlv haft problem med dem just pga jobb. Jag är iaf nöjd!
 
Sv: Beach 2014 del II

Så sant! Man är ju lite töntig som tänker så kanske :-) känner mig ju slut efter passen!
Nu kör jag oftast 4-6 set och 10 reps. Känns som ett bra upplägg nu när jag inte kan ta så tunga vikter, då kör jag hellre ordentliga repetitioner och många set.
 
Sv: Beach 2014 del II

Om du känner dig slut och faktiskt tar i så har du gjort ett bra pass :).

När man tränat ett tag är det viktigt att ha ett progressivt tänk för att utvecklas. Jag har gjort det enkelt för mig och kör basövningar enligt det här programmet: http://www.styrkelabbet.se/russian-squat-routine/, dock kör jag bara två gånger i veckan så tiden blir något utdragen. Funkar på de flesta övningar med lite substans (jag kör det i marklyft, knäböj och pushpress), det är kul och man blir starkare :).
 
Sv: Beach 2014 del II

Lite efter alla andra, men min "matdag" ser väl ut så här ungefär:

Frukost: När jag går upp, oftast mellan åtta och nio någon gång. Jag pluggar ju på distans, så jag har inga tider att passa på samma sätt som alla andra.
Lunch: Mellan halv tolv och ett, lite beroende på vilken veckodag det är, och är jag hemma ensam så blir det lätt en mycket sen lunch, bortåt två-tretiden. Jag äter aldrig varm mat till lunch, vi har aldrig gjort det i familjen och jag blir kräk-mätt om jag gör det, och orkar ingen middag. Min matsyn är sjuk. :o
Middag: Vid fem-sex på kvällen. Lagad mat.

Det händer att jag kan ta en frukt på kvällen, eller en frukt mellan lunch och middag (eller en frukt istället för lunch, mindre bra), men annars är det väl på ett ungefär så det ser ut.
 
Sv: Beach 2014 del II

Nu har jag sammanställt träningen för oktober, efter att ha varit ute i blåsten på en liten promenad med ponnyn i eftermiddag. Mitt mål för oktober var att 1) träna/röra mig mer själv än i september, och 2) att ponnyn också skulle röra på sig mer än vad hon gjorde i september. Även om marginalen var hårfin, så lyckades jag uppnå båda. :banana:

De nya målen för november är återigen att försöka röra mig själv mer än i oktober, samt att försöka få in åtminstone ett joggingpass i veckan, det hade varit skönt. För hästen så får träningsnivån gärna ligga där den låg i oktober, eller kanske någon dag mer, hon vilar ändå rätt mycket fortfarande, så det är svårt att få in mycket mer pass på henne utan att hon går "för mycket" för sin ålder.

Vad har ni för mål för november?
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag äter naturell yoghurt med hallon och nötter till frukost. Hur gott som helst!

Hallobsoda: härligt skrivet om kroppen! :)

Kl
Usch och fy vad jag är less på hösten! Mörkret är nästan värst. För ett år sen befann jag mig i Tanzania, jag vill tillbaka! Eller ut och resa överlag.

Blev ingen agility :( ösregn tog bort den peppen och nu är det för mörkt. Promenad under kvällen måste det bli iaf.
 
Sv: Beach 2014 del II

Du ser ut att ha en stark bål! Supersnygg med såklart:)

kl

Hade tänkt en promenad idag nån gång em/kväll men det är riktigt äckligt väder ute så jag vet nite:p Ska springa imorgon och gyma på lördag är planen. Får se om jag tar mig ut..

Sammanställning för oktober då! Sammanlagt strax över 17 timmar träning/motion har jag loggat. 52,7 km sprunget:)

Mål för november blir minst 60 km löpning och minst 20 timmar träning/motion loggat!
 
Sv: Beach 2014 del II

Sammanställning för oktober: 19 timmar, 29 minuter och 56 sekunder :D
Mål: Bli starkare och våga mer!

Ninnurur
Du har rätt :) det blev helvila dock! Körde ett städrejs genom min genomäckliga lägenhet istället, haha.
 
Sv: Beach 2014 del II

Städning är inte fy skam träningsmässigt det heller! :)

*kl*
Min sammanfattning denna månad är 23 timmar, 15 minuter och 21 sekunder. En minskning på 7 timmar från förra månaden, men det är ju tre veckors pulverdiet med minskad träning också. Jag hoppas iofs komma upp i 24 timmar innan månaden är slut ;)

Målet för kommande månad är att komma tillbaka till mer träning, även om jag tar en sväng på pulver igen. Och att vidhålla uteträningen även om det blir kallt! :)
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

14 h 37 min loggat i endomondo den här månaden. Sämre än förra månaden, men i Oktober hade jag 7 tomma dagar i sträck samt enstaka dagar då jag fått skippa planerade gympass pga knäna som krånglat så jag är nöjd ändå :)

edit: Just ja, jag satte ju personligt rekord på 1 km löpning i oktober också :D
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del II

kl

Utöver morgonpromenaden blev dagens motion: Ikea :D Helt sjukt vad trött man blir av att gå runt där!

Nåväl, sammanfattning av oktober månad: 29 h 17 minuter loggat, då ingår all fysisk aktivitet såsom promenader och ridning utöver de regelrätta träningspassen. Jag är definitivt nöjd, även om jag hade hoppats på 31 h vilket hade blivit 1 h per dag i snitt ;) Men klart godkänt med tanke på att jag var sjuk i drygt en vecka.
Är jättenöjd med gymmandet som går otroligt bra, känner mig så mycket starkare redan! Inte bara när jag lyfter vikter utan liksom hela tiden i vardagslivet. Grymt! :)

Inför november vill jag fortsätta ha lika kul i gymmet och gärna se en del framsteg. Jag vill få in lite mer konditionsträning, åtminstone något pass i veckan. Sköta maten hyggligt och stå hyfsat still på vågen. Let's go! :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Shit, bra jobbat med timmarna! Imponerande :)

Är jättenöjd med gymmandet som går otroligt bra, känner mig så mycket starkare redan! Inte bara när jag lyfter vikter utan liksom hela tiden i vardagslivet. Grymt! :)

Åh sånt är så kul! Märkte också häromdagen att jag kunde cykla uppför en backe jag alltid varit tvungen att leda cykeln uppför tidigare :) Sånt sporrar en att fortsätta!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 537
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
277
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp