Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Heeej zass! :D Tack! Jag har saknat er allihopa här i tråden också, men energin har verkligen inte funnits.

Ja, det har varit (är) lite drygt, men jag hoppas att det ska gå över bara jag kommer in i rätt gängor igen. Tror dessutom att jag lyckades få in lite tvång i träningen som gjorde att den inte kändes så rolig på slutet, så jag tänkte chilla i tänket lite men fortfarande träna på typ samma nivå. Men utan att det är någon panik om jag inte lyckas komma upp i en viss mängd. :)

Roligt med gymmandet! :D Just det, har det börjat rätta till sig med vattnet nu? Kul att springa igen, jag har också tänkt ta itu med det, men det blir nog imorgon! ;) Ska du bara mysspringa eller tänkte du trycka på lite och se om du tappat något på den här månaden? :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Hej Mammas! Som Zass skriver är du saknad!

Höstdepp, magkatarr och stress låter som en tråkig kombo :( Hoppas du kommer igång igen!
 
Sv: Beach 2014 del II

Heja dig, du är så duktig!

Jag har en fråga gällande din utmaningsmat, och du behöver självklart inte svara om du inte vill. Är det din behandlare som väljer vad du ska prova att äta, eller får du ha någon inverkan på det själv? Jag tänker mest om det är något du verkligen tycker smakar vidrigt, då borde det ju i sig vara en utmaning, även utan ätstörningen?
 
Sv: Beach 2014 del II

Välkommen tillbaka! Det låter som ett sunt tänk att ta det lite lugnt och skippa tvånget när det gäller träningen. Som med allting annat så ska det ju faktiskt vara något roligt också, och inte bara något man gör för att man måste.
 
Sv: Beach 2014 del II

Det låter som en bra idé! :)

Ja, sen en vecka tillbaka har vi vatten igen, ganska glad för det måste jag säga :D Försöker dock spara på vatten så mycket det går ändå.
Det blev lite mellanting med springandet :p Har ju nya skor som knappt är uppbyggda någonting (Nike free run) och det är inte mina fötter vana vid. Så jag kommer trappa upp lite försiktigt. Så idag blev det 3x500 meter i ganska friskt tempo med 150 m gång emellan. :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Tentan avklarad och det gick helt okej, bara att hoppas på godkänt nu. Sen var det gym, så kul :D Ökade i typ alla övningar vilket gav 32 kg på marklyft (12 reps) och 12 kg axelpress (12 reps) bland annat. Avslutade sen som sagt med att springa lite lätta intervaller på löpbandet, skönt att få springa igen! :)

Nu är jag på väg till stallet för att rida medryttarhästen. Har en till tenta nästa vecka men jag tar ledigt tills på fredag, känns som att jag behöver det!
 
Sv: Beach 2014 del II

*knapplån

Hej tråden!
Jag behöver lite inspiration. Har ätit alldeles för dåligt på sistone, vilket jag tror ffa beror på dåliga rutiner. Jag äter i princip alltid frukost, men dagens övriga mål kan ske lite när som helst och jag har liksom ingen struktur på när, vad och hur jag ska äta. Det jag undrar är: hur gör andra människor? :) Äter ni frukost-lunch-middag där lunch och middag är lagad mat, och i så fall på vilka tider? Mellanmål? Äter ni efter klockan eller när ni blir hungriga?
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag jobbar ju oregelbundet antingen dag: 6.45-16 eller kväll: 14-21.45. Jobbar jag dag, som idag äter jag typ:

1. Frukost på jobbet vid halv 9-9
2. Lunch på jobbet vid 12
3. Eventuellt frukt på fikan på jobbet vid 15
4. Om jag är hungrig när jag kommer hem så äter jag något litet då, typ vid 16-17
5. Kvällsmat hemma mellan 18-20.

Jobbar jag 14-22 blir det ganska samma, bara lite skilda tider :) Äter nästan alltid lagad mat till lunch och kvällsmat. Mellanmål är ofta frukt. Hm, jag äter nog efter klockan, har inte så flexibla mattider på jobbet så man får ju se till så det stämmer med det. Dessutom vet jag med mig att om jag väntar med att äta tills jag är jättehungrig överkompenserar jag ofta med att bara kasta i mig massa mat :p

Qelina: Mandlar är min favoritnöt! Äter det ganska ofta. Älskar mandlar och torkad aprikos som mellanmål :d

Mammas: Vad jobbigt med magkatarr och grejjer :( Hoppas det blir bättre! Fortfarande mycket stressad?

kl

Apropå mat, så åt jg ganska lite på jobbet idag så kom hem o var ganska hungrig och inser att vi har en massa avokado som är helt perfekt mogna just nu: jag har precis ätit guacamole på 2 små avokado tillsammans med halvsmå 3 morötter och lite gurka. Alltså guacamole är SÅ GOTT. Måste vara ganska nyttigt med tänker jag? Jag gjorde med 2 små avokado, 1 msk gräddfil, vitlök, salt, peppar, sambal oelek och lite citronsaft
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag äter i stort sett på fasta tider. Har märkt att det passar mig bäst :) Mellanmål är ett måste, dels för att jag annars äter alldeles för mycket nästa mål och dels för att jag blir trött och grinig. En vanlig dag kan se ut såhär:

Frukost 06:00
Mellanmål 09:30
Lunch 12:00
Mellanmål 15:30
Middag 19:00
 
Sv: Beach 2014 del II

Tack för alla svar, det är sådana där småsaker som jag inte tänker på som verkar bli naturliga när man är frisk. Som att jag idag var tvungen att gå till stan och att det verkligen tog emot eller att jag bara orkar umgås med familj/vänner en kort stund, det kanske inte alls ses som särskilt jobbigt för en frisk person och man kanske orkar göra det utöver t.ex. skola eller jobb medan det för mig blir dagens stora projekt.

Och jag gillade det där du skrev Hallonsoda om att man kan uppleva allt omkring sig på ett helt annat sätt! Jag känner det ju ofta som att jag har ludd i huvudet eller ett filter mellan mig och omvärlden. Samtidigt är det det jag är mest rädd för, för även alla mörka känslor i mig (och de är många och starka) blir så mycket tydligare och svårare att hantera.Men jag ska verkligen tänka på det ni skrivit. Jag vill ju också orka med vardagen, börja studera,träna och få börja rida igen, saknar stallet.

Igår skulle vi tänka på en trygg plats man kan gå till i tankarna när det är jobbigt och då kom jag bland annat att tänka på när jag brukade sitta i min hästs box när hon åt sitt morgonhö och så satt jag där med min frukost inlindad i massor av filtar och lyssnade när hon tuggade, åh vad jag saknar henne...

Jag har precis ätit mandlarna, det var jobbigt men nu är dom nere. Mandlar är faktiskt gott även om det är läskigt.

Kiwifrukt: Jag väljer oftast utmaningsmaten, ibland helt på egen hand och berättar efteråt eller att vi bestämmer tillsammans. Jag har en lista där jag skrivit upp saker jag inte vågar äta och så försöker jag föra in saker därifrån på mitt initiativ och det fungerar ganska bra just nu. Sen det här med mandlarna var både ett krav från min behandlare för hon vill att jag ska äta mer fett som smör, ost, olja, avokado och fetare mjölkprodukter och då blev det en kompromiss mellan oss för det klarar inte jag så då sa jag att om jag ska äta något med fett i så får det bli mandlar och hon gick med på det tillsvidare iaf.

Vissa andra saker bestämmer hon och vi har en kostlista att följa där det står vad vi ska äta som grund och där trycker hon på mer om vad jag måste utmana mig med så det blir som två olika utmaningslistor, en som är min egen och en som är dagvårdens. Hon bestämmer det här med näringsdryckerna också.

Snow- Jag äter frukost, lunch, mellis,middag och kvällsmål med ett par timmars mellanrum utspritt över dagen. Måste snart börja med mellis på förmiddagen också fast jag inte alls är hungrig på morgonen och förmiddagen. På dagvården är det förmiddagsmellis också. Vi ska helst äta lagad mat till både lunch och middag men det är ok ibland att äta frukostmat enligt dietisten men dom vill inte att vi gör det så ofta eftersom man får i sig mer varierad kost om man äter både lagad mat och "frukostmat" och eftersom vi alla har svårt med den lagade maten och då hellre faller tillbaka på lite lättare mat.

Jag äter inte alls efter hungerskänslor och mättnad för jag kan inte lita på dom, då skulle jag äta för lite hela tiden så jag går efter mitt matschema och äter de måltiderna jag ska.
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del II

*knapplån

Hej tråden!
Jag behöver lite inspiration. Har ätit alldeles för dåligt på sistone, vilket jag tror ffa beror på dåliga rutiner. Jag äter i princip alltid frukost, men dagens övriga mål kan ske lite när som helst och jag har liksom ingen struktur på när, vad och hur jag ska äta. Det jag undrar är: hur gör andra människor? :) Äter ni frukost-lunch-middag där lunch och middag är lagad mat, och i så fall på vilka tider? Mellanmål? Äter ni efter klockan eller när ni blir hungriga?

Jag äter nästan alltid 5 mål om dagen då jag hellre äter lite och ofta än mycket och sällan. Jag går nog väldigt ofta efter klockan i mitt ätande och försöker hålla mig till ungefär samma tider varje dag (fast på helgen blir det ofta lite annorlunda), oavsett om jag har föreläsningar, jobb eller andra planer. När jag jobbar t.ex. 17-23 blir det dock svårt, och då märker jag verkligen hur inrutad jag är i mitt ätande i vanliga fall! Får spendera jättemycket tid på att tänka igenom hur, vad och när jag ska äta de dagar jag jobbar så, för mitt vanliga "schema" funkar ju inte då. Såhär brukar det bli en helt vanlig dag:

8.00: Frukost

12.00: Lunch

15.00: Mellis

18.00: Middag

21-22.00: Mellis

Jag blir ofta hungrig kanske en timme innan lunch eller sådär men brukar försöka hålla mig till klockan 12 för att det inte ska påverka resten av dagen för mycket. Jag brukar äta havregrynsgröt till frukost, macka och yoghurt till lunch och sedan lagad mat till middag. Har aldrig varit en sådan som äter två lagade mål per dag självmant, det känns lite onödigt och för mycket för mig på något vis!
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del II

Har också saknat dig i tråden även om jag inte varit jätteaktiv själv!

Hoppas du kommer iordning och hittar ett bra förhållningssätt till träningen. Börja lugnt låter klokt :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Hej mammas, jag har tänkt på dig och undrat vart du håller hus! :)

Hoppas magen blir bättre snart och att du kan känna motivationen komma!
 
Sv: Beach 2014 del II

Var precis ute och sprang 4 km, mina ben kändes snabba och det var ett jätteskönt pass fast att det var mörkt ute:nailbiting: Frisk luft var det med!

Provade precis ett pannband med inbyggda hörlurar, sjukt smart och bekvämt, kommer användas flitigt i vinter!
 
Sv: Beach 2014 del II

Ja, eller jag märker det typ om jag märker att jag kanske blir en minut sen till något, eller kommer att komma precis i tid, så är jag på en gång tokstressad och uppe i varv. Så jag jobbar med tankesätt att jag inte ska stressa upp mig om jag inte behöver det, plus lite mindfullness. Mindfullnessen går dock sådär, jag brukar mest börja dagdrömma eller somna. :p Men jag tycker att det går åt rätt håll, så jag hoppas att det fortsätter så. :)

+ alla andra, Tack för att ni är så fina och välkomnar mig tillbaka! :D Vad glad jag blir! :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Välkommen tillbaka mammas! :) Har saknat dig.

*knapp*
Imorse promenerade jag nästan 5 km. Igår 11km. Snart ska jag iväg på skivstångspass och sen ska jag bada! Underbart! Vikten vill verkligen inte röra på sig och jag försöker verkligen dra ner på det mesta nu. Nu vill jag verkligen NER!

Har bokat kryssning till på söndag för att fira karln som fyller 30. :) Så då lär det bli en del gott med.

Har förresten färgat håret med. Är sjukt nöjd! :)

1395450_10151933180677570_1714772453_n.jpg
 
Sv: Beach 2014 del II

Går o göra ännu bättre:
Avocado, vitlök, purjolök, svartpeppar, citron och örtsalt, SÅ SÅ gott. Om man nu vill slippa laktosen!
 
Sv: Beach 2014 del II

Här är en gammal film från vintern 2011 när jag kör frivändning följt av frontböj. Djupet är OK men inte max :).

http://www.youtube.com/watch?v=lts91QYVp6k

Grymt! :up:
skulle också vilja köra lite mer sådant. känner att jag verkligen står still på gymmet nu, och att jag gjort det ett tag, försöker att prova högre vikter, men framförallt skulle jag vilja köra lite mer fria vikter, men som många andra så känns det inte så kul å ställa sig bland hantlarna när det står 5 biffar där och kör :o

idag har jag också varit på intervju till ett nytt jobb i uppsala, som jag verkligen hoppas att jag får. så snart kanse jag blir uppsalabo också!:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 537
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
277
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp