Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Förresten, tänkte köpa handskar att ha på när jag hanterar hantlar och vikter, några tips? Jag vill ha handskar för att inte få ont i händerna och för att inte få valkiga händer.
 
Sv: Beach 2014 del II

Bröllop är ju askul! Jag tjatar på cili att hon måste skaffa karl och gifta sig så att jag får gå på fest i fina kläder när jag är smal :D

snow - va kul! :) Vad är det för ridskola, verkar den bra? :)

*kl*
Nä, min PW ikväll uteblir. Men jag har varit ute och promenixat i lagom takt med dottern när hon körde sparkcykel idag. Sen skulle hon plaska i en stor vattenpöl. Sen blev hon visst lite blöt :angel: så vi fick gå in ;)
603058_10152043872685712_829754138_n.jpg
 
Sv: Beach 2014 del II

Ja, jättekul med bröllop! Men så jävla dum dag :( Vi får springa 2015 också! :D

Ninnurur: Bröllop ska verkligen bli fantastiskt! Trist att jag missar mitt "3årsjubileum" på varvet bara, men tja. Kroppen lär väl tacka mig :p Haha (eller ja, vet inte om man sämst efter bröllopsfest eller Göteborgsvarv... ;))
 
Sv: Beach 2014 del II

Om jag överlever 2014 vill säga :p Har inte börjat träna för det än, och har en blå tå som är lite svullen så jag får nog vänta till nästa helg kanske :p
 
Sv: Beach 2014 del II

Bröllop är ju askul! Jag tjatar på cili att hon måste skaffa karl och gifta sig så att jag får gå på fest i fina kläder när jag är smal :D

Haha jag gör mitt bästa! Nästan så jag själv blir snurrig i huvudet av att hålla koll på vilka som är intressanta. Mr Malmö skickade sms idag också.


kl

Jag var hos naprapaten idag. Nu är jag helt sjuuuukt öm i skulderblad och bröstmuskulatur. Satan vad han töjde ut dom. Har fått stretchingövningar som jag måste göra för att länga bröstmuskulaturen, eftersom den är för spänd just nu
 
Sv: Beach 2014 del II

Men nä, inte Malmö, han måste skärpa upp sig rejält om han ska ha en chans ;) Du får göra ett Excelark över killarna! Det ska jag ta och göra över min viktnedgång tror jag :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag brukar äta mandlar :)! De innehåller rikligt med protein (vilket jag aktivt måste tänka på att få i mig eftersom att jag till stor del äter vegetariskt) och jag har även för mig att de har fleromättade fetter i sig, men det kan jag inte svära på. Allra bäst är dock att de är så gooooda!!! Och ganska mättande! Jag drar lätt i mig kanske 40 st/gång om jag är hungrig.

Det allra bästa med att ha en frisk kropp är dess förmåga att ha ett läge som är bra. Alla är vi trötta ibland, alla har vi ont någonstans då och då, alla känner att kadensen i steget ibland inte är den man kanske önskar men som frisk finns stunder där man är stark, och glad, och kan gå genom världen med samma energi som en liten valp som ser sin mamma bara eftersom man fått leva!!!

En frisk kropp kan njuta av rörelse, av kultur man älskar, av sex, av att bara se männiakor man tycker om osv osv osv! Är man somatiskt eller psykiskt sjuk blir tröskeln för dylika upplevelser extremt mycket högre och hela ens upplevelse av världen får lätt en fadd smak. Det är det du kämpar för, qelina. När du mår bättre kommer du att kunna reagera på världens alla små underbarerer och de är inte få :)!!!

Själv har jag haft en bra träningsdag mängdmässigt sett, men dåligt prestarionsmässigt. Hade tänkt att springa backiga 11 km på under 6 min/km i snitt men det sket sig för jag var för varm, för dehydrerad, och för att min mage höll på och hade sig. Sprang upp rätt snabbt för några backar iaf och sprang sammanlagt 8 km, samt gick 5 och red ett dressyrpass på 45 min så lite duktig är jag iaf!!

Nu ska jag stupa. Sov sött alla!
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del II

Mineur: Gud vad kul med kompis som hälsar på! Vad ska ni hitta på för nåt?:)

Ja, det ser jag verkligen fram emot! Hon kommer egentligen lite olägligt med tanke på skola & jobb, men jag har försökt att jobba undan så mycket som möjligt så att vi får lite tid för varandra. Hon har varit här ett par gånger förut så jag har inga exakta planer för oss, men lite shopping, många koppar te och en tur till Edinburgh lär det bli i alla fall! :)

Vägning på dagvården idag, jag har gått upp 3 hg sen förra veckan. Heja mig :banana:

Jag ska absolut sluta väga mig hemma som jag gjort för min vikt svänger från dag till dag en del och min våg hemma visar alltid högre siffror än den på dagvården (och den på dagvården är ju korrekt då den är från ett sjukhus och kontrolleras så den stämmer). Jag får panik när vågen visar lite upp eller som häromdagen när den visade mycket upp helt plötsligt, fast jag vet att det är nästintill omöjligt att gå upp så mycket kg på 2 dagar. Men känslan och den automatiska tanken är att jag blivit ännu enormare och att det kommer fortsätta upp och upp i samma takt och aldrig sluta.

Det som är bra med att bara väga sig en gång i veckan, vilket jag nu måste tvinga mig själv till att göra, är att man ser det ur ett större perspektiv och sen kollar vi viktkurvan månadsvis och räknar ut genomsnittet. Då kan det bli lite lättare att acceptera för ena veckan kanske jag gått upp ett kilo men veckan efter 0,3 kg. Och om jag väger mig på måndagen och äter en utmaningsmat den dagen och sen väger mig även på tisdagen och då väger något eller några hekto mer så blir ju utmaningsmaten ännu mer laddad för att jag kopplar den till viktuppgången fast det egentligen kanske bara var vätskebalansen som var olika.

Och nummer ett är att jag måste acceptera att gå upp i vikt vilket jag inte helt och fullt gör, jag kan inte se att jag behöver mer nu, nu räcker det. Jag går upp i vikt för att jag annars inte får gå kvar i behandlingen och för att det är ett krav men jag har svårt att känna att det är för min skull. Men det kanske kommer vartefter.

Jag var helt säker på att jag hade gått upp 1-2 kg den här veckan. Men det hade jag ju inte, min behandlare tycker det går för långsamt nu och vill lägga till ännu mer mat och näringsdryck. Imorgon och torsdag måste jag äta 10 mandlar per dag vilket är så oerhört läskigt. Sen vill hon öka det till 20 stycken och kanske lägga till ännu en näringsdryck. Jag är totalt livrädd. Hoppas vi kan ta en sak i taget, att inte börja med mandlar och en till näringsdryck nu direkt utan låta mig vänja mig lite vid det här. :arghh:

Jag vet att det är löjligt och att det borde vara självklart och att jag rent faktamässigt vet massor men jag behöver pepp. Kan ni inte berätta om varför mandlar/nötter är nyttiga och inte farliga, vad dom gör i min kropp? Är nötter/mandlar något som friska människor äter? :nailbiting:

Och ni som tränar,kan ni inte påminna mig om hur det är att ha en frisk och stark kropp? Vad ni uppskattar med era kroppar? Kanske är bra för alla att tänka så ibland, på vad kroppen kan göra och hur fantastisk den är egentligen? Jag har bara glömt bort känslan av den friska kroppen, jag är ju liksom glad för att jag kan skära en kålrot och det kanske inte är det som menas med en frisk och stark kropp :confused:

Ja verkligen, heja dig! Både för att du har gått upp i vikt men även för att du inser och tänker på att det inte är bra att väga dig för mycket själv då tankemonstrena kan nästla sig in på ett helt annat sätt då. Njut av att låta någon annan göra det jobbet åt dig en gång i veckan i stället, och gå tillbaka och läs ditt inlägg här om det känns svårt någon gång!

Angående nötter och mandlar så är det helt klart något som även "friska" människor äter! Det är nog ett väldigt vanligt mellanmål tror jag, i alla fall för mig och folk i min närhet. Cashewnötter är min favorit, och macadamianötter om jag känner mig rik någon dag... :d De innehåller en massa protein och en massa bra fetter som hjälper kroppen att arbeta, och så är de väldigt energirika och ger en skön och långvarig mättnadskänsla. Så jag tycker absolut att du ska börja knapra lite mandlar, det är både gott och nyttigt för dig!

När det kommer till min kropp så är jag tacksam för allt det där gamla vanliga; för att jag slipper att ha ont och för att jag kan göra ungefär vad jag vill med den utan att behöva tänka två gånger. Jag behöver inte fundera så mycket på när, var och hur jag gör olika saker och kan vara spontan utan att det har några större konsekvenser. Jag kan gå ut och ta en promenad mitt i natten om jag känner för det, jag kan träna när jag blir sugen på att träna och jag kan utsätta kroppen för ganska mycket utan att den slår tillbaka på mig. För mig har det lite av en koppling till mitt sociala liv också; jag kan liksom hänga med på allt det där som mina vänner gör och föreslår utan att behöva fundera särskilt mycket på om kroppen kan med det eller ej.
 
Sv: Beach 2014 del II

KL

Jag har haft en bra dag här, och provade som sagt på ett Step-pass på gymmet ikväll. Jag visste inte riktigt vad jag hade att vänta, men det var roligt och jag svettades i alla fall! Det var dock inte lika konditionskrävande som jag hade trott och hoppats, men det svider rätt rejält framförallt i vaderna nu så det hade nog sin lilla effekt trots allt. Jag gick ut och körde lite styrka direkt efter passet, men det blev mest mage då det var knökfullt på gymmet och svårt att få tillgång till maskiner, vikter etc.
 
Sv: Beach 2014 del II

Kl

God morgon beachisar! :)

Min dag börjar med tenta... :nailbiting: Sen blir det gym och sen stall. Orkar egentligen verkligen inte med stallet :o Men jag ska mocka och fixa mat i alla fall, får se om det blir någon ridning. Men gym ska bli kul, ska testa mina nya fina skor :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Vad tråkigt! Men roligt med bröllop! Jag får klara mig utan dig på varvet helt enkelt :D

Jag ska springa det! :)

Kl

God morgon beachisar! :)

Min dag börjar med tenta... :nailbiting: Sen blir det gym och sen stall. Orkar egentligen verkligen inte med stallet :o Men jag ska mocka och fixa mat i alla fall, får se om det blir någon ridning. Men gym ska bli kul, ska testa mina nya fina skor :D

Min dag börjar också med tenta. Har för övrigt lite svårt för att bestämma mig om jag ska gymma idag eller imorgon. En annan plan är iaf en strandpromenad med en kompis.
 
Sv: Beach 2014 del II

*kl*
Heja alla kämpare! Jag kikar in lite men fortsätter kämpa med en kropp som inte helt svarar på träning och som hela tiden blir förkyld/infekterad.

Vill även skicka lite pepp till Qelina och håller med om att mandlar är toppen! Bra omega3-halt, innehåller även magnesium som är bra för att bygga upp skelettet (vilket jag tror din kropp skulle bli överlycklig för?) och motverka kramper. Så att toppa fil/kvarg med lite mandlar eller bara knapra dem som de är, är ett grymt sätt att vara snäll mot sin kropp. :)
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

Åh vad ledsen jag blir. Knäna har ju skött sig jättefint nu ett tag, och så händer följande:
Ligger och sover i sängen, vaknar av att jag med full kraft dänger ena knät rakt in i väggen.

Återstår att se hur användbart det knät är idag. Och om det blir något gym :(
 
Sv: Beach 2014 del II

*kl*
Efter flera veckor utan drömmar har jag i natt drömt enormt fantasirikt och detaljerat. Det känns som att min hjärna sa lite tack för maten :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Haha, om jag kunde sluta drömma skulle jag vara lycklig. :p

Kl

Hej tråden! Hur mår ni? Vad har hänt sedan sist, hur går det för er allihopa? :)

Jag har inte haft någon motivation öht, lite höstdeppig och magkatarr och stress sådär, men tänkte ta itu med träningen ändå. Körde grit igår och det var jobbigt men skönt. Kör igång lugnt och ska köra för välmående i första hand. :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Hej Mammas, vi har saknat dig! :)

Låter som du haft det lite jobbigt, kanske kan träningen hjälpa att lätta lite på stressen. Kul att du är tillbaka :)

Jag kör på med gymmandet, det är askul!! Känner verkligen att jag blir starkare. Har tyvärr inte sprungit på en månad drygt (har ju inte kunnat duscha hemma pga vattenproblemen) men nu har jag köpt mig ett par nya skor som jag ska inviga idag på löpbandet på gymmet. Ska bli skönt att få in lite konditionsträning också!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 537
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
277
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp