Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del XI

Har inte märkt det sambandet under den perioden jag hade som värst mensvärk, men överlag var det då så att om jag tog en tablett med en gång när jag kände minsta lilla fick jag ingen/lite värk, om jag inte tog någon låg jag och vred mig i kramper. Jag har bara fått helvetiskt ont av mensvärk en gång vid ansträngning (Vid en uteritt. Yey. :grin:), så just det har jag ingen erfarenhet av.

Men rent spontant, ta en tablett en halvtimme-timme innan du ger dig ut. Då vet du iaf. :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Det är bra! Skämmas behöver du inte, det behöver ingen - men det är jäkligt kul att kunna dela med sig av att ha gjort något bra! :)

Jag var anti det först, att springa samma runda alltså. Men det var mest för att de rundor jag sprang alltid involverade ett avbrott till att gå. Det blev alltså "dåliga" rundor varje gång. Nu har jag en runda som jag klarar rent mentalt, och då är det en bra runda som jag gärna springer igen! :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Vad roligt att höra!! :bump: :love: Jag hade hemsk kondition - nu vågar jag säga att den är rätt skaplig faktiskt. Kämpa på så kommer du också dit! Mycket är faktiskt pannben :)

Hoppas det :D Mjo det stämmer, lätt att hitta alla möjliga anledningar till att inte göra något, men när jag väl ger mig på träningen så är jag nog den värsta PT jag kan hitta till mig själv :p Gäller bara att låta kroppen hinna med viljan antar jag. Har ju bara gett mig ut en gång hittills i år så kan nog inte förvänta mig att springa en mil andra dagen haha :D

Jag får inte mensvärk så jag vet inte om det går att förebygga, men prova?

Inte lite avis! Får se om jag vågar, annars får det bli långpromenad innan frukost så får jag ge mig på det när det gått över. Känns ju lite jobbigt när det inte är konditionen som hindrar en utan den där skiten, tur det är tillfälligt.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag har alltid hemsk mensvärk men blir värre vid konditionsträning, en gång räckte det med en lugn cykeltur till stallet och jag blev tvungen att hoppa av och lägga mig vid sidan av vägen för jag trodde jag skulle svimma/spy :meh:

Äsch jag får testa helt enkelt.


Nu ska jag ta det lugnt innan sängdags och läsa lite ur A Game of Thrones :D
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013 del XI

Haha njae, kanske inte en mil :p Kan du inte försöka utmana dig själv åt det andra hållet? Dvs att springa så långsamt du kan eller liknande :)

Var inte avis! Jag hade mycket hellre haft mensvärk än behöva köpa mediciner för att öht få den...
 
Sv: Beach 2013 del XI

Hon är kanske jätteduktig, men när en deltagare säger att hen har ont och speciellt om det är i någon form av bakåtböjning (som så lätt kan göra att det smäller till i nedre delen av ryggen) så måste man som lärare se till att modifiera så att smärtan upphör, PRONTO. Men nu ska jag inte förpesta tråden mer med mina gymyogafördomar. :p

Instämmer. Min gamla yogalärare har stoppat mig direkt, och hann vi inte gå igenom riktigt vad som var problemet under lektionen så hade jag fått nåt annat alternativ att ägna mig åt så länge och sen hade hon stoppat mig efter lektionen för att gå igenom problemet ordentligt.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Din stackare! Jag hade ingen som helst mensvärk - innan jag fick barn. :meh: Sedan fick jag assvår mensvärk som lättare efter något år sådär, men nu har jag inte varje gång och inte så farligt. Den gången jag fick ett anfall till häst kunde jag knappt gå och verkligen inte rida (mådde illa, svag, värk i magen och så strålade den ner i ena benet), min kompis fick ta min häst som handhäst och hämta mig med bil efteråt. Helt galet.

Jobbigt att ha det så jämt! Testa och se hur det går, och ta en tablett innan, det kan ju funka. :)

Knapp.

Jag har haft ont i halsen lite så, men kom precis på att simhallen öppnade igen idag. Det blir alltså ett simpass imorgon efter att jag sovit lite. Najs!! :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

kl

cili, Ninnurur, Antenn!

Jag har fått inse att jag tyvärr inte hinner följa med till gymmet idag :( Pluggar för en omtenta och i och med sambons födelsedagskalas försvinner nästan två dagar i helgen, tentan på tisdag O_o Så jag behöver all tid jag kan få...

Men jag följer hemskt gärna med typ nästa vecka? Blev supertaggad nu på att börja gymma med er :D
 
Sv: Beach 2013 del XI

Absolut! Var ju bara på ett kortare prova på-pass, och på det hann man bli varm och mjuk i kroppen och väldigt svettig haha! Jag tyckte att på den korta biten så hann man inte få ont i huden eller känna att man inte orkade, men jag hörde andra som var helt slut och undrade hur man skulle orka de riktiga klasserna på 1h 10 min. :p Men definitivt att man använder hela kroppen!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Min rygg har börjat cpa sig. Superstel och gör ont när jag sitter för länge/i dålig ställning. Suck och stön! Den var såhär förut men blev bättre när jag styrketränade och sprang. Säg inte att jag borde börja träna styrka igen?
 
Sv: Beach 2013 del XI

Du borde börja träna styrka igen. ;) nej, men skämt åsido kanske du behöver det för att underhålla? Jag måste träna för att inte min nacke ska fucka ur fullständigt.

Kl

Nu sova, om ynka 4 h är det upp för att hinna simma. :) ska bli roligt, hoppas att kroppen håller för det. :)
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013 del XI

Ja det hjälper att ta värktabletter innan! När man känner minsta tecken på mensvärk så ta värktablett. Håll sedan en jämn nivå och ta dem så ofta man kan göra det. Har det redan börjat göra förbannat ont är det svårare att mota smärtan helt (personlig erfarenhet och rekommendation från gynekologen).
 
Sv: Beach 2013 del XI

Ingen fara, plugga du :) Och det är klart du kan hänga på sen! Min sambo ska hjälpa mig sätta upp en gemensam googlekalender till oss där vi kan samordna träningstider.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Låter ju strålande :D Blev lite besviken igår när jag insåg att jag inte skulle hinna med men ibland får man vara sådär vuxen och klok :p
 
Sv: Beach 2013 del XI

+1 på den erfarenheten! :)

kl

Har varit uppe sen 7, plugg hela dagen är vad som gäller. Men lite motion ska det ändå bli, jag är fast övertygad om att det även får hjärnan lite mer skärpt. Så jag tänkte mig en promenad och så lite styrka senare, mage och rygg.
 
Sv: Beach 2013 del XI

KL

Vägde i morse, 75.8 visade den snälla vågen då :D
Äntligen under 76, legat still där ett tag nu så det kändes fint.
Har börjat använda mina älskade jeans igen nu, de sitter betydligt bättre nu än förut. Då fick jag lägga mig på sängen och knäppa, var allmänt obekväma och magen putade över linningen :crazy:

Nu kan jag knäppa dem utan problem ståendes ;), de sitter bra och det ser betydligt bättre ut. Allt springande börjar visa sig på benen också
IMG_19541_zpsa03919d1.jpg
Inte jättebra bild men ja ;)

Nu ska jag läsa ikapp
 
Sv: Beach 2013 del XI

Viiilken jävla träningsvärk säger jag bara. Haha. Min stackars kropp protesterar på att gå på gym :p
Egentligen vill jag typ bara vila mig i form inför loppet på lördag men har ju tillgång till träning nu och vill se till att utnyttja det, så får la springa med träningsvärk på lördag helt enkelt :D Behöver ju inte träna benen så mycket :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Vad duktig du är om du tar dig till gymmet! Hade själv antagligen inte gjort det.:o

Själv funderar jag på att kicka igång dagen med en promenad. För har en del som jag borde ta tag i, men det är ju så tråkigt.:p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 276
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 477
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp