Beach 2013 del XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del XI

Armpasset:
Sittande med stång ovanför huvudet i maskin där man drar neråt. Breda händer bakom nacken
25kgx15

Armarna tätt ihop framför ansiktet
25kgx5 30kgx10

Enhands o crosscabel armen rak och pumpa förbi bröstet och rakt ut åt andra hållet
3:e hålet/vikten x10/arm

Bänkpress Bara stången
15rep.

Hantel enhands
6kg x 3/arm från sidan och rakt ut

Reversed pec dec.
Hål 1 x 15rep
Framåt pressa armarna utåt från sidorna ihop framför kroppen
4:e hålet x 15

10min crosst.


Nu sitter grabbarna och äter ostmackor, coca cola och varm oboy. själv öppnade jag en majsburk och knaprar på.
Imorn blir de vila
 
Sv: Beach 2013 del XI

Nja, tycker inte det känns som att det ger så mycket... vill ju lyfta tyngre.
Har skaffat kort på ett 24/7 gym och trodde jag skulle vara ensam runt 22.00, jag klarade av passet jag skulle göra, men blev ofokuserad och nervös trots att det kanske bara var 7 personer utöver mig....

Antar att det bara är o bita ihop...

Se det som att du tränar på att träna i början, liksom att målet är att gå o träna, inte hur mycket/tungt du tränar. Efter ett tag så kommer du att strunta i de andra o köra på ordentligt med ditt, speciellt eftersom att du styrketränat förut, då har du nog lite minne i kroppen om hur det ska vara. :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Hon kanske missuppfattade hur det gjorde ont och trodde att det kanske gjorde ont i höftknölarna och därför erbjöd mattor? De flesta/bra instruktörer brukar annars vara bra på att komma på alternativa övningar/variationer ifall det är något man inte kan göra pga skada, dock kan det vara bra att fråga innan eller efter passet så har de tid att visa ordentligt.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jo det tror jag med. Synd att den "mildare" yogan är på torsdagar, då kan inte jag, annars hade det varit ett alternativ.
 
Sv: Beach 2013 del XI

Hon såg att vi hade ont (jag och en annan tjej) och hon sa att det fanns fler kuddar och mattor om vi ville ha det mjukare. Men nja, tror inte det hjälper tyvärr =/

Vilken jädra sopa till lärare. :banghead: Var det en riktig yogastudio eller på ett gym? Om det var det första; kräv pengarna tillbaka. Om det var det andra; jag är inte förvånad (jag är tyvärr fördomsfull som tusan när det gäller gymyogalärare).
 
Sv: Beach 2013 del XI

Jag var och tränade ett halvtimmes-pass pole dance. Så SJUKT KUL! :love: Jag var på ett gratis prova på-pass, och vill så himla gärna börja på riktigt, men har främst inte pengarna, och håller på att söka jobb så jag vill inte ha bundit upp mig på något som jag inte kan utnyttja ifall jag får något jobb på den tiden. Men galet kul var det!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Hon är kanske jätteduktig, men när en deltagare säger att hen har ont och speciellt om det är i någon form av bakåtböjning (som så lätt kan göra att det smäller till i nedre delen av ryggen) så måste man som lärare se till att modifiera så att smärtan upphör, PRONTO. Men nu ska jag inte förpesta tråden mer med mina gymyogafördomar. :p
 
Sv: Beach 2013 del XI

Åh vad kul! :) Pole dance har jag varit sugen på att testa länge men det har aldrig blivit av... Kändes det som en bra träning för hela kroppen även som nybörjare?
 
Sv: Beach 2013 del XI

Håller tummarna för dig, heeemskt spännande! Hoppas det går vägen. :)

Herregud vad ni skrivit idag förresten. Jag sitter i sängen nu och är heeelt slut... Jobbat mycket på torpet idag! Åkte hem på eftermiddagen och somnade en timma eller två, sen åkte jag dit med min kära mor som hjälpte mig lite. Kom hem nån gång runt åtta ikväll tror jag.

Det är verkligen fruktansvärt jobbigt att arbeta så mycket med armarna ovanför huvudet. Men att ta bort kaprifolerna var helt klart värst. Har slitit, sågat, klippt, pillat, klättrat på stege, slitit som ett djur igen... Och jag vann! :D Andfådd och svettig men jag vann. Imorn ska jag fortsätta borsta och måla väggarna, då kan jag gå dit också eftersom alla grejer redan är på plats. :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

*kl*
Jag tänkte ut och gå nu ikväll men en klumpig kommentar från min sambo + att jag nu först slappnade av efter dagens nervositet gjorde att ALL energi bara rann ur mig... Men det blev iaf en timmes ridning idag :)


Det jag har gett mig in i nu är alltså att vara med i en testgrupp på xtravaganza. Vi ska vara 20 personer som tillsammans ska gå ner 100 kg på en månad. Till vår hjälp har vi xtras program med mental träning, coachning och tillgång till gym. Det som ska testas är hur stor effekten blir när man äter deras (vad jag förstår) nya food boxes med färdigmat. De är svindyra, men det är den enda kostnaden (och jag får bidrag av snälla mamma till det) och maten levereras hem till dörren. Tanken är att man ska äta frukost som vanligt och food box på lunch och middag, fem dagar i veckan. Så helgerna äter man som vanligt, men med begränsad portionsstorlek såklart.

Jag känner att det är en bra start för mig som ändå har en väldigt uppmärksam dotter som har koll på vem som äter vad och sånt. Nu kommer jag ändå att äta mat, även om det inte är samma som hon. Soppor hade nog blivit för tydligt. Beroende på hur den här testmånaden går så får jag se hur jag går vidare, men jag tror att jag ska skriva in mig och köra på soppor i tre veckor och sen mixat soppor och mat. Det som fått mig att fastna för xtra, trots att det är förbannat dyrt, är det stora fokus som läggs på det mentala. För att jag ska kunna bli normalviktig och kunna hålla den vikten så måste det till en enorm mental förändring och det klarar jag inte utan professionell hjälp. Så, nu har jag 12 dagar kvar innan min förändring startar. Jag är både livrädd och överlycklig - jag ska bli normalviktig! :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

KL

FAN VAD JAG ÄR GRYM!!!

Tänkte först "Jag ska ut och springa i morgon", men kom sedan på att jag tänkte likadant igår. Därför snörade jag på mig löpardojorna och drog ut direkt. Slutade med att jag förbättrade min 4km-runda med 1,5 min - kom i mål på tiden 23.20! Trots att det var över en vecka sedan jag sprang sist :eek:
 
Sv: Beach 2013 del XI

Oj vad bra jobbat!! Det där med att ta sig ut på en gång utan att vela i minst en halvtimme är riktigt svåra grejer ;) Och vad kul med en snabbare tid, du är ju riktigt snabb! :eek:
 
Sv: Beach 2013 del XI

Ja, jag liksom bara insåg att "Vänta lite - så sade jag ju igår också, och jag har ju lovat mig själv att hålla det jag bestämt - bara att ta sig ut då". Så gjorde jag det :eek:

Tack! Jag börjar faktiskt känna mig rätt snabb nu, när det flyter på utan att man tänker så mycket på det - och kommer hem med en ännu snabbare tid :bump: Snacka om att ta sig ur comfort zone!
 
Sv: Beach 2013 del XI

Grymt bra! :bow: Jag tänkte ta mig upp i tid och dra ut på en runda imorgon förmiddag, det återstår att se om jag lyckas med det eller om sängen är för skön :p Nej men nu SKA jag ut! punkt! ;)

Vad kul att det flyter på. jag har inte riktigt kommit till det än utan måste aktivt pressa bort tankarna om hur jobbigt det är och att jag borde ge upp... Men jag kämpar på och förhoppningsvis släpper det någon gång framöver :p
 
Sv: Beach 2013 del XI

Här är för övrigt min löparoutfit för kvällen:

img_6444_5213c5bce087c32175148e4a.jpg


Tulpanen: Heja heja! Det bästa är att vinna över hjärnspökena! Även om du ligger kvar i sängen (för länge) - så kan du tänka att det första du gör är att ta dig ut. Då har du vunnit även om du kanske låg kvar för länge! :)

Jag tror att en stor del till att det flyter på är för att rundan jag pressar tiderna på alltid är samma - det är samma distans, vilket gör att jag VET att jag kan springa hela vägen runt. Blir det outhärdligt är det bara att sakta ned liite grann eller ändra löpteknik en stund :) Första gången jag sprang hela var det skitjobbigt, men då hade jag sprungit 150 varv i trappen två dagar innan, så jag tänkte att om jag kan springa så många varv i en trappa kan jag springa 4 km! Sedan har det bara varit att tänka "Jag har faktiskt klarat den här rundan förut, jag får inte ge upp nu!". Och då flyter det på! :)
 
Sv: Beach 2013 del XI

Man blir så pepp av att läsa om dina löparturer :p Själv har man hemsk kondition men blir så sugen på att göra mer när man läser hur mycket du kämpar :D
Ska ut och springa imorgon bitti!

kl
Idag blev det 8km promenad och armpass, ökade vikt vid träning av bicep så känner mig nöjd.



Förresten. Kan man "förebygga" mensvärk? Alltså även om jag inte har superont så vet jag att jag kommer få så ont att jag spyr om jag ger mig ut och joggar imorgon. Hjälper det om man tar värktabletter innan?
Vill verkligen ge mig ut men det är ju ett rent helvete när man får så ont i magen vid ansträngning :(
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013 del XI

Vad roligt att höra!! :bump: :love: Jag hade hemsk kondition - nu vågar jag säga att den är rätt skaplig faktiskt. Kämpa på så kommer du också dit! Mycket är faktiskt pannben :)

Jag får inte mensvärk så jag vet inte om det går att förebygga, men prova?
 
Sv: Beach 2013 del XI

Ja det är sant! Imorgon ska jag ut det första jag gör när jag går upp, annars får jag ju skämmas här i tråden ;)

Jag ska också ta och testa det där med att springa samma runda flera gånger och se om det hjälper :) För jag vet ju att kroppen faktiskt orkar springa en bra bit längre när hjärnan säger att det är dags att lägga av...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 281
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 477
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp