Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Jag har Klipsch image s4i som jag tycker är jättebra! Sitter kvar i öronen, har en fjärrkontroll på sladden och en nypa som man kan fästa i kläder så att sladden inte bara "hänger".
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013, del X

Jag har Klipsch image s4i som jag tycker är jättebra! Sitter kvar i öronen, har en fjärrkontroll på sladden och en nypa som man kan fästa i kläder för att sladden inte bara "hänger".

Åh, det låter ju toppen. Typ alla funktioner man söker efter :D Ska googla den!
 
Sv: Beach 2013, del X

Ang asfalts-frågan så springer jag en del på asfalt för att det finns inga bra vägar precis där jag bor. Tråkigt men vad gör man?

Förresten hur mycket skillnad tror ni det gör om man springer på asfalt vs hård packad grusväg? Känns som det är ungefär lika hårt?
 
Sv: Beach 2013, del X

Gör't, älskar att de är så lätta och har en klämma, det gör att de sitter kvar och inte slits ur öronen. Jag skulle aldrig köpa hörlurar eller headset utan fjärrkontroll! Måste ju kunna play/pausa, ändra volym och låt när jag springer:p
 
Sv: Beach 2013, del X

Kör med vanliga små hörlurar som man stoppar i öronen.
Blir rätt instängt ljud men de funkar, får ha på låg volym i trafiken :p

Har inte blivit så beachig helg direkt, men det får vara värt det.
Kul har vi haft alla fall, var och såg World War Z igår, jättebra film!
Blev kinamat innan och cola till det, en fanta senare och chips och godis till filmen. Men blev alla fall en promenad och lite styrka igår förmiddag.

Idag var vi upp och badade, simmade ungefär 500m, plus att man rörde sig i vattnet i övrigt hela tiden. Skönt men blev lite kallt efter ett tag. Men vi var i poolen i 4 timmar alla fall :p

Gått till svärisarna och hämtat mini, cyklat hem därifrån.
Lade till allt i endo i efterhand så tider och så stämmer väl inte riktigt. :p
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag har vanliga, ganska billiga (typ 200 kr) plug in-lurar, kanske inte fantastiskt ljud men helt okej och bra bas! Vad duktiga ni är alla som springer, jag sprang mycket förut men har verkligen tappat det helt. Har jag tur blir det intervaller på band en gång i veckan men that's it. Skulle nog behöva få in lite mer konditionsträning, men det är ju så tråkigt :(
 
Sv: Beach 2013, del X

KL

Hej allihopa!

Hoppas att det inte är försent att hoppa in här! Har tidigare mest creepat på buke och inte skrivit så mycket/alls men börjar bli lite socialt svältfödd på mitt sommarjobb typ 200 mil hemifrån (lagerjobb i Norge) och kände att Buke var rätt forum att bli aktiv på igen.

Jag är Antenn (eller Malin om man vill;)), 19 år som höll på med hästar tills för ett år sedan då jag ville sluta välja mellan skolan och stallet.

Mina mål är väl att bli lite mer fit och få bättre kondition. Vikten tänker jag inte så mycket på (och har ingen våg här så jag vet inte riktigt vad jag ligger på nu) men för ett par månader och lite mindre träning sedan vägde jag ca 75 kg till mina 180 cm.

I dagsläget gymmar jag 5 dagar per vecka efter jobbet med min trevliga, snygga ( :angel: ) och jättevältränade kollega som är lite PT åt mig :D mest styrketräning just nu. Egentligen gillar jag mest att springa även om det på sin höjd blir en dryg mil per vecka här.
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag är också ny här i tråden men jag hälsar dig välkommen ändå :D Vilken tur du har som kan få hjälp att komma igång med gymmandet!

Själv var jag och körde ben idag efter jobbet. I min värsta övning knäböj gjorde jag 8x4 set på 50 kg idag, nästa gång tar jag förhoppningsvis 8x4 på kroppsvikten :D Känns så roligt att jag börjar bli lite stark igen, jag tappade mycket då jag löptränade ganska intensivt under våren. Sen körde jag raka marklyft, högreps, det gick sådär för mitt grepp orkar inte riktigt med. Jag får sluta för att underarmarna känns som att dom ska sprängas istället för att rygg och ben tar slut, så jag funderar på att köra med dragremmar trots att vikterna inte är så imponerande. Resten av övningarna var jag lite svagare än vanligt i, men jag är ändå nöjd pga böjen som gick så bra!

Mammas, här är övningen i cable cross som jag skrev om innan. Jag brukar dock hålla direkt i kabeln.
http://www.youtube.com/watch?v=AXv8iaLaJok
 
Sv: Beach 2013, del X

Dom såg intressanta ut :D Ska kika på de andra som föreslogs i tråden också, förutom iphone hörlurarna då jag inte har någon iphone :p

kl
Blev 12km cardio + 60 benlyft och 50 crunches idag, inte helt nöjd men hade ingen motivation så helt klart bättre än inget.
 
Sv: Beach 2013, del X

Välkommen :D Är aldrig för sent!
Tänker inte heller på min vikt för tillfället, äger inte ens någon våg. Känslan av att bli starkare och uthålligare räcker gott och väl.
 
Sv: Beach 2013, del X

*kl*

13 varv senare i Mördartrappan så lever jag än. Hallelujah?

Hej och hå - jag kan fortfarande gå :D
 
Sv: Beach 2013, del X

KL

Jag jagar Räkis uppför trappan... 40 varv avklarade, 60 to go. Tror två Beachare kommer vara döda i morgon :angel:
 
Sv: Beach 2013, del X

Du menar precis som den synskadade kattungen och den benlösa giffaren? :rofl:

18 varv. Bara femhundratrettiotolv trappsteg kvar?


Mvh,
En nästan död Island :eek: :arghh:
 
Sv: Beach 2013, del X

Nej, jag menar som den BLINDA kattungen med TRE ben, giraffen utan ben som springer BAKLÄNGES, pingvinerna på en grön kickbike, en hund på cykel som skjutsar en elefant... Och min bror!

50 kvar, detta kirrar vi plättlätt!
 
Sv: Beach 2013, del X

Att växla grepp då? Du kan ju köra ett set som vanligt, ett när du greppar åt andra hållet och sedan två sett där du har ena fram och andra bak, åt varsitt håll alltså? Jag har samma problem när jag kör biceps, känner knappt biceps men känner underarmen.

Ah, jag förstår! Tack. (Och vad snygg han var! :o )
 
Sv: Beach 2013, del X

Shit var stark du är i benböjen! Imponerad jag blir :) Jag körde på 10*20 kg och 3*8 på 30 kg och knappt det orkade jag, tog verkligen emot i sista setet!

Blir peppad av dina inlägg :)

KL

Ingen motion här idag förutom att jag hjälpt en kompis att bära en säng. Sen blev det pizza och ostkrokar :D Så hello gravidmagelooken!

Funderar på att köra ett upplägg (när det går, dvs när jag är hemma) på överkropp, springa, ben, vila och sen börja om igen. När träningsorken tryter får jag bara lägga in fler vilodagar mellan omgångarna. Tror jag ska köra igång med det nästa vecka. Inbillar mig också att det blir lättare att följa än att "åh nu ska jag träna 5 dagar denna vecka ack och ve så mycket", utan bara lura sig själv lite med att man tränar tre dagar och vilar en.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp