Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Hmm jag har inte bestämt mig ännu, beror på vad jag är sugen på efter jobbet. Antingen långpromenad, löptur eller gym!
 
Sv: Beach 2013, del X

Känner att jag varit dålig på att skriva och kommentera på sistone, ska försöka bättra mig! Nu börjar jag komma in i vardagen igen och då ska jag väl ändå hinna med:)
 
Sv: Beach 2013, del X

Idag ska jag packa, städa och lämna Lund. Känns sorgligt. :(
Igår promenerade jag i några timmar i stan i makligt tempo, det var fasen nära 30 grader där inne... Sen en snabb tur till havet, ett snabbt dopp och på kvällen hade vi en avskedsgrillning med sååå god mat!

Nu blir det att försöka hålla de goda vanorna uppe. Har slutat med allt det där godiset och kakorna som alltid dök upp när vi jobbade ute. Åt några bitar choklad häromdagen, det sista i en ask som legat ett tag, men känner inget sug efter mer. Har några bitar choklad i en annan ask men den har jag haft hela sommaren snart... Har även en chipspåse som varit öppnad i över en vecka, öppnade den efter en varm dag vi jobbat ute och kroppen skrek efter salt. Men inget överätande här inte! Vaknar av mig själv vid sju och känner mig pigg i kroppen. :) Har definitivt tappat lite vikt redan!

Så det är väl bara att åka hem och fortsätta vara aktiv och duktig med maten!
 
Sv: Beach 2013, del X

+cherie, tack! Och ja visst ska jag klara att strunta i fikabrödet också! :banana:

Emtherlia: Kör det du är sugen på när du kommer hem!

Jenka och cherie, kör hårt med hemmastyrkan! :D

Chili, tråkigt att lämna. Härligt att du har hittat goda vanor! :)
 
Sv: Beach 2013, del X

kl


Wohoo, träningsvärk!! Vilken fantastisk känsla!
Inte mycket alls, men ändå en liten påminnelse om att jag faktiskt använde dom där benmusklerna igår
 
Sv: Beach 2013, del X

Japp! Stående frukost: havregrynsgröt med valnötter, hasselnötter och torkade tranbär, samt mjölk. Har insett att man inte måste ha sylt på gröten. :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Ah, så drygt! Jag har samma problem på rygglåten på bodypumpen och ibland på griten. Men det är bara att träna så borde det bli bättre? :)
 
Sv: Beach 2013, del X

KL*

Jag kastar mig handlöst in i tråden och hoppas att ni inte kastar ut mig! xD

Ska på bröllop om 3 veckor och har nu (ÄNTLIGEN!) hittat en klänning jag vill ha och kan tänka mig att ha på mig (Jag är INTE en klänningstyp. Like. Ever.). Problemet är att den bara finns i en storlek för liten.
Jag har alltså 3 veckor på mig att tappa 4-6cm i midjan för att kunna komma i den..!

SÅ! Jag behöver alla tips, ideér och pepp ni kan komma på! Är fn. arbetslös så gott om tid att motionera - dock luspank så något gymkort eller pulverdieter har jag helt enkelt inte råd med. Har trasiga knän så kan inte springa/cykla, promenera går utmärkt däremot - liksom crosstrainer.

Använder appen shape-up, fick igår klorna i en crosstrainer. Har generellt sett otroligt svårt att tappa vikt, oavsett kost & träning. Men nu bara MÅSTE det gå.
...

Går det..? Eller ska jag leta efter en annan klänning? :nailbiting:

Hjäääälp! :arghh:
 
Sv: Beach 2013, del X

Om valet står mellan en annan klänning eller att hetsbanta så, då skulle jag nog välja en annan klänning. Det går inte att punktförbränna fett och det tar ett tag innan man får resultat när man börjar träna.
 
Sv: Beach 2013, del X

Sluta äta socker IDAG och håll ut ända fram till bröllopet. Minska de vita/snabba kolhydraterna och undvik socker - det minskar midjan dramatiskt och är bra för plånboken. Träning som gör att du får upp pulsen är bra, så powerwalka gärna med stavar eller kör på crosstrainern.
 
Sv: Beach 2013, del X

Tack för tips! Givetvis inget socker, vitt bröd, pasta etc. Är inte så mycket för sådant ändå. :) Det är ju dessutom sommar, så det är ju så enkelt att äta mycket sallader och färsk frukt istället för tung husmanskost och bakverk.

Jag är ganska stor, så 4cm är inte galet mycket procentuellt - så jag tycker att det BORDE gå. (Hoppas hoppas!)
 
Sv: Beach 2013, del X

Mitt midjemått minskade med mer än 1 cm i veckan när jag gick min första "avgiftning" och höll mig sockerfri i lite drygt 3 veckor. Det ska du nog klara :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag hade nog valt att skaffa annan klänning. Finns det verkligen ingen annan som är lika fin? :)

Men tightar du åt kosten (som Blåbäret sa, bort med allt vitt) och äter mer protein så kan det fungera. Promenera mycket i en rask takt.
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag har en sån där resårshapergrej du kan låna/köpa billigt om du vill testa det. Lite för stor för mig så kan tänka mig att den skulle kunna passa. Då behöver du inte tappa lika mycket vikt :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Nope, det gör inte det. Jag är sjukt kräsen. :p

Jag ger det en chans, provat 1,5v och ser om det händer något alls. Annars får det bli till att hetsleta andra kläder. ;)
 
Sv: Beach 2013, del X

*kl*

Aj aj och mera aj :eek:


55 varv totalt i den där jäkla trappan.
Svart på vitt: Island har egentligen ingen kondition eller styrka - det gick väldigt långsamt och i små etapper.

Men det var bra motivation att fortsätta träna! :banana: :bump:
Så idag skall jag träna lätt pass med fokus på armar :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Det kan gå, men allt beror på hur din kropp är konstruerad och var du först tappar centimeter när du går ner i vikt. Kaloriräkna duktigt och håll dig till de tilltänka kalorierna varje dag. Du sa att du använder Shape-up, hur mycket kalorier anger den att du ska äta?

När jag började min viktnedgång förra sommaren var jag 165 cm lång, vägde 70 kg och jag tror att jag började med att äta omkring 1600 kcal/dag. På det gick jag ner ungefär 0,6 kg/vecka och jag tappade 5 cm om midjan på exakt 3 veckor. Däremot tappar jag lätt centimetrar runt midjan - medan det inte rör sig alls på andra ställen. Så det beror helt på hur din kropp fungerar! Men det är klart det kan vara ett försök, det handlar om kalorier ut och kalorier in för att gå ner i vikt. Ta det lugnt bara så det inte går i alldeles för snabb takt, tycker du tänker rätt att du får leta efter annan klänning om planen inte fungerar :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp