Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Jag minns! :D Har saknat dig och styrke-snacket lite!
Hur går det för dig? Kör du fortfarande Wendlers? :)

Jag fick magkatarr i våras som satte stopp för allt vad tung träning hette, har tränat "tungt" i 3 veckor nu. Funderar lite på vad jag ska satsa på: styrka eller volym. Långsiktigt alltså. Kör nog en lågreps period i augusti oavsett.
Börjar få till OKEJ knäböj nu iaf! :banana: snart kan jag börja lasta på vikter också, men ATG är det ju inte direkt... Men nästan godkända med låg vikt ;)
 
Sv: Beach 2013, del X

Knappar mig själv

Jag behöver tips på belöning! För att få kontroll på mitt känsloätande så tänkte jag prova en ny metod: belöna mig själv för varje vecka som gått utan att jag känsloätit! :)
Frågan är, vad kan belöningen vara? Måste ju vara något motiverande.
Träningskläder har jag redan massor, och godis känns ju lite dumt kanske ;) helst inget svindyrt liksom... Kanske en tidning?
Köper aldrig småsaker, saker öht egentligen är as snål :p

Kom med förslag!!!! :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Här är det helt ok i luften, varmt som fan dock.
Sitter och väntar på att torktumlaren ska bli klar, mina träningskläder är däri ;)
Förhoppningsvis hinner det bli lite svalare ute då också, då ska jag ut och springa.

Kollar på bilannonser, astråkigt men vi måste ha en.
Men jag kan iiiingenting om bilar. Så vet inte alls vad jag ska titta efter, sambon är lika okunnig han. Tur att hans pappa är bra på bilar, mitt ex är bilmekaniker också, mycket praktiskt ;)

kolfinnur: Tränar du hemma eller på gym?
Om du tränar hemma så kanske nya träningsgrejer är bra?
Nya hantlar tex :) Köp nya låtar att träna/springa till, ge dig själv en ansiktsbehandling osv
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013, del X

Ja varför kan luften inte bli fräsch igen? Det har varit kvavt i flera dagar nu och jag blir så trött av kvav varm luft:/

Vilodag låter skönt! I morgon tar du nya tag igen:)
 
Sv: Beach 2013, del X

Bra jobbat!

Wys, jättekvavt här också! Skulle behövas ett rejält oväder för att lätta upp lite. Låter smart att låta benen vila lite ;)
 
Sv: Beach 2013, del X

kl

Så opepp man bara kan bli. Hade verkligen sett fram emot träning idag då jag hade vila igår, men med knappt 3 timmars sömn, lång dags jobb, försök till att vila efter jobbet men blev väckt av nån j*vel som ringde på dörren strax efter jag somnat :banghead: ... Nu sitter jag här och ger min kropp en sockerchock så jag förhoppningsvis kan ta tag i träningen.
Behöver en rejäl spark i röven just nu :p

edit* Hade inte alls vila igår.. Minne som en guldfisk. Måste träna ändå :p
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013, del X

Om det ska vara en belöning för varje vecka så kan det bli många belöningar om du är duktig ;) Så något som inte är så dyrt, en tidning tycker jag låter bra! :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag har sprungit :) Var ute drygt 3 km, men sprang kanske hälften totalt. Varvade gå och springa, höll mig till stigar i skogen och försökte se till att landa mer på framfoten. Kändes bra när jag var ute, stretchade riktigt ordentligt när jag kom hem. Hoppas verkligen att det känns bra imorgon! :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Varför har inte jag tagit ner träningsgrejerna från vinden för?
Mina hantlar, step up bräda och lite annat är där uppe. Jag tänkte köra överkropp idag ju, hade varit bra och haft hantlarna då. :banghead:
Och varför i hela friden ligger dem på vinden öhvt? :cautious:
 
Sv: Beach 2013, del X

Tränar på gym så behöver inga redskap :) nya handskar kanske.
Zassoo: Ja har just köpt 3 nr av Body och en bok :p men får inte tidningen förrän i september, så kanske ska ha augusti numret som belöning :)
När det gått en längre tid, kanske en månad, så funderar jag på en PT-timme. DET är lyx och morot för fattig student!
Och bra sprunget hördu! Du är värsta löparen nu ju ;)
 
Sv: Beach 2013, del X

Du har ingen dyr grej du vill ha? Då kanske du kan ha som belöning att du lägger undan en viss peng som ska gå till grejen du vill ha när du varit duktig?
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag har samma problem. Här åskade det i fredags morse och igår på dagen. Asjobbigt.

Ja, imorgon måste jag ta nya tag. Matmässigt framförallt. Shit så onyttigt jag har ätit i några dagar.

Kolfinnur: Tycker en tidning låter bra!

Zassoo: Skönt att du kunde springa igen! :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Vindsluckan är precis utanför sovrumsdörren och mini sover.
Låter som tusan när man drar ner stegen. Så får ta det i morgon istället.
 
Sv: Beach 2013, del X

Riktigt bra ju! Typiskt att det var så kvavt, men tränar man bara när det är perfekta förutsättningar får man aldrig något gjort. Du är duktig :)

Mitt pass idag blev armar och mage. Kommer nog kännas rejält imorrn för det är sällan armarna får ett eget pass, men det har blivit lite omkastat senaste dagarna då jag hade lite känningar i axeln förra veckan.

4 set hantelcurl
4 set bicepscurl i kabelmaskin/tricepspress över huvudet i kabel (superset)
3 set stångcurls/tricepspress i kabel (superset)
3 set preacher curl i maskin
3 set tricepsextensions i maskin
4 set/sida såna när man står i rygglyftsställningen med en kettlebell och tränar sidan på magen :D
4 set magmaskin
Och så avslutade med en burnout med högreps i olika typer av situps.

Dagens form:
picture.php

Tänk om man hade i närheten lika mycket definitioner på underkroppen O_o
 
Sv: Beach 2013, del X

Böcker (om träning kanske?)
Nån prydnadspryl (jag är ingen prydnadsperson, men hittade en handsnidad sork i trä som jag fick inslagen och ska ge till mig själv när jag når ett träningsmål)
Resa
Parfym
Gå på bio
Äta ute ihop med nån vän

Där tog mina idéer slut för tillfället
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp