Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Du kan inte lägga undan pengar till en PT timme då? Har iof inte helt koll på hur mycket det kostar...

ordlistan: Jag minns dig, eller iaf hur stark du var! ;)

Emtherlia: Bra sprungit

Zasso: Kul att du verkar kunna komma igång igen utan att benet protesterar!

Mitt halsont verkar inte helt vilja ge med sig så nöjde mig med en timmes promenad i mellantempo nu precis, sommarprat i öronen och nej Mikael Nemi kan inte rekommenderas.... :meh:
 
Sv: Beach 2013, del X

Pepp pepp!:banana: Vad blir det för träning idag?

Tack :D

Efter 400mg koffein och 2 chokladbollar blev det:
6x20 bicepcurls
3x20 axelpress (uppåt)
3x10 axelpress (åt sidorna)
3x10 tricepextensions
3x10 dips
6x20 marklyft
2x20 benlyft

Med tanke på mitt humör så är jag faktiskt nöjd. Hade planerat cardio idag men var för irriterad för att stå och trampa på crosstrainern haha :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Då vet du känslan! Ja förhoppningsvis blir det bättre men kommer du på nåt superknep kan du ju hojta till. Annars blir det kanske att sätta upp dragremmar på önskelistan.

Härligt! Nästa gång kan du programmet bättre och då kan du ladda på ännu mer. Jag brukar också leta upp övningarna innan, man kan ju lägga dom i en "to do-list" vilket är rätt smidigt. Tror man kan skapa hela pass också och sen hitta gamla pass och köra samma igen men jag har inte orkat sätta mig in i det. Rygglyft med vikt heter Weighted hyperextension. Fasen vad snyggt att dubbla vikten där, heja dig!

Ja, det kanske får bli det.

Ja, jag gjorde så idag, mycket bättre men det tar mycket längre tid att köra fler set, gjorde mycket färre övningar än vanligt idag också, ändå blev det 1 h 15 m. :p men jag hoppas att det ger mer till sist. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Det "älskade" maghjulet! :D När jag kör det (min sambo har ett sånt, så det blir ibland när jag är hemma) brukar jag gå så långt att jag klarar att gå tillbaka utan att börja svanka. Är livrädd för att göra magplask så brukar nog fega lite. Det känns rejält ändå dagen efter. Och välkommen till tråden!

Svensk ordlista: Kommer också ihåg att du är galet stark. Hur går det nu?

KL
Och jag tog tiden på plankan idag: 2 min. Då hade jag mest kört benövningar innan, så var hyfsat fräsch i magen och ryggen. Kul, men nu får jag hitta en ny utmaning till mig själv.

Och i omklädningsrummet efteråt blev jag tillfrågad om jag ville vara med på nåt som verkar vara ett kampsportsinspirerat pass, för att jag "är så sportig". Minsann. Men att få slå och sparka lite i luften tror jag är precis vad jag behöver imorgon, så jag hoppas jag hinner efter jobbet.
 
Sv: Beach 2013, del X

KL

Att konstatera:
Jag måste skärpa mig.

Gör det omedelbart!!
gina.jpg




(Det är nog dags för sängen för min del... :D )
 
Sv: Beach 2013, del X

Shit vilket pass! Dina armar måste ju vara helt döda nu :)

KL

Överkropp på gymet. Axlar, rygg, bröst och mage. Måste börja dela upp det hela och gå tillbaka till axlar/triceps/bröst samt rygg/biceps men det får bli efter sommaren då jag kommit tillbaka till gamla rutiner.

Gick i alla fall bra, ökade med 5 kg i hantelrodden, alltid nåt :D Såååå jäkla svettig nu alltså, galet kvavt.
 
Sv: Beach 2013, del X

KL

Nu ger jag mig också in i den här tråden för jag behöver lite stöd och pepp!
Har på senaste tiden börjat känna mig alldeles för plufsig och känner mig inte alls nöjd med min kropp längre! Försöker komma ut och springa men jag har aldrig tid så det blir av MAX en gång varannan vecka, jag skulle vilja springa åtminstone två dagar i veckan men det är stört omöjligt :(

Grejen är den att jag jobbar 9.30-19.30 fem dagar i veckan och efter det så ska hästen hinnas med så jag är sällan hemma före 22 och då måste jag laga mat och städa och ta hand om katten och allt vad livet innebär :( När jag väl är ledig är jag så slut så jag orkar inte ta mig iväg, har dessutom ett distansförhållande så försöker träffa pojkvännen så mycket det går också. Ååh jag känner att dygnet hade behövt åtminstone fem timmar till! För det är väl kanske inte så bra för sömnen att ge sig ut och springa vid den här tiden?

Hur gör ni alla för att hinna med egentligen??
 
Sv: Beach 2013, del X

Dina arbetstider var ju helt värdelösa! Jag förstår att det är tungt att hinna med någonting efter det. Du kan inte springa innan jobbet då? Att du 1 dag i veckan ställer klockan tidigare och så tar du andra springpasset en ledig dag?

Jag jobbar 7-16.30 5 (ibland 4) dagar i veckan och har varken distansförhållande, häst eller familj att ta hänsyn till och då är det ju rätt lätt att få in träningen.
 
Sv: Beach 2013, del X

Kul och kunna öka vikterna :)

Har sprungit ett kort pass nyss, totalt 2.16 km på 16.58 min.
Sprang 1.78km och gick sista biten, hade kunnat pressa mig den biten också.
Men motivationen fanns inte så det fick räcka så, var en skön runda ändå.
 
Sv: Beach 2013, del X

Dina arbetstider var ju helt värdelösa! Jag förstår att det är tungt att hinna med någonting efter det. Du kan inte springa innan jobbet då? Att du 1 dag i veckan ställer klockan tidigare och så tar du andra springpasset en ledig dag?

Jag jobbar 7-16.30 5 (ibland 4) dagar i veckan och har varken distansförhållande, häst eller familj att ta hänsyn till och då är det ju rätt lätt att få in träningen.

Ja hela dagen går åt till jobbet så det är helt värdelöst på det sättet!
Jag har också tänkt tanken på att ta mig ut före jobbet men jag är så satans morgon trött :p men helt klart värt att åtminstone försöka! Har tänkt att jag ska börja cykla till jobbet det är iallafall 5 km men då blir kvällen ännu senare så det tar emot därför :meh:
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag minns! :D Har saknat dig och styrke-snacket lite!
Hur går det för dig? Kör du fortfarande Wendlers? :)

Jag fick magkatarr i våras som satte stopp för allt vad tung träning hette, har tränat "tungt" i 3 veckor nu. Funderar lite på vad jag ska satsa på: styrka eller volym. Långsiktigt alltså. Kör nog en lågreps period i augusti oavsett.
Börjar få till OKEJ knäböj nu iaf! :banana: snart kan jag börja lasta på vikter också, men ATG är det ju inte direkt... Men nästan godkända med låg vikt ;)

Jag behöver tips på belöning!

Kom med förslag!!!! : D

Vad glad jag blir att nån minns! :) Jag slutade med Wendlers i januari och tänkte faktiskt börja en ny vända nu i september. Börjar nytt jobb på torsdag och tänker att en månads invänjning på nya jobbet innan jag kan börja utmana mig själv igen ;) Har också precis avslutat en omgång med kreatin och tänker att det är lagom att börja med det igen i september. Men har ju inte legat på latsidan ändå. Kört typ 4-split varierat hög/lågreps och fokuserat mycket på teknikträning i basövningarna. Har också försökt bli en löpare men det går seegt. Formen är ju dock som innan med ev liiite mer muskler
(vsg för egobilder :D )
6096a5d0f54511e2913e22000ae8004c_7.jpg


9aa80633-48a3-44d8-8e5e-2c60b7bb9ea3_zps262a38e9.jpg


Segt med magkatarr men skönt att du är igång igen! Jag tycker också det är jättesvårt att veta om man ska sikta på volym eller styrka, så jag brukar försöka variera därimellan. En period med styrka (ex Wendlers 5/3/1) och sen en period med fokus på mer volym. Och gällande ATG, så länge du är nere på parallell i böjen så är det nog. Jag brukar töja en hel del innan böjpassen för att få bättre rörlighet, kanske ett tips om du har svårt att komma ner? :)

Gällande belöning så kanske nåt nytt roligt kosttillskott som ett skitgott - lite dyrare - proteinpulver? Eller PT-timmar som någon föreslog, det är ju skitbra grej att spara ihop till!

MalanMjöl: Hihi, glad att du minns, även om ditt minne verkar vara något luddigt gällande styrkan ;) Hoppas du blir av med halsontet snart!

Praeterea: Galet stark är nog en överdrift ;) Men det går framåt, sakta men säkert. Mest fokuserat på teknikträning senaste tiden, men nådde ju målet på 130 kg i marklyft nu under våren. Har också lyckats med 90 kg knäböj mer än en gång och senaste bänkpasset tangerade jag mitt personbästa på 55 kg och var extremt nära ett nytt pb. Bänken är verkligen min svagaste grej, så det är bara att nöta. Hur går det själv?
 
Sv: Beach 2013, del X

Oh lord, på dina armar kan jag skönja de muskler jag ska kunna på anatomitentan nästa vecka utan att behöva någon dissektion. Superduktig är vad du är!!!!

Jag avskyr att jag pluggat i fem veckor utan att känna mig säker på att den jär tentan, den tar jag :(. Visserligen har jag jobbat lite mer än heltid samtidigt med ändå... Min kropp har väl inte förfallit, är tvungen att cykla 16 kuperade kilometer på usel cykel var dag jag ska jobba, men säkert hälften av min kalorier kommer från godis och pasta. Därmed ligger mitt hb på 98... För att vara i skick för blodgivning måste det öka typ 27 pinnar.

Jag orkar inte bygga upp en vision för tiden som är kvar till tentan, har inte spelrum nog för förändringar utan får stöta, blöta, nöta, vara färdig till gråt i oändlighet för att skapa förutsättningar för något som kan gå igenom läkarprogrammets mest fruktade jävla prövning.

Det är så kul att följa er!! Ni ger smak på livet bortom!
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013, del X

Välkommen till alla nya/nygamla personer!!

Kan inte svara alla, ni skriver galet mycket, men kan tillägga att jag försöker undvika att springa på asfalt, springer hellre på den lilla remsan vid sidan av vägen om det går! Tycker jag också får bättre teknik när jag måste se upp med vart jag sätter fötterna. tar kortare, lättare steg och är mer uppmärksam på vad jag håller på med. Men det är väldigt svårt att undvika asfalt helt... Springer på tå och tycker det känns bättre för knäna mot hur jag sprang innan, men får grym träningsvärk i vaderna och är fortfarande inne i invänjningsperioden....

KL
Tillbringade helgen i Sydney! Vilket innebar noll träning och inte superfokus på maten... men har vart ute både igår och idag på springtur. Igår sprang jag 20 min men gps:en kopplade inte, så jag vet inte hur långt det var. Idag körde jag intervaller enligt ck25, lade till lite extra promenad på slutet bara... tänkte ge det en chans och se om det kan passa mig att följa en sån app. Nån som har tips på någon som är gratis hela vägen? den jag hittade var bara gratis de första två veckorna...
 
Sv: Beach 2013, del X

Vad duktig du är! Vilket pass!!

Shit vilket pass! Dina armar måste ju vara helt döda nu :)

Tack båda! Idag gör det ont... Och benen gör ont efter söndagens pass, men de känns ändå fräscha. Får se om det blir ett lätt rumppass eller rygg idag.

Och i omklädningsrummet efteråt blev jag tillfrågad om jag ville vara med på nåt som verkar vara ett kampsportsinspirerat pass, för att jag "är så sportig".

Kul med en sån komplimang :) Hoppas passet är kul, kampsport är ju jättebra träning och jag tycker det är superkul!

Ja, det kanske får bli det.

Ja, jag gjorde så idag, mycket bättre men det tar mycket längre tid att köra fler set, gjorde mycket färre övningar än vanligt idag också, ändå blev det 1 h 15 m. :p men jag hoppas att det ger mer till sist. :)

Härligt! :D

Grejen är den att jag jobbar 9.30-19.30 fem dagar i veckan och efter det så ska hästen hinnas med så jag är sällan hemma före 22 och då måste jag laga mat och städa och ta hand om katten och allt vad livet innebär :( När jag väl är ledig är jag så slut så jag orkar inte ta mig iväg, har dessutom ett distansförhållande så försöker träffa pojkvännen så mycket det går också. Ååh jag känner att dygnet hade behövt åtminstone fem timmar till! För det är väl kanske inte så bra för sömnen att ge sig ut och springa vid den här tiden?

Hur gör ni alla för att hinna med egentligen??

En dag i veckan gör du matlådor. Gör två-tre olika proteinkällor och två-tre olika kolhydratkällor, mixa i olika lådor och så lägger du i lite grönsaker som tål frysning. Då slipper du laga mat men får i dig sjysst näring varje dag. Jag går upp fem tre dagar i veckan för att hinna gymma innan jobbet (också värdelösa arbetstider). Det svider men man vänjer sig. Jag har kort på SATS och då finns det alltid ett helt gäng pass att välja på vid sjusnåret, så att hitta ett gym med morgonpass är ett hett tips om du har svårt att komma igång på egen hand så tidigt. Eftersom du slipper laga mat på kvällen borde du kunna komma i säng hyfsat tidigt vissa kvällar om du anstränger dig. Sen får du prioritera, du kanske inte måste städa i veckorna, plocka undan efter dig och diska efter maten och skjut på dammsugning och liknande tills du är ledig. Det går om man vill, bara man planerar :)


Grym form!!
 
Sv: Beach 2013, del X

svenskordlista - Minns dig bättre nu när jag såg bilderna ;) :D Så läckert! Välkommen tillbaka!

piek - Jag skulle också försöka gå upp tidigare en (eller två, om du inte vill/kan springa på din lediga dag för att du t.ex. ska träffa pojkvännen) morgon och ta det innan jobbet. Men även jag förstår att det är svårt med de arbetstiderna. Gud, så tråkigt att jobba sådär hela dagen verkligen. Vad jobbar du med?

Och Hallonsoda, håller tummarna att tentan går vägen denna gång! Känner så väl igen tentaångesten, usch usch! När är tentan?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp