Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Wow, snyggt!

Knapplån

Andra dagen i rad med huvudvärk. :( tycker att jag ätit varierat nog, dricker tillräckligt. Skulle vara sömnen, men det känns inte riktigt så heller. Hoppas att det går över, planen är att jogga och träna, gym tror jag, inte riktigt bestämt. :) vad tränar ni idag?
 
Sv: Beach 2013, del X

Åh nej :( Det är inte något med vädret då, kan du vara känslig för sådant annars? Vet att sambon har haft ont i huvudet i tre dagar nu och han är just väderkänslig. Vet inte hur det är i luften där du bor iof. Det går inte över om du tar huvudvärktablett då?

Jag tränar ingenting, som vanligt :p Nu borde jag dock börja igen eftersom benen börjat vänja sig vid att stå hela dagen och de är således varken lika svullna eller gör lika ont. Ska på bio i kväll dock, så idag hinns det inte med, men i morgon ska jag nog ta en PW eller en inlinestur på förmiddagen :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Jo, det är helt klart möjligt, det är helt galet kvavt här. Hoppats på åska men har inte blivit något ännu tyvärr. Jo, jag tog en tablett nu, hoppas det ger sig. Fortsätter sova på soffan och hoppas att det också hjälper. :D

Kul med bio! :D inlines låter roligt, jag har funderat på att köpa nya skydd och damma av mina. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Fy tusan, vaknade av kramp i vaden i natt! Vilken värdelös sak att vakna av. Vilken smärta! Idag är den öm och upprörd.

Inte längesen nån annan i träden hade det väl? Och då kom vi väl fram till att det kan bero på vätskebrist? Har aldrig varit med om detta förut iaf, och jag slarvade med vattnet igår... :banghead:
 
Sv: Beach 2013, del X

Idag regnar det här och hela himlen är grå så tror det kommer regna hela dagen. =/ Det lutar alltså åt gym men åh, jag är inte pepp! :p
 
Sv: Beach 2013, del X

kl

Sitter och googlar motivational quotes och fann denna:
tumblr_m1k8lpjJka1r401x5o1_500.gif

Så jäkla träffande. Måste ta mig ner till centrum och kolla in det där sista gymmet snart och börja pressa mig själv lite..

Idag blir det i alla fall ett ridpass. När det är genomfört tänkte jag köra lite armar här hemma, eftersom dom inte tränas när jag rider.

Funderar på om det kan vara en bra idé att göra ett veckoschema för träningen, eller om det bara ger mer press än motivation? Hur gör ni andra?
Uppenbarligen funkar det ju inte att bara göra lite hipp som happ för min del: på jobbdagar känner jag mig för slut i huvudet för att ägna mig åt träning hemma (men jag tror att gym skulle funka om jag tar det på vägen hem), på lediga dagar har jag så sjukt mycket annat jag får för mig att jag måste göra att träningen bara inte blir av. Det kanske blir enklare om jag planerar in att "på onsdag ska jag springa 3 km", då är det ju bara att göra?
 
Sv: Beach 2013, del X

Inlines ser så himla kul ut men jag tycker det är supersvårt! Jag kan inte stanna utan måste kasta mig runt ett träd eller en stolpa, haha! ;)
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag gillar egentligen att planera och att skriva listor där man kan bocka av olika saknar man gjort.:D

Nu gör jag inte det, men egentligen så tror jag på det. Eventuellt att du har två saker att välja på typ "Onsdag: 3 km löpning eller 5 km promenad" så kan du välja det du är mest sugen på för dagen.:)
 
Sv: Beach 2013, del X

Bra idé!
Måste börja föra in allt jag gör i endomondo eller på nåt annat ställe också. När jag kollar min månad på endo så ser det ut som om jag knappt gjort någonting. Om jag skulle fylla i alla dagar jag jobbat på objekt som innebär många steg (ca 1 mil/dag) så skulle jag ju se att jag inte sitter still så mycket som jag gärna tror. Det i sig kan nog bli motiverande om inte annat.
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag minns dig också såklart! :D
Sån jävla grym form! Sjukt snygg är du :)

Zarro: har det blivit någon body combat? :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Asbra citat. Måste börja motivera mig med sådant när jag kommer hem och sluta vara så lat... :p
Jag hoppar gärna träningen om jag inte riktigt "känner för det" :p
 
Sv: Beach 2013, del X

Tror banne mig det är dax att skära på joggingskorna för en kort, mycket kort, första löprunda här i Spanien. Vill typ gråta när jag ser min form, haha(eller nä, men satan vad mycket sämre kroppen känns :p) men är inte alls sugen på löpning. Är väl dock bara att göra att! :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag har börjat föra in allt jag gör i endomondo just för att få en mer rättvis bild och har upptäckt att jag är ganska aktiv:)
 
Sv: Beach 2013, del X

Hallonsoda, LLaika, cherie, Mammas, Sleepan: Tusen tack! Fan vad gulliga ni är!

kl

Sitter och googlar motivational quotes och fann denna:
tumblr_m1k8lpjJka1r401x5o1_500.gif

Så jäkla träffande.

Gillar denna text otroligt mycket! Om jag känner att motivationen kanske tryter lite brukar jag alltid tänka såhär angående träningen: har jag någonsin ångrat ett träningspass efter jag är klar med det?

Idag är det vilodag för min del, men ska iväg till gymmet nu och göra en fettprocentsmätning (tanita, så inte helt optimalt men bättre än inget) och sen köra lite crosstrainer tror jag.
 
Sv: Beach 2013, del X

Inlines ser så himla kul ut men jag tycker det är supersvårt! Jag kan inte stanna utan måste kasta mig runt ett träd eller en stolpa, haha! ;)

Senast jag åkte fick jag göra så, undrar just om jag magiskt blivit bättre på de här 5-6 åren jag inte åkt alls? ;) :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Gillar denna text otroligt mycket! Om jag känner att motivationen kanske tryter lite brukar jag alltid tänka såhär angående träningen: har jag någonsin ångrat ett träningspass efter jag är klar med det?

Så sant som det är sagt :bow:
Helt klart ett tankesätt att ta efter!
 
Sv: Beach 2013, del X

Ja hela dagen går åt till jobbet så det är helt värdelöst på det sättet!
Jag har också tänkt tanken på att ta mig ut före jobbet men jag är så satans morgon trött :p men helt klart värt att åtminstone försöka! Har tänkt att jag ska börja cykla till jobbet det är iallafall 5 km men då blir kvällen ännu senare så det tar emot därför :meh:

Jag förstår precis, är själv ruskigt morgontrött. Men en dag i veckan kanske kan funka? Eller om du springer till och från jobbet en dag? I början behöver du ju inte springa hela vägen om du inte orkar utan kan varva med att gå.
 
Sv: Beach 2013, del X

Kan säga att jag njöt inte ett smack, haha. Första 600 m gick bara rätt upp, och det är typ 26 grader varmt. Så jävla jobbigt. Och långsamt, haha. Och bara 2 km... Det där midnattsloppet känns långt bort just nu... :p

Men, dax för frukost. Baguetter och skrattande kon med tomat & salt. Fint det :p
 
Sv: Beach 2013, del X

En dag i veckan gör du matlådor. Gör två-tre olika proteinkällor och två-tre olika kolhydratkällor, mixa i olika lådor och så lägger du i lite grönsaker som tål frysning. Då slipper du laga mat men får i dig sjysst näring varje dag. Jag går upp fem tre dagar i veckan för att hinna gymma innan jobbet (också värdelösa arbetstider). Det svider men man vänjer sig. Jag har kort på SATS och då finns det alltid ett helt gäng pass att välja på vid sjusnåret, så att hitta ett gym med morgonpass är ett hett tips om du har svårt att komma igång på egen hand så tidigt. Eftersom du slipper laga mat på kvällen borde du kunna komma i säng hyfsat tidigt vissa kvällar om du anstränger dig. Sen får du prioritera, du kanske inte måste städa i veckorna, plocka undan efter dig och diska efter maten och skjut på dammsugning och liknande tills du är ledig. Det går om man vill, bara man planerar :)

Smart att frysa in matlådor! Nån som har nått tips på mat som blir bra i matlåda? Tycker att allting känns så tråkigt dagen efter om det inte är nån gräddig sås eller liknande till...
Gymkort har jag funderat på att skaffa, men det är så satans dyrt här så först måste jag se om jag lyckas få till tiden att ta mig dit. Och så är det ju så härligt att vara ute på sommaren :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp