Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Jag förstår precis, är själv ruskigt morgontrött. Men en dag i veckan kanske kan funka? Eller om du springer till och från jobbet en dag? I början behöver du ju inte springa hela vägen om du inte orkar utan kan varva med att gå.

Mina knän klarar inte av att springa på asfalt. Men jag SKA försöka börja ta cykeln åtminstone en dag i veckan. Längtar tills min medryttare kommer tillbaka från semestern om sådär en fyra veckor så jag får lite mer tid!
 
Sv: Beach 2013, del X

Soppor! :)

Gulaschsoppa, köttfärssoppa, blomkålssoppa(kan bli lite tråkig när man tinar den, men funkar), fisksoppa mm :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Aha nä då kanske det inte är nån god idé. Men cykla är ju alltid en start och sen får du helt enkelt springa när medryttaren har hästen. Det tar ju inte länge alls, typ 20 minuter så har du en ok runda om du har ont om tid!

Och jag brukar göra sås på crème fraîche mini, om det är fisk har jag dill och gräslök i och om det är kött brukar jag ha i hackad rödlök, majs och eventuellt vitlök. Blir inget substitut för gräddsås direkt men jag tycker det blir gott :)

Fryst broccoli och andra frysta grönsaker är också smidigt. Jag brukar dock micra dem i en egen burk och sen hälla i matlådan, de släpper ofta så mycket vatten när de varit frysta.
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag har gjort spagetti med köttfärssås som jag fryst in. Funkar jättebra, och såsen behöver inte göras på någon fet grädde. Även ris med grytbitar. Nötbiffar har det blivit en del senaste tiden, även dom i frysen.
Pannkakor i olika varianter funkar också bra, dom brukar jag kombinera med färska bär.
 
Sv: Beach 2013, del X

Men du gjorde det! Det är det som räknas. Låter sjukt varmt, det är inte bättre på kväll eller morgon?
 
Sv: Beach 2013, del X

Gör kalkon- eller kycklingbitar och släng in det i frysen och sen kan du ju även göra hemmalagade köttbullar/köttfärsbiff som du slänger in i frysen med.
Sen har du sallad till det.Enkelt och gott.

sleepan:Ja det blev det :).Märker att träningen på gymmet med min sambo har gjort även mycket för konditionen men visst hängde jag inte med på allt men nu ska jag försöka gå på det varje måndag.:)
 
Sv: Beach 2013, del X

*kl*

Piek: Du kan inte ta stallet innan jobbet någon dag i veckan då? Så får du mer tid på kvällen efter jobbet ifall det känns lättare då. Har själv inga problem med att rida tidigt om morgonen, men att springa samma tid är typ omöjligt i mitt huvud! :p Och så ja vardagsmotion i form av cykling ska man inte underskatta, fem km tar inte speciellt lång tid att cykla heller!

Sleepan: Du gjorde det iaf! :)

Här skulle vara lite svalare idag, men ja fortfarande strax över 20 grader och extremt kvavt.. Halsen är mycket bättre men gör fortfarande ont när jag typ gäspar så får se om jag vågar springa ikväll eller det blir promenad igen.
 
Sv: Beach 2013, del X

Här är det svalt och inte kvavt, 18 grader och regn. Jag som hade tänkt cykla idag... :( Blir nog att springa istället, jag har svårt att cykla i regn då jag tappar synen när glasögonen blir blöta.
 
Sv: Beach 2013, del X

Här regnar det idag :)
Verkligen på tiden, har varit bra torrt länge nu.

Mini och jag har städat lite på förmiddagen, nu sover han och jag tar det lite lugnt en stund. Egentligen ett bra tillfälle att köra lite styrka på, men tar det senare idag. Lättare om man kan komma ut en sväng först och gå/springa.
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag är vegetarian och mina lågor brukar bestå av olika lins-/bönsåser, linsgratäng, bönbiffar och liknande. Till det blir det oftast matvete, matkorn eller råris.
 
Sv: Beach 2013, del X

Du skulle ha vindrutetorkare till glasögonen:D

glas%C3%B6gon-med-torkare-1e1371d.jpg
 
Sv: Beach 2013, del X

Sambon får göra det när han kommer hem, jag når inte luckan och vill inte att mini klättrar på stegen. :p
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013, del X

Åååh nej det är så hemskt! :yuck: Säkert jag som skrev om det, händer då och då. Förra sommaren typ flera gånger per natt i några veckor....... Då hade jag nog grövre mineralobalans, nuförtiden händer det väldigt sällan och jag tror det har med vätska/elektrolyt-balansen att göra. Kom ihåg att inte bara klunka vatten, utan också få i dig mineraler och elektrolyter!
 
Sv: Beach 2013, del X

Åh du är en sån inspiration! :love: skulle döda för dina muskler!

Jag tänkte ju hela våren: i höst ska jag bulka upp. Och snart är det höst! :nailbiting: Har du fått bra resultat av kreatinet?
Jag är ju så dum i huvet som är rädd för att mista formen om jag bygger upp mig, vilket jag egentligen vet är fel eftersom alla muskler kommer få mig att se ascool ut :cool:
Har ju lite "allt eller inget" karaktär, tänk vad jag skulle kunna åstadkomma om jag bara gick all in för byggandet.

Är fortfarande lite sugen på Wendlers, fast Stronglifts var rätt kul :) du verkar ju nöjd iaf, så kanske ska prova 5/3/1 i augusti?
 
Sv: Beach 2013, del X

Vad gullig du är! Tack :love: Jag tycker kreatinet har hjälpt till ja, det är ju bara att använda det smart och hoppas på att man är en responder (finns ju de som är non-responders med) och läsa på om det innan. Jag går upp 1-2 kg vätska ungefär under tiden, men det ska man ju göra också så inga konstigheter där :) Jag tycker att det skulle vara ovärt med en grisbulk men att lägga på sig lite i en sansad takt är inga konstigheter, man måste inte offra formen helt för det, så kör hårt!

Jag är väldigt förtjust i Wendlers 5/3/1, det kräver ju en del tålamod för ökningen är ju ganska långsam, men samtidigt har det programmet verkligen gett mig en bra grundstyrka. Ska bli väldigt spännande att se vad en till omgång kan ge för resultat. Jag skulle absolut rekommendera det, du kan ju testa 2-3 cykler och se hur det känns?

KL.

Idag är det vilodag för min del, men skulle som sagt till gymmet och göra en tanitavägning (alltså, fettprocentsmätning på tanitavåg) så passade på att köra 45 min crosstrainer efter vägningen. Vet att en sån mätning är långt ifrån exakt (ska göra en kalipermätning inom kort med) men roligt bara att få ett hum ungefär om hur man ligger till. Crosstrainerträningen gick bra, var längesen sist men konditionen verkar ha blivit bättre av all löpning. Tumme upp på det! Ska käka middag på Burgersson idag, ser fram emot det som fan.
 
Sv: Beach 2013, del X

*KL*

Längesen jag skrev nu :)
Har börjat löpträna! Försöker hinna ut en sväng 2-3 ggr i veckan. Köpte mig nya löparskor igår, ASICS och jag är kär!!! :love:

Funderar på att börja räkna kalorier igen och gå ner dom två sista kilona för att komma under 70 strecket och försöka styrketräna överkroppen lite för att tajta till korsetten. Den är som den här efter graviditet :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp