Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

kl

Två timmar ridning. Ca 16 km avklarade. Och jag glömde sätta igång endomondo, typiskt!
 
Sv: Beach 2013, del X

Härligt! Body Combat är lite klurigt första gången men skitkul och asjobbigt!! :) var det möjligtvis Torbjörn som höll i passet? Han kör i olskroken men vet att han brukar vara mest på Backa. Han är grym i vilket fall!

Malan: ja, I din it! Och har varit svintrött i låren sen dess, haha.

Skönt att sin hals är lite bättre. Hoppas det fortsätter så! :)
 
Sv: Beach 2013, del X

kl

Konstig fråga kanske, men är det någon här som typ luktar klor när ni tränar? På senaste tiden under mina träningspass så känner jag en lukt av klor, och det sitter även kvar i huden efter dusch. Om jag nu inte bara inbillar mig.
Tänkte lite på det där med ketos som diskuterades i en annan tråd men det ska ju lukta ammoniak/aceton.
 
Sv: Beach 2013, del X

Idag blev det en promenad på nästan 8 km och på hemvägen smet jag in i affären och köpte grädde, så nu har jag precis ätit en massa pannkakor med hallonsylt och grädde:d

Jag är MÄTT och det var så jäkla gott!
 
Sv: Beach 2013, del X

Gjorde det. Men tråkigt att inte få med själva rundan utritad :( Och jag vet inte riktigt var vi red så jag kan inte rita den själv
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag har sprungit. Alldeles för långt. 4*10 minuter är rätt mycket längre än de 30 minuter som var längst innan! :p
 
Sv: Beach 2013, del X

Kanske provar kreatin, om jag vågar ;) lär läsa på ordentligt innan.

Körde första 5/3/1 passet idag! :D Fast vet inte mitt RM i knäböj egentligen, så får kanske justera lite. Kör 2 assistans-övningar :)
Grisbulk är definitivt inget jag tänkt syssla med, men ja formen får man ju släppa lite på. Fast om man inte är jättefit redan så brukar man se mer fit ut trots att man lagt på sig lite fett också, får försöka komma ihåg det :)

Gjorde en sån där mätning i våras, kul att veta faktiskt! Ännu roligare om man kan göra om det senare och kanske ha förbättrats

Mirre: 5/3/1 är ett träningsprogram inriktad på styrka, skapat av styrkelyftaren Jim Wendler :) största skillnaden mot "andra" program (Stronglifts och Starting Strength är de mest populära) är att det innehåller periodisering, du lyfter olika tungt i olika perioder. Har just börjat så det är väl det jag vet hittills :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Oki tack :)
Låter intressant, får googla det :p

Kreatin (eller, Kerstin som min mob vill skriva ;) ) gissar jag är någon typ av kosttillskott?
 
Sv: Beach 2013, del X

Google is your friend! Finns massa info, det är ett populärt program :) Och ja kreatin är ett kosttillskott, prestationshöjande
 
Sv: Beach 2013, del X

Tack för era svar allihopa!

Idag lyckades jag faktiskt ta mig ut på en runda! Fick känna av träningsvärken efter gårdagens ridpass på envist ponnyskrälle rejält i början innan jag kom igång måste jag säga. Hur som helst tog jag mig runt 4,5 km på 30 min, blev lite gång i de värsta backarna men jag är toknöjd! (Ja jag är extremt otränad och väldigt lat :D ) men idag lyckades jag faktiskt pressa mig att fortsätta lite till fast benen var trötta och jag flåsade som en hund. Det bästa med att springa är iallafall helt klart att komma hem och slänga sig på soffan ;)


Har kollat igenom tråden lite och vad duktiga ni är allihopa! Det här är en bättre inspiration och motivationstråd än vad jag trodde :D
 
Sv: Beach 2013, del X

KL

Är det bara jag som känner att jag inte hinner hänga med i tempot i den här tråden? :D

Jag joggade en tur och körde styrka idag, rygg. Känner mig så stark idag. :D Imorgon blir det armar och lite axlar. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag känner att jag absolut inte hänger med. Blir dåligt uppdaterat från min sida delvis p.g.a det. Svårt när man jobbar på dagarna att hinna uppdatera!

Bra jobbat! Känns det bättre nu efter operationen?
 
Sv: Beach 2013, del X

Ja, äh det är väl bara att skriva det man hinner, men tja det blir ju en del att läsa ikapp och jag känner att jag inte hinner svara som jag vill. Läser och när jag kommit till slutet av sidan har jag tänkt 4 gånger att "det där ska jag svara på", men i slutet av sidan har jag såklart glömt bort det. :p Osmidigt med flikar när jag läser mest från telefonen också. :p

Ja, det känns bättre. Vet inte om det hjälpt helt, men när jag pratade med dem sa de att det är själva vävnaden kring bandet som ska knipa åt kring urinröret, och den har ju inte byggts upp ännu. Så jag avvaktar lite med paniken, ska på återbesök om någon månad, då får vi se vad de säger och hur det känns då. :) Men jag har inga problem att träna iaf. :D (Mer än att konditionen försvunnit helt efter den långa vilan. :cautious: ;))
 
Sv: Beach 2013, del X

Skönt att det blivit bättre iaf! Håller tummarna för att det ska bli ännu bättre när vävnaden byggs upp! :)

Och konditionen kommer tillbaka! Säkerligen fort också, så mycket som du tränar!
 
Sv: Beach 2013, del X

5/3/1 verkar som ett bra program, men är det inte tjatigt att
köra så få övningar? Jag har funderat på tt köra det eller 5x5 men har aldrig
kommit längre än till en tanke ;)

För min del blev det rygg på gymmet idag och för första gången på typ 2 mån klarade jag 10 chins :D Maten flyter också på, direkt efter mensen är alltid min enklaste tid i månaden. Inget godis sen i fredags!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp