Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Jag hinner inte heller med i takten här.
Ni skriver som galningar ju :P

Är lite sugen på att börja backträna lite i löpningen också.
Men funderar på om man ska springa till backen, köra så många vändor man nu ska köra och sedan springa (om man orkar ;) ) hem. Eller om man ska gå dit och hem och bara springa i backen.
Vilken typ av backe är bäst?
Kort och brant eller lång och seg?

Backträning kräver rejäl uppvärmning och nedvarvning, du bör kunna värma upp 2-2,5 km och jogga ner ungefär lika länge innan du ger dig på backträning.

Kan du redan göra det så skulle jag rekommendera att du börjar med en relativt kort (ska ta runt halvminuten att ta dig upp, men allt mellan 20-50 sekunder funkar) och inte alltför brant backe. Gör markeringar så du vet var du ska starta och stanna. Se till att du är över krönet på backen och gärna springer några meter på platt mark/nedförsbacke innan du stannar, det ger mycket rent mentalt att verkligen springa genom hela backen och lämna den bakom sig.

Kör mellan 6 och 10 repetitioner. Du ska orka hålla samma fart och klipp i steget genom alla vändor, börja MYCKET lugnare än vad du tror, man kroknar fort om man går ut för hårt.

Direkt du börjar tappa tekniken, dvs när du inte längre orkar hålla upp dig utan rygg/bål/höft sjunker igenom, då tappar du poängen med backträningen. Första tecknet på det brukar vara att blicken åker ned i backen; blicken ska hela tiden vara fastnaglad högst upp i backen.

Gå nerför backen och sen är det på't direkt du kommer ner. När du blir mer van kan du jogga ner, det blir rätt så markant mycket slitigare och onödigt i början.

När du bemästrar den korta backen så kan du antingen gå över på en längre backe eller brantare backe, men öka inte båda samtidigt.
 
Sv: Beach 2013, del X

KL

Blev rygg idag, börjar dessutom känna av magträningsvärken efter gårdagen :D
Känns allmänt mer nu när det blivit lite mer uppstyrt tillsammans med min kompis/kollega och jag inte bara random väljer några övningar.

Helt orelaterat (eller ganska) har ni några bra övningar om man vill bli mer rörlig/vig i typ rygg och ben? Hade velat kunna gå upp i brygga men har ingen aning om hur man ska lyckas med det. :o
 
Sv: Beach 2013, del X

Helt orelaterat (eller ganska) har ni några bra övningar om man vill bli mer rörlig/vig i typ rygg och ben? Hade velat kunna gå upp i brygga men har ingen aning om hur man ska lyckas med det. :o

Stretch och avslappning. Yoga kan säkert vara bra för sånna grejer!
 
Sv: Beach 2013, del X

kl

Vaknade imorse och hade fortfarande sjuk träningsvärk i benen och rumpan från i söndags :eek: Idag är det iallafall på't igen, sitter just nu på tåget på väg till ett gym med grymma
rumpmaskiner :D
 
Sv: Beach 2013, del X

kl

God morgon! Har lite tid innan jobbet så eftersom ni sa att det var okej så ska jag prata lite om mig själv nu :D ;)

Shoppade jeans igår, köpte storlek 29 vilket jag inte haft sedan jag slutade gymnasiet! :eek: Sjukt snygga, vill använda dem NUUU men det är för varmt :p
Har skött mig bra sista tiden uppenbarligen, för idag stod vågen på 67,7! :banana: Känns helt otroligt. Men jag känner ju att alla mina kläder sitter lösare, jag får dra upp jobbyxorna hela tiden mm. Bra känsla i kroppen :)

Benet känns fortsatt bra, har lite träningsvärk i vaderna tror jag från måndagen. På min lediga dag imorgon tänkte jag springa igen, och få in ett rejält styrkepass också. Och framför allt, ta en sovmorgon!

Känner mig lite stressad att jag inte är igång och springer, men har kommit fram till att skit samma, jag är med på Tjejmilen för att det är en kul grej och för att få inspiration och motivation. Så om jag inte är igång tills dess, spillerill! Det kommer bli kul ändå.

Hoppas ni får en grym dag idag! Vad har ni för planer? :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Skoj med jeansen :)

Jag ska lämna mini på dagis snart och sedan hem och köra styrka.
Blir mage och ben idag
 
Sv: Beach 2013, del X

Kul med nya byxor, nästan så du måste visa upp dem;)

Kl
På tal om ingenting, i går när jag var inne i affären så såg jag en tjej i träningskläder som hade såååå snygg rumpa! Jag blev galet avundsjuk:D nästan så jag gick fram och frågade henne hur hon fått den;)
 
Sv: Beach 2013, del X

Trädgårdsarbete är härligt. Ett konstruktivt och roligt sätt att träna. Bästa är nog att slå med lie, fast det blir lite ensidigt efter ett tag. Drömmer om att ha en trädgård att pyssla med...

Ja, det är underbart. :) och det finns så oerhört mycket att göra hela tiden... Jag gillar inte att rensa smått ogräs men ordentliga saker som att gräva eller köra med maskiner är riktigt roligt. :D har inte slagit med lie i år, bra att du nämnde det. Måste öva så jag inte glömmer!
 
Sv: Beach 2013, del X

Planen är att köra armar, bröst och lite axlar, sedan följa upp med lunch på pizza hut. :p har träningsvärk i magen efter gårdagens ryggpass, bra där. :p måste börja lägga in lite mage också tror jag, men det är ju så tråkigt! ;)

När ni kör styrka, vad tycker ni är roligast och vad är tråkigast? :D

Själv tycker jag att mage är asdrygt, gillar att köra axlar.
 
Sv: Beach 2013, del X

Storlek 29 är asgrymt ju! :D och ja, bild! :D

Angående springandet så är det ju viktigare att du tar det lugnt så att du inte blir skadad igen. Du kommer kunna springa mer sedan, men just nu är det bättre att skynda långsamt så det låter bra att inte stressa över det. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Det är verkligen motiverande :)

Tassen: :bow: tack för bra råd med backträningen.
Det där med att springa en bit efter på plan mark hade inte jag en tanke på, så det var bra att du skrev det.

Har cyklat till och från dagis, ingen sträcka och tala om iof men ändå :p
0.57km är det dit. Blir samma vända sedan igen när jag ska hämta, körde ett styrkepass på ca: 30 min när jag kom hem också. Ben, mage och rumpa blev det. Har tänkt springa ikväll sedan, ev blir det en cykeltur med mini också.
 
Sv: Beach 2013, del X

Grattis! Fasen vad härligt att märka sån skillnad!

Roligaste muskelgruppen att köra tycker jag varierar. Det brukar skifta om jag hittar någon ny övning jag gillar, eller om jag har extra bra utveckling någonstans. Just nu är det nog axlar för mig också men ben ligger stark tvåa, vilket känns härligt eftersom det var min sämsta muskelgrupp innan. Mage är tråkigt
och bröst är lite halvtrist+känns inte värt att lägga så mycket tid på, fast det
vore kul att vara stark i bänken!
 
Sv: Beach 2013, del X

Kl

Får försöka ta en bild på mig i byxorna :D
Har rast på jobbet nu och har precis ätit lite kvarg med äpple och kanel :d Har ett likadant mellis till eftermiddagen, och så har jag lite vindruvor som jag ska äta efter lunchen istället för fikabröd :up:

Emtherlia, kanske hade uppfattats som lite knäppt? ;)

Mammas, låter som en bra plan. Jag gillar också axlar, mest för att jag får härlig träningsvärk där :D Sämst gillar jag nog ben. Och ja, helt sant angående springandet. Jag vill hålla länge!

Mirre, bra jobbat med träningen :)

cili, ja verkligen! :) Förresten kollade jag på din film igår, gud vilka härliga ridvägar!

LLaika: Tack! Förresten har jag nog inte välkomnat dig till tråden, kul att du är här! :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Shoppade jeans igår, köpte storlek 29 vilket jag inte haft sedan jag slutade gymnasiet! :eek: Sjukt snygga, vill använda dem NUUU men det är för varmt :p
Har skött mig bra sista tiden uppenbarligen, för idag stod vågen på 67,7! :banana: Känns helt otroligt. Men jag känner ju att alla mina kläder sitter lösare, jag får dra upp jobbyxorna hela tiden mm. Bra känsla i kroppen :)

Bra jobbat! Måste vara en alldeles fantastisk känsla när man ser så tydliga resultat!
 
Sv: Beach 2013, del X

Haha, alltså. Har inte haft så här mycket träningsvärk på evigheter. Märks att jag inte sprungit på länge... :p
Två km löpning och mina framlår lipar ihjäl sig, haha.

Nåja, bara att kicka igång träningen när jag kommer hem sen. Tänker mig att jag ska försöka springa typ varannan dag fram till loppet. Får se om det håller...

Idag ska jag inte göra mycket mer än bada, sola och invänta ett par snubbar med en tvättmaskin. :p
 
Sv: Beach 2013, del X

Var får du all din kunskap ifrån, Tassen? :D Varje gång jag läser något av dina inlägg så vill jag vidarebefordra allt till sambon, som uppenbarligen verkar träna helt fel :p Tror knappast han värmer upp och varvar ner så mycket när han backtränar.

Zassoo, du är sååå duktig :banana: Du kan väl klättra ner lite till, till typ 65,5 kg :angel:, så kanske vi kan köra resten av kilona tillsammans :D Behöver pepp alltså, motivationen är bottenlåg här! Men heja dig, du är bara så bra :banana:

Sleepan, har du det bra? Eller är du i Spanien nu? Är halvt förvirrad :p
 
Sv: Beach 2013, del X

Nu var det ju år sedan jag var på ett gym men jag vill minnas att jag tyckte att ben var roligast! Mest bara för att jag är starkast där, men det finns många roliga ryggövningar också :)
Armar däremot är en ren plåga, jag är så fruktansvärt armsvag :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp