Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Jupp, jag är i Spanien och jag har det oförskämt bra :D. Dock inte så sugen på att åka hem och ställa mig på vågen ;) haha

Bor i mormor och morfars hus så därför väntar vi på tvättmaskin. Deras hade gått sönder här så då passade det ju bra att barnbarnen skulle hit och kunde fixa. :D känns ju lite tradigt att skicka iväg gäster som hyr att fixa sånt, så det var ju praktiskt att det var just nu den gick sönder.
Åker hem igen på fredagkväll. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Nu hänger jag med lite bättre :D Vad länge du varit borta (känns det som i alla fall), du valde ju bra veckor för här hemma har det ju mest varit kvalmigt med åska och regn, moln... I alla fall där jag befinner mig :p Och du ska ju inte längta hem för att ställa dig på vågen pucko,§ NJUT!! :)
 
Sv: Beach 2013, del X

KL

Jag skärpte mig! :D
Släpade med mig Hunken på en joggingtur i går, så att jag skulle ha någon som släpade mig :angel:

Det blev drygt lite 4 km i högre tempo och högre puls än vad jag brukar springa. Började med 500 meter mystempo, vilket är en plåga för mig. HATAR mystempo! Sedan körde jag intervaller; 200 meter spring och 100 meter pw resten av rundan. Då är jag snabb och stark i intervallerna och imponeras över hur snabbt jag går ner i puls igen när jag går. Bra med snabb återhämtning!

I går hade jag en snittpuls på 164 bpm, vanligtvis ligger den på 155. Var helt jäkla slut när jag kröp upp för trappan när jag väl kom hem.
 
Sv: Beach 2013, del X

KL
Måste bara inflika här att jag har joggat tre dagar på raken nu och idag kändes det så sjukt bra!!! Har börjat följa c25k så de blir intervaller, och dessutom så är det inte supertuff nivå nu i början, så jag känner mig stark och det känns väldigt roligt att springa!! Det har jag aldrig känt innan, har inte alls gillat att springa någonsin, men tror jag börjar komma in i det nu!
 
Sv: Beach 2013, del X

Haha sorry, läste att du VAR sugen på att åka hem och ställa dig på vågen förut. Såg nu att det fanns ett INTE i den meningen också, makes more sense ;) Kul att höra av dig i alla fall. Blir det mycket sol och bad?
 
Sv: Beach 2013, del X

Var får du all din kunskap ifrån, Tassen? :D Varje gång jag läser något av dina inlägg så vill jag vidarebefordra allt till sambon, som uppenbarligen verkar träna helt fel :p Tror knappast han värmer upp och varvar ner så mycket när han backtränar.

Jag läser. Mycket. :D Men det är klart att det finns olika skolor för det här med uppvärmning och nedvarvning, man får prova sig fram till vad som funkar bäst. Dock tror jag att de flesta kroppar behöver de 10-15 min som 2-2,5 km motsvarar för att komma igång, dessutom tror jag man får ut mer av backarna (eller intervallerna, eller vad man nu kör) om kroppen är varm.
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013, del X

KL
Måste bara inflika här att jag har joggat tre dagar på raken nu och idag kändes det så sjukt bra!!! Har börjat följa c25k så de blir intervaller, och dessutom så är det inte supertuff nivå nu i början, så jag känner mig stark och det känns väldigt roligt att springa!! Det har jag aldrig känt innan, har inte alls gillat att springa någonsin, men tror jag börjar komma in i det nu!

Springa flera dagar på raken, om än det är kort, bör man hålla sig ifrån tills man är en van löpare. Se till att vila en dag mellan passen så kommer glädjen över löpningen hålla i sig mycket längre. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

KL
Måste bara inflika här att jag har joggat tre dagar på raken nu och idag kändes det så sjukt bra!!! Har börjat följa c25k så de blir intervaller, och dessutom så är det inte supertuff nivå nu i början, så jag känner mig stark och det känns väldigt roligt att springa!! Det har jag aldrig känt innan, har inte alls gillat att springa någonsin, men tror jag börjar komma in i det nu!

Men så kul! Det låter ju hur bra som helst att du äntligen börjat gilla löpning litegrann. Tror det är en bra idé att börja lugnt så självförtroendet och därmed motivationen håller sig på topp :)

Skönt att du kom ut igår också, Blåbäret!

Var ute på en PW själv i morse, 45 min. Perfekt väder, moln och inte för varmt :p Nu är det dags för jobb!
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag läser. Mycket. :D Men det är klart att det finns olika skolor för det här med uppvärmning och nedvarvning, man får prova sig fram till vad som funkar bäst.

Men vad, och var, läser du? :p Vet att sambon tycker om att läsa om träning, men som du säger är det så många skolor (inom allt som har med träning att göra, tycker jag) så han tycker det blir för svårt att sålla. Tycker du verkar ha en sund inställning så har du några bra lästips så får du gärna berätta :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Haha, tänkte väl det :p jag längtar inte hem! ;)

Har dock bara en jobbvecka, sen är jag ledig två till innan skolan börjar. Ska dessutom börja rida den 12 augusti vilket jag ser fram emot massor! :D

Blir mycket sol, men inte så mycket bad. Inte så förtjust i att bada faktiskt, haha. Tycker det är jobbigt att vara blöt och så måste man ju smörja in sig igen! :p
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag måste oxå säga att du alltid har smarta, bra och kloka tips! Även om jag inte alltid kommenderar dem så slukar jag allt du skriver för det låter himla vettigt! :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Härligt att du märker sådan skillnad.Det är då som man verkligen blir glad.:)

cherie:Håller med Tassetass att uppvärmning och nedvärvning/strechning är superviktigt annars uppstår skador så lätt.
 
Sv: Beach 2013, del X

Var får du all din kunskap ifrån, Tassen? :D Varje gång jag läser något av dina inlägg så vill jag vidarebefordra allt till sambon, som uppenbarligen verkar träna helt fel :p Tror knappast han värmer upp och varvar ner så mycket när han backtränar.

Enig, sen är jag nog inte jättebra själv på att följa det här med upp-/nedvarvning men men, de få gånger jag kör backträning så brukar jag iaf se till att vara varm innan jag börjar och sen blir det automatisk nedvarvning eftersom benen är trötta och inte orkar något högre tempo... :angel: Om jag inte är varm innan jag börjar köra backar så dör framsida lår direkt hos mig.

Men ja, annars tillhör jag dem som går utanför dörren börjar springa och springer till 50 m innan dörren igen... :cautious:

Idag blir det box för halsen är ok igen! Kommer nog bli jobbaigt, för nu har det gått 1,5 vecka sen jag var där sist igen!! :crazy:

zasso: Duktig du är och härlig känsla!!
 
Sv: Beach 2013, del X

Hugger en knapp. Shit vad ni skriver!

Congeria & Mirre: Tack!

Jim Wendlers 5-3-1 kan man läsa mer om här.

kolfinnur: Gör det! Vet att det finns ett jättebra inlägg på Träningslära om kreatin som jag skulle rekommendera typ alla nyfikna att läsa.

Roligt att du är igång med 5/3/1. Ska bli kul att se vad någon annan tycker om programmet! Och är det så att du märker att du ligger väl lågt i beräknat RM så kan du ju höja. Vad kör du för assistans?

LLaika: Nja, det beror ju lite på vad man gillar. Min fokus ligger alltid på basövningar, oavsett om jag kör 5/3/1 eller något annat. Jag skulle inte vilja ha ett träningsprogram utan dem, om det inte vore på grund av någon skada eller så. Sen får man ju välja assistansen själv, men utan att det tar fokus från basövningarna då.

Grymt jobbat med 10 chins för övrigt! Dags att börja köra viktade chins nu då ;)



Ooooch. Idag har jag än så länge bara varit ute på en morgon(nåja)promenad på 60 min. Ikväll står bänkpress på schemat, ser verkligen fram emot det! :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Kl

Tack alla! Känns riktigt bra. :)

cherie, vi kan väl göra en pakt ändå? ;) 65 är mitt nya mål, men sen vet jag inte hur långt jag tänkte köra efter det. Är ju bara 165 cm så jag kommer ha en del att ta av fortfarande men vi får se hur det känns. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Vi var i skogen bakom akademistallet. Finns massor med hästanpassade vägar där, så jäkla synd att jag inte fick in rundan i endomondo. Det anordnas tydligen distanstävlingar på upp till 12 mil i den terrängen, så det måste finnas gott om vägar att rida på!
 
Sv: Beach 2013, del X

Ja precis, var länge sen jag tränade lågreps så har inte så stor koll på RM :) igår körde jag benspark och lårcurl+höftlyft, lite mycket assistans egentligen men hade ju räknat fel på RM så böjen tröttade inte ut så mycket.
Har faktiskt köpt deras bok från träningslära! Skit bra rekommenderar verkligen!

Hoppas bänkandet går bra! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp