Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

KL

Snart har en vecka gått med omlagt kost, än sålänge verkar det inte hände så mycket förutom att jag har blivit mycket piggare och orkar hålla igång längre.

Men det ska bli spännande att väga/mäta på torsdag morgon och se om det faktiskt gjort någon skillnad. Det roligaste av allt är att jag har lyckats dra med sambon i det hela..:p

Största bedriften för mej är väl att jag nu två dagar har sprungit 1 km sammanhängande och inte fått ont någonstans i kroppen...:D

Mvh Domino_s
 
Sv: Beach 2013, del X

Vad obehagligt att vara sådär yr. Hoppas övningarna hjälper!

zassoo: Vad har hänt med benet?

KL
Ööööh, jag tog lite före-bilder på mig själv. Vilken ångest jag fick, min kropp ser fruktansvärd ut :( Motiovationshöjare som heter duga iaf!
 
Sv: Beach 2013, del X

Lorden + Widerberg: Jag vet inte, det är det som är så skumt... Kan vara överansträngning, att jag har fått en smäll eller i värsta fall benhinnorna. Kände av det litelitegrann förra söndagen då jag sprang, men tänkte inte så mycket på det. På måndagen kunde jag knappt gå nedför trappan för att det gjorde ont :( Så jag har vilat helt från allt vad promenader och löpning heter i en vecka nu och det känns mycket bättre. :) Det är bara i vänster ben också, vilket är mest skumt.
 
Sv: Beach 2013, del X

Låter som att du är peppad, kul! :) Och bra jobbat med springandet, bra att du tar det försiktigt. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Före-bilder är asjobbigt, men tänk vad roligt det kommer vara sen när du har efter-bilder :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Bra att du har tagit förebilder! Dels väldigt kul och nyttigt att ha, dels var det just det som peppade mig mest.
 
Sv: Beach 2013, del X

Jo det var så jag tänkte när jag tog dom :D

Skumt med ditt ben, men vad skönt att det verkar gå på rätt håll iaf :)

domino_s: Härligt att vara igång!
 
Sv: Beach 2013, del X

Usch, hoppas att det går över!

KL

Jag har varit borta över helgen, men sprang en runda igår iaf. Drygt 5 km på ca 37 minuter. Men då gick jag nästan en kilometer på slutet väldigt långsamt. Snabbaste kilometern gick på 5.32, vilket jag är SJUKT nöjd med! :)
 
Sv: Beach 2013, del X

kl

Har käkat nyttigt nu i typ en vecka och gått ner ca 2 kg :banana:
Dessutom kom jag just in från ett löppass som blev 6,5 km långt, visserligen gick jag totalt 10 minuter men ändå. Yey :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Kl.

Är väl dags att ge mig in i denna tråden. Var aktiv för något år sedan, men nu känner jag att jag vill bli lika inspirerad igen som sist och jag känner att jag behöver lite pepp för att få rätsida på både kost och träning. Framförallt motivation att hitta tillbaka till träningsglädjen.

Förr älskade jag att springa, nu trots uppehåll, sänkta krav och med ett mer realistiskt träningsupplägg har jag ändå svårt att hitta glädjen. Hur gör ni för att hitta glädjen? Hålla upp glädjen och motivationen när det bara känns jobbigt?

Mitt tankemönster är helt galet känner jag. Delvis för att jag gått upp på tok för mycket i vikt, skulle vilja gå ner ca 5 kilo för att vara bekväm. Ligger på högsta-vikt på flera år och börjar växa ur mina kläder (ligger dock fortfarande inom normal BMI) men om jag inte får ordning på allt snart så kommer det inte göra det. Hur vänder man det? Jag småäter något förbaskat och äter för mycket med, framförallt godis och sötsaker och det är så svårt att låta bli. Om jag bara kunde lyckas ett tag så tror jag saker och ting skulle falla på plats men jag behöver verkligen pepp för att komma in i hälsosamma vanor igen.

Och hur tar man sig upp ur tänket att "jag har redan förstört tillräckligt, jag kan lika gärna fucka upp idag igen"? Jag kämpar verkligen för att vända, men det känns för tillfället som ett oöverstigligt berg. Tips och peppande ord någon? Känner att jag vill hitta ett läge där jag har kontroll, glädje och kan uppskatta mig själv och mina prestationer på ett bra sätt. Det känns bara så avlägset...
 
Sv: Beach 2013, del X

Välkommen tillbaka! :)

Jag har inte så mycket tips att komma med, är i starten själv känner jag. Men jag sprang ett par pass, sen anmälde jag mig till ett lopp. Nu springer jag varannan dag för att hinna bli redo till det, vissa dagar är det roligt och toppen, andra dagar hatar jag det. Men det funkar för min motivation!

Tankemönstret tror jag andra kan komma med bättre tips, men jag hade försökt tänka "nu har jag förstört dagen, nya tag imorgon" istället. Eller ännu hellre, aldrig tänka att något är förstört!
 
Sv: Beach 2013, del X

Jo jag försöker tänka så. Det funkar inte riktigt av den anledningen att jag varit nere på målvikt rätt många gånger, när jag tränade som mest sprang jag 1-1,5 mil ca 5 dagar i veckan. Även 2 mil avklarade jag, pressade distansrekordet till 2,4 mil. Tiden på milen satte jag rekord på till 45,15 sekunder. Så jag vet inte riktigt vad jag ska fokusera på nu. Det är svårt att förbättra resultaten så att säga och framförallt saknar jag känslan av driv och glädje jag hade över jogging/löpning förut. Kanske är dags att hitta någon annat att träna, har funderat lite på dans, i alla fall som en andningspaus.

Tack för dina tankar iaf och jag hoppas det går bra för dig i loppet :) Vad är det du ska springa?
 
Sv: Beach 2013, del X

Då tycker jag absolut att du ska prova något nytt! Det är ju det viktigaste av allt, att hitta något man tycker om :)

Jag ska springa först Tjejmilen och sen Göteborgsvarvet. Kanske klämmer in något mellan också, det får jag se framåt vintern! :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Låter härligt! Jag hade tänkt springa en halvmara när jag hade konditionen och träningen på topp, men av diverse anledningar blev det inte av och jag fick i samma brist konstaterad rejäl järn/blodbrist och det var där någonstans som jag tappade träningen. Jag orkade helt enkelt inte. Kanske skulle se om jag ska satsa på något lopp till våren, då behöver jag i alla fall inte känna stress över att allting måste gå fort. (har en tendens till svart/vitt tänkande och det blir inte hälsosamt i längden).

Helst av allt hade jag velat ge mig tillbaka in i ridsporten, men som student känner jag varken att jag har tid och framförallt ekonomin. Men dans eller möjligtvis rackersport känner jag lite sug på, får nog bli att kolla upp vad som erbjuds nu i höst :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Ja före-bilder är väl inte sådär superskoj;) jag gick igenom min dator för att rensa bort lite kort och korten som togs för 5 år sen är sådär halvsmickrande:p skönt att se att det gått åt rätt håll iaf:)
 
Sv: Beach 2013, del X

En promenad på 7 km blev det idag, så jäkla långtråkigt det är att gå! Innan promenaden bokade jag in en ansiktsbehandling som var gudomlig!!:love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp