Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Och hur tar man sig upp ur tänket att "jag har redan förstört tillräckligt, jag kan lika gärna fucka upp idag igen"? Jag kämpar verkligen för att vända, men det känns för tillfället som ett oöverstigligt berg. Tips och peppande ord någon

Jag brukar se mina dåliga dagar/perioder som ett väg-gupp, man saktar ner farten och för att ta sig över det men finns inget som hindrar en att gasa på efteråt igen :p Så det är inget som är förstört, du har bara bromsat in.
Så kom igen!:D Vi peppar varandra här i tråden och dåliga dagar får alla och det får man räkna med, så det är bara att acceptera läget och sen ta nya tag nästa dag.
Börja med att tänka en dag i taget, tänker man för långt fram och sätter upp stora mål så blir det jättekämpigt och kanske risk att ge upp för att man tänker att man aldrig kommer ta sig till målet.
 
Sv: Beach 2013, del X

Välkommen!

Jag tyckte löpning var pest och pina i början men gillar det nu! För mig gällde det att inte springa så långt, runt 3 km i början är att känna att jag faktiskt orkar.

Jag bestämde mig för att jag skulle gå eller springa en viss runda och eftersom det tar längre tid att gå så blev det att jag sprang ist för att bli klar snabbare:D
 
Sv: Beach 2013, del X

Håller med er om att före-bilder är hur skoj som helst. Jag älskar typ att sitta och klistra och klippa i paint när man har fixat efter-bilder :D

Mina senaste bilder tog förra året när jag hade gått ner 8 kg totalt, står fortfarande kvar på samma vikt men nu jävlar ska jag snart kunna ta några ny bilder igen tycker jag allt... :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Tror att det är typ Kristallsjukan eller något. Verkar väldigt mycket så när man läser på om det...
Och jo, hade ont för ett tag sen men det var högst troligt stress. Det är mycket bättre nu iaf, har sällan ont :)

Ja, tänkte också att det kunde vara nåt sånt, har en släkting som lider av det. Men verkar ju helt knäppt att VC inte tar emot dig!? Konstig sjukvård...
 
Sv: Beach 2013, del X

Skulle egentligen ta PW efter jobbet idag (nu alltså) men jag har helt otroligt djävulsk huvudvärk att jag verkligen inte kan... Får nöja mig med styrkepasset i morse och sedan får jag ta PW i morgon på förmiddagen innan jobbet istället. Urk. Nu ska jag lägga mig i ett tyst, mörkt rum.
 
Sv: Beach 2013, del X

Hihi jag känner mig redan lite mer pepp bara av att höra hur ni resonerar. Jag tror kanske boven i dramat är att jag jämför mig jättemycket nu med hur jag var när jag var i toppform. Som att jag aldrig kommer komma dit igen. Jag är dessutom lite rädd för det, jag har en historia av ätstörningar bakom mig. Men accepterar mig och min vikt generellt sätt bättre nu och jag vill träna utan att trilla ner i något extremtänk igen. Jag ska försöka kämpa vidare med löpningen iaf, jag har väldigt mycket fina skogsvägar så ska nog fokusera mer på att jogga ute på smala stigar och i terräng - kopplar bort att jag tränar då, försöker bara att inte snubbla och slå ihjäl mig ;)

Kl.

Och då bara för att det verkligen ska vara officiellt för mig själv, jag ska hålla igång 3 ggr i veckan tills vidare och all träning är bra träning. Om jag fokuserar på att allt är bra och att det bara kan bli bättre, och försöker sluta när det ändå känns bra i kroppen känner jag att jag över tid borde etablera en bra känsla till träning igen. Jag behöver inte vara spyfärdig efter varje träningspass. Dessutom ska jag ha nolltolerans på godis/sötsaker och kakor i veckan. Helgerna är ok med måttliga mängder, men i den mängd jag intagit skräp senaste 2-3 månaderna så mår jag bara dåligt. Jag förstår inte hur jag kan misshandla min kropp så, okej att jag äter nyttig mat med och det är ju bra och att njuta av choklad är ju inget fel på. Men när man trycker sin tredje stora kärleksmums fast man redan var proppmätt och nöjd efter första övergår mitt förstånd...
 
Sv: Beach 2013, del X

Jo, jag har ju varit uppe på både bra tider och distanser tidigare. Milen rekord 45,15, har distansmässigt avverkat 2,4 mil. Nu har jag väl bara varken riktigt orken eller vet vad jag ska fokusera på... Kan helt klart vara det. Men jag känner igen det där med att när man väl börjat springa så vill man springa mer och mer för att man plötsligt inte kommer lika långt om man bara går :p
 
Sv: Beach 2013, del X

Hmm, kan det inte vara ett alternativ att springa utan klocka? Om du inte vill jämföra tider och så och har lite tendenser att bli besatt (hey, känner mig iiiiinte träffad! ;)) kanske det kan vara något, börja med att försöka få in rätt känsla och så kanske börja klocka senare när du väl kommit igång? :)

Välkommen hit! :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Tackar!

Hittills har klockan varit allt som drivit mig, har bestämt att jag ska springa under en viss tid (30 eller 40 minuter) men det känns bara tråkigt. Klockan har varit som en slags diktator vilken jag slaviskt följer. Tror kanske att den triggar mig att hålla ett högre tempo än vad min kropp orkar med för tillfället, så ska helt klart prova att lämna den hemma. Bara jogga på i det tempot som känns bekvämt. Jag är så dålig på att ge saker och ting tid. Allting ska bli perfekt och helst med en gång, men livet funkar ju inte så. Kommer bli ett jäkla mentalt träningsupplägg över kommande tid att bara vända mitt tankesätt. Skönt att man inte är ensam om att bli lite insnöad och otålig i alla fall.
 
Sv: Beach 2013, del X

kl

Idag var det konditionsträning igen och blev samma som igår! 2 timmar crosstrainer, drygt 24km.

Kom att tänka på en sak idag, är det någon här som vet vad det är som händer i musklerna när man blir riktigt trött? Alltså om man tex kört kondition rätt länge, tillslut så börjar det ju värka och göra ont men det känns inte som mjölksyra. Denna värken sitter även i ett tag efteråt.
 
Sv: Beach 2013, del X

Låter skönt med ansiktsbehandling :)
Har inte läst ikapp alls nu, men hur går det för er allihop?

Här har det varit segt och omotiverat hela förra veckan.
Hoppas få lite mer motivation den här veckan.
 
Sv: Beach 2013, del X

Välkommen hit!

Jag tror absolut att det är nyttigt att lära sig springa utan klocka och bara rulla på, liksom. Jag springer iofs oftast med klocka nu sen jag fick min, men man behöver ju inte hålla stenkoll på km-tider för det. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Det kan säkert vara mjölksyra. Den kommer sig ju av att kroppen inte hinner syresätta musklerna. Ju hårdare du jobbar, desto längre tid tar det för mjölksyran att försvinna efter passet. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Vi kan peppa varandra! :)

Mvh ätit ett helt paket Marabou cookies idag

Hehe mer seriös kommentar också: Tror ett SMART-mål (googla konceptet) är rätt metod. Jag ska sätta mig ner och skriva upp ett imorgon, lutar åt bulk för min del, 3e gången gillt! ;) Du kanske kan formulera något mål med löpningen? Så kan vi skriva upp dem här sen? :) Kanske fler som vill?
 
Sv: Beach 2013, del X

Men jag förstår inte hur det fungerar i så fall med syretillförseln, för om jag under 1,5h kan träna utan problem så borde det ju fungera bra? Är bara den där sista stunden, och vad är det då som händer med min annars bra syreupptagning?
Känns som jag bara svamlar :p
 
Sv: Beach 2013, del X

De hade inte tid tyvärr, och så tillhör jag inte den vårdcentralen heller så det var nog lite därför med.
Men det ska nog gå över hoppas jag :p

Vad grym du är som lyckats hålla vikten så bra sen du gått ner dina 8 kg! Jag tycker jag går upp och ner hela tiden :p
 
Sv: Beach 2013, del X

Ja du, bra fråga :D Jag har inte läst så mycket djupgående om detta, bara det jag lärt mig på senaste kursen i biokemi :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Fick rycka in på jobbet idag, har inte jobbat där sen förra sommaren och till min stora glädje var mina arbetskläder för stora :banana: Byxorna satt tajt över rumpan och låren förra året, nu var det pösigt :D Tjoho!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp