Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Då hade jag tränat! Har du ingen feber, sjukdomskänsla eller halsont ska det ju inte vara nån fara :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Nä visst borde det vara lugnt? Är hur pigg som helst för övrigt.

Grattis till att ha blivit Hästmänniska förresten :D :angel:
 
Sv: Beach 2013 del VII

I say go!

Åh tack! Har sett att jag legat i slutet på 9.000 men inte att det tippat över på 10. Woho! Har kommit halva mot bukefalist :banana:

Ingen som har något bra middagstips?
 
Sv: Beach 2013 del VII

Låter som en härlig dag, men ett späckat schema! Förstår verkligen att du inte orkar träna också.

Haha nej ingen direkt energi på kvällarna sådana dagar! Jag tror den här dagen vinner hittills! Vi vittjade fällorna, så det blev ju en del klättrande i naturen, vada i bäckarna och sådär. Sen skulle vi kolla på några lekplatser för harr. Och det var så sjukt brant och långt er i en ravin...

Jag hade vadare i neopren, en massa kläder och då även gummistövlelsgrepp mot underlaget. Haha åh gudars, det var så sanslöst jobbigt och varmt att gå upp igen!!

Lär bli träningsvärk i ben och rumpa efter den här dagen. Men vi slapp regnet, har bara blåst mängder istället. Nu: soffläge så det bara skriker om det.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag åt lax med potatis, mums! Har bara ätit fisk nu, spätta till lunch igår och laxen var sen middagen igår. Gott gott.

Annars hade jag gjort köttbullar i tomatsås med pasta!
 
Sv: Beach 2013 del VII

KL

Idag börjar jag jobba, efter månader av vandring i arbetslöshetens öken.
Jag är så lycklig! :love:

Det innebär att jag kommer att få lön, som innebär att jag kommer kunna köpa en cykel snart. :D
Jag ska dessutom kolla upp om jag kan knipa åt mig ett gymkort, även om det bara är några månaders vikariat. Det vore nice.

Åh vad glad jag blir för dig! Vad är det för jobb?
 
Sv: Beach 2013 del VII

+ ni andra

Tack! :love:

Det är ett vikariat till sista augusti, jag är från och med idag kommunikatör på en kommunal förvaltning. Jag är utbildad till kommunikatör/informatör/typ vad som helst inom media- och kommunikation och jag ser så himla mycket fram emot de kommande månaderna.

Jag frilansar också, och kommer att fortsätta att driva firman på låg frekvens vid sidan av :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Grattis till jobbet :D

*knapp*
Har varit på gymmet 1½timme med armar som fokus. Många rep på marklyftet idag med låg vikt för att få in ännu bättre teknik.

Har bakat lchf-kladdkaka som ska avsnjutas efter stallet idag. Dessutom kom mina älskade Asics idag. Finns taggade på instagram :) Vågen har jag inte vågat ställa mig på än. Men ja, det är nog stabilt på 72kg. Kan någon banka in i min kropp att den ska gå ner?!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag brukar göra något med tonfisk på burk om jag vill ha något snabbt. Antingen med tomatsås och grönsaker eller bara blanda en burk tonfisk med lite majonnäs och majs (+ salt och peppar) och käka med pasta!

Blueberry - Grattis till jobbet!!

Sleepan: Tråkigt när det är så blåsigt och jävligt, duktigt att du tog dig ut!

knapp.

Jaha, i lördags fick jag rejält ont i en benhinna tror jag. Blev nästan halt:/ Så nu har jag ringt sjukgymnast + gett mig själv löp och promenadförbud hela veckan. Går ju till och från jobbet (ett par km tot) och går ganska mycket i jobbet. Men annars får det bli styrketräning och cykling denna och ev nästa vecka med. Så har inlett veckan med två gympass, igår körde jag ben och mage och idag resten (mest rygg). Det var längesen jag var nere och lyfte bland de tunga fria vikterna så det var rätt kul ändå! Fast egentligen vill jag ju SPRINGA!!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Låter som en bra plan att vila lite från promenad och löpning så benhinnorna får läka! Även om det är trist förstås.

*kl*

Löpturen blev lite powerwalk istället - fy faaaaan vad det blåser! Riktiga stormbyar så grus och löv snurrar i små tromber nästan! Usch, verkligen inte mysigt, men skönt efteråt i alla fall. Totalt 5 km varav 2 km jogg ungefär. Känner mig rätt stum i ben, mage och rumpa efter igår.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Usch så trist hördu! :( Så himla jobbigt när inte benen fungerar som man vill!
Hoppas det inte är allt för illa och att du kan börja springa snart igen!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Nu behöver jag lite hjälp. :) Jag har kommit på att jag vill orka 10 km löpning på 60 minuter, detta känns som ett bra mål! Men när kan jag räkna med att klara det?

Idag springer jag 3,3 km på ca 20 minuter och 5,3 km på 35 min ungefär. När ska jag ha mitt mål avklarat? Tänker att jag ska springa ca 3 ggr i veckan.
 
Sv: Beach 2013 del VII

*kl*

Läser alltid men tycker mig ana en tendens till att jag bara skriver när det går bra, ska försöka bättra mig!! :o

Blev enbart två träningspass förra veckan. Men började känna mig förkyld i slutet av veckan så var kanske bäst. Igår var jag mycket piggare och tog mig ut och sprang 6,6 km på kvällen, idag dock tjock och lite ont i halsen emellanåt igen. Tänker ge mig ut på en promenad nu iaf och så får vi se hur det utvecklar sig imorgon efter x-antal kalla timmar på jobbet... :cautious: Matintaget under all kritik den senaste veckan, alltför mycket sött och för mycket kakor!

Trollunge: Surt men bra att du har bokat tid!

Blåbäret: Grattis till jobbet!!!

Chili: Det låter som ett träningspass i sig det där!!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Emtherlia- Jag tycker du ska vara glad och nöjd över att du känner så för dig själv. Det är ju ditt alla vill komma! Kanske är det inte så viktigt med fokus på mat, vikt och träning just nu utan på livskvalitet och att äta det som är gott och nyttigt (men kunna ta annat ibland också) och träna för att det är roligt och för att du mår bra, inte för något resultat eller prestation :)

Fast om du gillar utmaningar så låter det ju jätte bra med lite mål du kan sätta upp och kämpa för!
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013 del VII

Kan du inte anmäla dig till något lopp i sommar eller så, och ha det som mål? Att fixa milen på 60 där? :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag tycker att du ska googla "alla kan träna" och hitta en blogg som heter så.
Där finns massor av tips kring löpning och upplägg (och annan träning).
 
Sv: Beach 2013 del VII

kl

Försöker just nu stå emot frestelsen att åka till affären och köpa godis, chips, dip och glass och gräva ner mig i mina sorger resten av kvällen.
Mina planer om att åka ner och hälsa på släkten grusades när nya schemat kom, jag som sett fram emot det så mycket :(
 
Sv: Beach 2013 del VII

Blueberry (Grattis till jobbet!)+ Niyama- Träligt med viktplatåer, men om ni vet att ni gör rätt med maten och anpassar den efter behov och aktivitet så kanske det bara är att vänta ett tag och se om det släpper :) Annars kanske det är någon sorts förändring man måste göra som man kanske inte ser i dagsläget, de där små sakerna som blir större tillsammans.

Det kan kännas hopplöst att kämpa så mycket när man inte får de resultaten man vill ha men det är aldrig meningslöst att ta hand om sin kropp oavsett vad vikten visar.

Jag har själv hamnat på en sorts platå, jag har gått upp i vikt totalt sett och ligger 1,5-2 kg över lägsta vikten, men den senaste tiden så går jag upp ett par hekto eller ett kilo och så ligger jag där ett tag och sen helt plötsligt har jag gått ner igen och däremellan kan jag hamna lite varstans i det där en kilosspannet men går aldrig ner till den lägsta vikten iaf. Blir frustrerad över min vikt, den speglar inte hur mycket jag kämpar.

JAG VILL gå upp nu, iaf ett par kilo så jag får mer frihet (så klart är det delade känslor pga ångesten men jag känner mig motiverad till att gå upp lite iaf). Jag förstår inte varför mina förändringar inte leder till viktuppgång mer varaktigt. För mig känns det som att det krävs så otroligt mycket mat för att gå upp i vikt. Känns helt orimligt att äta så mycket som jag gör och ändå inte gå upp nämnvärt i vikt. Varje vecka lägger jag till fler och fler saker och jag dricker även en näringsdryck per dag. Om jag inte gått upp i vikt på torsdag ska jag snart lägga till ännu en näringsdryck för jag behöver resultat! Jag antar att det är det enda jag kan göra, äta mer helt enkelt.Kroppen kräver mer än vad jag tror. Vill visa mig själv och alla att jag kan!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag har inga bra tips för att hjälpa dig men jag kommer läsa tipsen du får eftersom jag har samma mål. Dock inte än på ett tag, först ska jag väl ta mig runt i alla fall 5 km.

KL

Kom hem och var jäkligt hungrig efter jobbet. Funderade en stund på att vila idag och ta springningen imorgon men åkte iväg till elljusspåret ändå. När jag skulle hoppa ur bilen och slå igång endomondo märkte jag att jag glömt telefonen hemma.. Slogs verkligen med mig själv och tänkte hoppa över passet eftersom jag blev så jädra sur men gav mig ut ändå (med en tanke att jag skulle köpa maxmat när jag sprungit klart..). Var ändå rätt skönt att springa utan musik i öronen men lite jobbigt eftersom jag hörde mitt eget flåsande så tydligt :angel:

Sprang 2 km, tiden vet jag inte men mellan 12-15 minuter skulle jag tro. Och sen blev det ingen maxmat heller! Åkte och handlade på Ica men jag kunde inte riktigt stå emot hungerbegären.. Det blev lövbiff med ugnsstekt potatis, sallad och bea. Även om det inte blev särskilt nyttigt är det i alla fall bättre än maxmat! Och jag köpte inget godis heller, alltid nåt..

Så idag har jag "vunnit" över mig själv 4 gånger! Springa efter jobbet, springa utan musik, ingen maxmat och inget godis från Ica! :banana: Är veckan innan mens och då blir jag alltid så jäääääävla hungrig och helt sinnessjukt sötsugen. Alltså cravingsen från helvetet och det känns som att det inte spelar nån roll hur mycket jag äter, jag är ändå hungrig igen efter en timme. Nåväl, bara försöka hålla sig från det värsta..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 531
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
268
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
599
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp