Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

KL

Idag börjar jag jobba, efter månader av vandring i arbetslöshetens öken.
Jag är så lycklig! :love:

Det innebär att jag kommer att få lön, som innebär att jag kommer kunna köpa en cykel snart. :D
Jag ska dessutom kolla upp om jag kan knipa åt mig ett gymkort, även om det bara är några månaders vikariat. Det vore nice.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jo jag vill ju ha målet att bli starkare och mer uthållig men det är liksom inte tillräckligt peppande för att jag ska göra det:p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Woho, grattis!

Sockergryn: Klart det är meningen! :)

Emtherlia: Menade mer konkreta mål. Nu kommer jag inte ihåg vad du tränar men i form av tid/distans i löpning, tyngder på gymmet, springa ett lopp, etc.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ja det kanske skulle vara något. Jag är ju lite tävlingsinriktad så om jag har ett tydligt mål typ "x km på x min" så kanske jag faktiskt skulle kunna bli peppad till det. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

kl

Fy fan vilken träningsvärk. Att stå upp i 7 km galopp när man är ovan var uppenbarligen jobbigare än jag trott..
Vader, mage och rygg känns rejält idag kan jag lova.

Idag blir det ett ridpass till på en annan häst som behöver mycket mer ben för att gå bra, hur jag nu ska orka det.

Och så måste jag bjuda på en till översvämningsbild. Tagen under gårdagens ridpass. Vanligen är det stora krondiken på sidorna av den här vägen och åkrar på andra sidan av dom:
20130422-162245.jpg

Är himla glad över att han inte försökte dansa utanför vägen!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Och usch. Det gick inget bra. Blåsigt och jävligt. Hatar att springa runt sjön, haha.
Så, lite intervall men har nu övergått till powerwalk och det blir det resten av vägen hem nu. Tog mig ut iaf...
 
Sv: Beach 2013 del VII

Någon träning är bättre än ingen träning! Och många gånger är det just att hålla i rutinen som är det viktiga. Några pass blir sämre än andra, så är det ju bara! Men som du sa, bra att du tog dig ut :bump:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Älskar att du skriver i Beach-tråden under tiden du är ute!! :D Och duktig du är som tog dig ut, det håller jag med om !

Och grattis Blåbäret till jobbet :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

+ Raider, Ananya & Zassoo: Tack fina ni för peppen! Känner mig riktigt dålig konditionsmässigt nu, och särskilt med tanke på att det bara är 1,5 vecka kvar till första loppet. Men, jag VET ju att jag kan - bara jag ger mig fan på det. På torsdag ska jag ut med löparsällskap så jag hoppas jag överlever hela milen då, haha.

Cherie: Äh, jag tycker det är lite långtråkigt att gå ut och gå så då kan man ju kolla Buke under tiden ;)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Duktig du är som gav dig ut trots dåligt väder!

Blåbäret: Grattis till jobbet!

Kl

Skaplig träniningsvärk idag :D

Min träningsplan idag är att åka hem, packa väska (ska sova hos mamma ett par dagar och ta hand om katterna), åka och springa 5 km runt motionsspår. Sen middag!

Någon som har tips på snabb och nyttig mat? Stekte massa chorizo igår men vill inte äta det till middag eftersom jag förutom igår åt det till lunch idag.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kl

Alltså jag har lite småont på ena sidan av halsen :/ Borde jag skippa träningen? Skivstång på schemat idag. Det gör liksom inte ont när jag sväljer eller så men svider liksom bak vid tungroten på högra sidan.

Gaaaaaahhhh
 
Sv: Beach 2013 del VII

Känner du dig frisk i övrigt? Om du känner dig fräsch hade jag tränat om jag vore du :)

Kan ju lika gärna ha bränt dig på lunchen eller nåt ;)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ja helt pigg! Men är lite svullen också så jag vet inte om det är den :devil: tanden igen, den bråkar ju lite såhär emellanåt även om jag inte blir dålig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 531
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
271
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
599
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp