Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Nejdå, jag gillar inte heller tanken på olika diets - menade mer ur en tanke att kanske försöka räkna på ett ungefär hur vanliga dagar ser ut för dig rent kalorimässigt. Jag lagar också all mat själv och tycker mig äta relativt "normal" mat men när jag började räkna på vad jag stoppade i mig märkte jag att vissa livsmedel kunde göra att kalorierna rusade iväg ordentligt :) T.ex. lite extra olja på salladen varje dag, smör på smörgåsen, en näve nötter då och då, inte light-produkter vid användning av grädde o.s.v. Blev faktiskt chockad hur lätt det var att överäta (eller hamna på kaloribalans helt enkelt).

Det verkar ju vara bra förändringar du genomfört, undra om boven kan ligga i för stora portioner i så fall? Kanske kan du pröva att minska portionerna en period och se om du märker förändring?

Du kanske har problem med ämnesomsättning - det vet jag ingenting om - men om man "fungerar som man ska" så är det ju helt enkelt kalorier in/kalorier ut som gäller :) Jag har alltid tyckt att jag haft svårt att gå ner i vikt, men upptäckte när jag började hålla koll på maten att jag inte alls hade speciellt svårt för det. Enkel matematik var vad som saknades i mitt fall :) Bara en tanke!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Alltså, jag är sååå glad att vi bara har hemtentor och dessutom bara 7,5 poängs kurser, man hinner inte samla på sig lika stora tentor då! Sitter med en liten tenta nu som är svår att skriva för att man inte får plats med det man vill ^^

Kl
satsar på bodypump ikväll igen! ny vecka nya tag som vanligt! Har lite träningsvärk men brukar kunna värma ur det mesta. kom iväg igår kväll också, men det är bäst att köra på när tid och motivation finns ;)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ja det är ju skönare. Men vi har ändå tur, detta var bara en deltenta på kursen och för ett par år sedan delade de inte upp det utan hade en enda stor 30 hp tenta... :crazy:

Kul med bodypump! Det är bra, kör på medan ångan är uppe! :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

KL

Strax dax för Body Pump för mig med! En vecka sen sist så det ska bli gött :)
Sååååå sugen på godis med. Wääh. Haha.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Haha jag gillar salstentor mer än hemtentor, men vi har mest hemtentor ändå :p Men tycker inte ni att 7.5 poängs-kurser går alldeles för snabbt, man hinner ju knappt andas innan nästa tentaperiod är liksom? Detta är vår första 15 hp-kurs och jag gillar det måste jag säga!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Inget godis en sketan måndag Sleepan! ;) Ät en frukt, drick lite vatten. Ät mat :p Jag är också sjukt sugen på godis, men det är för jag är hungrig tror jag :p Och "pluggar" - då blir man alltid sugen på grejer... Och sysselsätter sig med Buke i pauserna.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Men jag tycker att frukt är sååååå tråkigt! :p

Och jag vet inte vad jag ska äta till kvällsmat. Egentligen vill jag ha typ varma mackor... Men, det är ju inte så jävla nyttigt. :p
Trött på ägg och inte sugen på kvarg. Inte sugen på någonting, mer än typ...pommes, pizza, sås & potatis... Haha. ÅÅÅh, så oinspirerad!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Låter som du är hungrig, då är jag också endast sugen på sånt där skit :D Du kan inte äta något med potatis/klyftpotatis och göra någon "lättare" sås till, typ en yoghurtsås?
 
Sv: Beach 2013 del VII

Det var typ det jag åt till lunch. :D Fast med grillad ryggbiff och grönsaker med. :d Mumsigt värre!
Och jaa, hungrig är jag nog, men först träning innan det är dax för mat.

Jäkla skit, jag vet inte vad jag ska ätaaaaa. Haha. Hm. Potatis&purjolökssoppa kanske... :D Går ju hyfsat snabbt och kan stå och puttra när jag hoppar in i duschen. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Men jag tycker att frukt är sååååå tråkigt! :p

:eek: frukt är ju det bästa som finns!

*kl*
Så.jävla.less.nu.
Gick ju upp ett kg under påskveckan, har sedan gått ned ett par hundra gram för varje vecka och försökt tänka att jaja, det är ju nedåt i alla fall. Jaha, i morse hade jag gått upp allt jag tappat + lite till :cry: Jag försöker tänka att det måste vända snart, på tre veckor har jag inte ätit en enda godisbit. Det enda "icke-nödvändiga" jag ätit är några koppar varm choklad, men det har inte varit någon katastrof kalorimässigt. Annars har jag varit så himla nöjd med min mat, har dessutom ätit helt veganskt vilket är vad jag helst äter (har varit/är laktovegetarian men tycker egentligen inte det är helt okej... bara för lat). Jag dricker ingen alkohol, äter inget skräp överhuvudtaget. Livet är orättvist :mad:

Förra sommaren var det likadant, men sen under hösten så försvann 5 kg bara helt plötsligt. Så jag hoppas fortfarande att det kommer, det bara tar tid.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jobbigt läge :p Men ja, soppa funkar ju alltid, och väldigt lättlagat som du säger. Jag åt nyss min älskade broccolisoppa, får inte nog :p

Fått i min 1210 kcal idag och nu blir det inget mer för dagen. Lagom med mat en såhär stillasittande dag. Kommer nog inte hinna ut på en promenad heller, så ineffektivt som jag pluggar just nu. Men det regnar ute så det skulle nog inte skett ändå :p

Niyama, vad tråkigt och motigt för dig :( Det är inte kul när man kämpar och försöker och ändå inte märker resultat. Skittrist rent ut sagt. Hoppas det släpper för dig snart. Kan det vara din PCOS som spökar tror du?
 
Sv: Beach 2013 del VII

Gillar också veganmat :) tycker man känner sig fräsch och pigg.
Tränar du och äter bra så kommer resultaten, och tänk på att inte alla resultat visar sig på vågen :)

Ang. tentor och kurser, jag läser ju bara 5-10 hp kurser. En termin har 2 perioder med 2-3 kurser (totalt 15hp/period) samtidigt och en tenta i varje ;) nu läser jag 3 st 5hp kurser, tempo! :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

kl

Plockar fram utmaningarna och lägger till mitt resultat från gårdagen:

Galna burpeeutmaningen
Mammas 9/3 #1 16:22.
Mammas 11/3 #2 20:32
Mammas 16/3 #3 16:52
Mammas 17/3 #4 14:55
Mammas 25/3 #5 14:09
Niyama 10/3 #1 19.28
Niyama 21/3 #2
LindgrenV 11/3 #1 13.12

Squatsutmaningen (50 squats)
Niyama 21/3 #1 2.15
Niyama 23/3 #2 2.46
Trollunge 3/4 #1 - 1:26
Jenka 30/3 #1 2.12
Raider_ 5/4 #1 - 1:16

90grader-utmaningen!
LindgrenV #1 22/3 - 0:35
LindgrenV #2 22/3 - 1:15
LindgrenV #3 24/3 - 1:20
LindgrenV #4 25/3 - 1:32
LindgrenV #5 26/3 - 2:00
LindgrenV #6 27/3 - 3:20 Tror jag klev över nån mental spärr där, efter 2.15 var det knappt jobbigt längre
lizan #1 22/3 - 1:05
lizan #2 24/3 - 1:10
lizan #3 26/3 - 1:35
Niyama #1 22/3 - 2:35
Sleepan #1 25/3 - 2:02 (efter Body Pump - inte så smart, pust!)
Mammas #1 25/3 0:35
Blueberry #1 26/3 - 0:41
Blueberry #2 26/3 - 1:05
Trollunge #1 3/4 - 3:20
Raider_ #1 5/4 - 2:05

Plankanutmaningen!
LindgrenV #1 24/3 - 2:01
LindgrenV #2 26/3 - 2:05
LindgrenV #3 27/3 - 2:15
Trollunge #1 3/4 - 2:30
Jenka #1 2/4 0:46
Yew #1 30/3 1:45
Raider_ #1 5/4 - 3:00
cili #1 21/4 0:45
 
Sv: Beach 2013 del VII

+ Blueberry: vad segt när resultaten inte kommer! Det låter ju ändå som om ni gör allt rätt! Men förr eller senare så släpper det, om man inte har något rejält fel på ämnesomsättningen. Bara att försöka peppa sig själv att fortsätta! Inte så bara förstås. :o
 
Sv: Beach 2013 del VII

Skönt ben-pass på gymmet idag! Känner mig riktigt trött och lite darrig, så jäkla gött. Vi får se om mina joggingplaner för imorgon funkar, haha. Det får nog gå riiiiiktigt långsamt om det ska gå vägen. :sneaky:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Sleepan- hihi, jag förstod att själva sträckan inte var något problem :D tänkte mest om det var tidsbrist som var problemet, hehe det är lätt att misstolka och kanske skriva lite luddigt på internet, hoppas du inte tog det som att jag tror du är lat :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Sleepan- hihi, jag förstod att själva sträckan inte var något problem :D tänkte mest om det var tidsbrist som var problemet, hehe det är lätt att misstolka och kanske skriva lite luddigt på internet, hoppas du inte tog det som att jag tror du är lat :p

Haha, närå. :) Oroa dig inte för det :)
Inte blev det någon promenad heller, men en timme träning iaf :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jobbigt läge :p Men ja, soppa funkar ju alltid, och väldigt lättlagat som du säger. Jag åt nyss min älskade broccolisoppa, får inte nog :p

Fått i min 1210 kcal idag och nu blir det inget mer för dagen. Lagom med mat en såhär stillasittande dag. Kommer nog inte hinna ut på en promenad heller, så ineffektivt som jag pluggar just nu. Men det regnar ute så det skulle nog inte skett ändå :p

Det blev ingen soppa. Blev sjukt sugen på rostade mackor med makrill, haha. Så jag testade något nytt osötat bröd från Pågen som jag hittade. Helt okej.

Bra jobbat med räknandet och ätandet idag! Mitt räknande...tja... Det har inte gått så bra. :p


Niyama: Trist när det blir så där. Hemskt bra jobbat av dig dock! Dina tre veckor låter ju helt vansinnigt bra! Om du bara fortsätter som du gör så tror jag att det släpper!

Och alltså, jag gillar frukt, egentligen. Men inte om man jämför med godis... :angel:
 
Sv: Beach 2013 del VII

137022_005.jpg


Här har ni :p

Dubbelt muskelpass idag. Galet jobbigt, galet kul!! Rullstolsåkande de närmaste dagarna... Eller? Spinning imorgon! :D åh, är så himla glad och taggad! Hur har er tränings-dag varit idag?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 534
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
271
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
602
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föräldrar till barn som rider
  • Födda 2022
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp