Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Ändå var majoriteten kvar när jag gick :p Mycket att skriva, ca 10 hp cellbiologi...

Blä men nu är den klar!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jisses. 10 hp är jobbigt. :p


Jag hade en tenta i termin 1 här. Den var på 1 hp och jag skrev 12 sidor. Tiden var 3 timmar och jag vet att många hade det stressigt med att hinna skriva klart och att folk skrev upp mot typ 16 sidor... Då känns det som att läraren gjort en liiiite för stor tenta med tanke på hur många hp det var, haha.
 
Sv: Beach 2013 del VII

KL

Köpt nya skor idag! Nike lunarglide 4! Dösnygga och störtsköna! Nu ska det springas :D Taggar dubbelt muskelpass senare idag. Taggad!!:banana:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Tänk på att du gör om fettet till muskler också. Det formar kroppen men syns inte nödvändigtvis på en våg. Kämpa på!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Hmm, ibland blir jag lite trött på mig själv. Skulle ju springa kort och långsamt idag hade jag tänkt, känna lite på benen bara. Kort blev det, men inte direkt långsamt :p Värmde upp och sen kom det en bra låt som jag rycktes med av och sen gick det av bara farten :D



Jag tog dock två minipauser på andra kilometern så tiden är väl inte helt rättvisande men jag är ändå så sjukt jäkla stolt att jag kan vara så snabb! Firar med knäckemackor med ost, tomat och aromat :d
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jättebra jobbat :) Duktiga du!

Sleepan, det låter som en sjukt överdimensionerad tenta! Skriver själv en grupptenta just nu på ca 10 hp. Sådär halvkul - många, långa dagar i skolan där varje ord och grej ska analyseras av fyra (ambitiösa) hjärnor. Har suttit i skolan 8-15.45 idag, kom nyss hem och så precis sätta tänderna i veckans basgruppsarbete. Lär vara upptagen hela kvällen till 21-22-snåret, får se om jag orkar med prommis då... :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jösses, ibland är jag hemskt glad över studietakten och svårighetsgraden på den här utbildningen... :angel:
Det låter snorjobbigt!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Men åh så frustrerande för dig. Du kämpar på så bra ändå med träningen.

10 000 kcal är ju toppen, det borde motsvara nästan uppemot 1,5 kg i alla fall. Har du någon koll på hur mycket kalorier du får i dig, det är inte så att du omedvetet äter lite mer när du tränar nu? Håller du lite koll på hur mkt du får i dig eller försöker du satsa på enbart träning? Kanske kan vara en idé annars, ibland äter man mer än vad man tror...
 
Sv: Beach 2013 del VII

Nix, inte en chans. :p Jag påbörjade ju en "vanlig" utbildning innan denna, och det var så mycket högre nivå på den. :p
Sen gör ju vi massa annat som är påfrestande och jobbigt, men plugget är inte särskilt ansträngande egentligen. Dock är jag lat, så det blir jobbigt ändå... :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Puh, tentan skriven och nu har jag banne mig kramp i handen :p Satt nästan 4 timmar av 6 möjliga, längsta jag suttit på en tenta tror jag. Förhoppningsvis klarade jag den!

*håller tummarna*

Äh, 4 timmar är ingenting! Jag satt 6 av 7 timmar tidigare i våras (12hp) och måste göra om alltihop på valborg av alla dagar... Hoppas jag klarar den denna gången :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Hoppas jag med, det är trist när man faller på att man inte varit tillräckligt tydlig i sina svar. Borde ha förklarat mina tankar lite tydligare.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag vill inte börja med någon diet, men jobbar mycket med protein och långsamma kolhydrater.

Jag har slutat att äta godis och kakor, dricker alltid smoothie till frukost och oftast soppa eller sallad till lunch. "Vanlig mat" till middag, men försöker att äta långsamma kolhydrater i stället för snabba. Jag har slutat att äta mjukt/vitt bröd och äter bara knäckebröd, men gör det inte ens på daglig basis. Jag äter fortfarande mörk choklad när jag anser att jag förtjänar något gött. Och så kan jag ta en sked med jordnötssmör som mellanmål om jag är stressad.

Över lag äter vi bra mat, och har alltid gjort det.
Jag lagar minst 90% av all mat själv, inga hel- eller halvfabrikat här inte.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 534
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
271
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
602
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp