Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Ja, alltså... 5 km är inga problem. Problemet är att göra det innan skolan på morgonen.... :p Haha :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Då ska vi se, veckans träning:

6 h 43 m

Måndag: 8 min rodd, 30 min styrka i gymmet, 30 min core på dagen. 75 min spinnigpulse på kvällen.
Tisdag: 55 min shape på förmiddagen. 30 min Grit på eftermiddagen.
Onsdag: 55 min crosstraining mitt på dagen, 41 min jogging när jag kom hem.
Lördag: 55 min bodypump

Cyklade till jobbet i torsdags kväll och hem i fredags morse, men det räknas knappt tycker jag. Ont i halsen idag, därför det inte blev någon träning idag. Har dock insett att jag ska sluta tvinga mig iväg på pass jag inte gillar, dagens crosstrainingpass är med en instruktör jag inte riktigt uppskattar och jag har inte alls sett fram emot dagens träning. Bättre att planera in ett joggpass eller gympass då, om inget annat gruppträningspass finns som passar.

Men överlag är jag nöjd med mängden, det kändes bra i kroppen fast jag körde rätt intensivt i början av veckan, vill hålla kvar den känslan. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Inser dock att jag måste levla upp om jag ska fixa månadens mål - jag har tränat 18 timmar och har därför 12 h kvar av målet - på nio dagar. Får se hur jag känner mig i kroppen, är jag inte fräsch kommer jag att släppa målet. Jag vet ju att jag inte kunna träna pga halsont flera dagar den här månaden (en dag denna vecka och tre veckan innan), så jag känner mig inte så jättestrikt på målet.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Det handlar ju helt enkelt om att få i sig mindre kalorier, hur man helst gör det är individuellt :) jag funkar inte heller utan kolhydrater, och inte på mycket fett heller. Men om man inte vill vara jätte hungrig så får man ju välja mer mättande kolhydrater, alltså inte pasta eller bröd. Mer grönsaker, särskilt fiberrika sådana som morötter och broccoli, och lite grövre spannmål som bulgur eller fullkornsris. Det funkar bäst för mig iaf! Och planera måltiderna så du äter ett litet mellanmål innan träning så du orkar bättre :)

Jo den ekvationen är jag också införstådd med ;) Jag vill väl mer komma undan det faktum att det kommer bli slitigt att komma ner från trivselvikten :p

Tack för tips!

Aroma: Låter inte bra att känna sig yr! Jag är jättekänslig för lågt blodsocker och har lågt tryck i grunden så jag kan inte svälta mig för hårt, då tippar jag ihop.. Så hellre lite för högt utan viktnedgång än för lågt med yrsel och viktnedgång.

Mammas: Ja men det låter ju klokt! Jag är inne lite på samma idé, att gå ner långsamt. Hellre ett hekto i veckan än att må dåligt :) Vill ändå hålla fokus på träningen och få resultat där, då får viktnedgången hamna i andra hand faktiskt. Även om jag ska skärpa upp den dåliga maten, bara det kan nog ge en del hoppas jag.

KL

SÅ JÄVLA NAJS RUNDA IDAG! Alltså jag skojar inte, jag blev typ lite kär i våren och min tillvaro. Solen lyste, lagomt klädd och lagomt blåsigt. Hade solen i ögonen typ hela turen men det gjorde iiiingenting, kände mig som en frusen blomma som vände sig mot solen.

Blev 7 km på en timme. Gick rätt mycket men sprang nog minst 5 kilometer i alla fall. På bortvägen körde jag fartlekar, sprang snabbt mellan 2 par lyktstolpar, långsamt mellan ett osv. Sen på tillbakavägen fokuserade jag mest på att hitta en bra rytm och en bra känsla. Var så najs! I mitten gick det så jädra lätt och jag kände mig helt fantastisk i kroppen. Lätt och ledig och bara flöt fram. :D

Hade bara lite ont i ljumskarna också, var noga med att massera och stretcha i gångpauserna.

Så fett nöjd!
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013 del VII

Du är ju grymt duktig! Men spontant tänkte jag att du kanske är lite övertränad om halsontet kommer hela tiden? Kanske skulle testa att vila helt i ett par tre dagar? :)

Hoppas det ger med sig snart!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Räkna bort timmar från målet som försvunnit pga sjukdom, sånt kan man ju inte hjälpa.

*kl*
Jag inser att jag har 72 km kvar för att nå mitt km-mål denna månad. Och mån, tis, ons är helt proppfulla. Hoppas jag känner mig pigg resten av dagarna.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Hmm, kan vara. Googlade och hittade två symptom som isf stämmer:
•Extra mottaglig för infektioner
•Återkommande endagsförkylningar


Å andra sidan kan det lika gärna vara pollen... Ska börja medicinera och se om det hjälper, annars lyder jag nog ditt råd. Men jag tycker att det isf borde märkas att jag vilade två dagar i veckan, vilade ju torsdag och fredag? :)

Niya, ja det kan jag ju göra, bättre än att försöka leva upp till ett mål jag ändå inte kommer att fixa. :) Oj, 72 km är mycket, kan inte du också räkna av för de dagar du har för mycket annat inplanerat? :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Mammas: Ja men det låter ju klokt! Jag är inne lite på samma idé, att gå ner långsamt. Hellre ett hekto i veckan än att må dåligt :) Vill ändå hålla fokus på träningen och få resultat där, då får viktnedgången hamna i andra hand faktiskt. Även om jag ska skärpa upp den dåliga maten, bara det kan nog ge en del hoppas jag.

Haha, jag drog in lite på den kassa maten och tre kilo bara rasade av, så det beror nog på hur dåligt du äter. :D Jag äter rätt onyttigt (eller maten i sig är väl nyttig, men mycket sött och sånt till som jag egentligen inte behöver), och därför märks det rätt snabbt när jag väl skärper mig i maten. :p

Skönt med en sådan runda! :banana: Det är sånt som gör att man bara vill ut igen! :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ååh vad härligt det låter! Skitbra gjort! :up:

Kl

Min vecka har ju inte varit så bra träningsmässigt med tanke på att jag både har haft ont i halsen, tentapluggat och festat :p

Men det blev ändå 1 h skivstång, 1 h yoga och 3 h 24 min promenad (18,48 km). Jag ligger i fas för att klara månadens mål, att promenader+löpning ska komma upp i 100 km. Ligger på 77 just nu.

Imorgon skriver jag tentan så sen är det lugnare ett tag. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Hmm, kan vara. Googlade och hittade två symptom som isf stämmer:
•Extra mottaglig för infektioner
•Återkommande endagsförkylningar

Å andra sidan kan det lika gärna vara pollen... Ska börja medicinera och se om det hjälper, annars lyder jag nog ditt råd. Men jag tycker att det isf borde märkas att jag vilade två dagar i veckan, vilade ju torsdag och fredag? :)

Ja är det inte värre än att du är lite halvrisig så kan du ju se hur kroppen mår framöver. Jag vet faktiskt inte riktigt hur kroppen funkar vid överträning (har liksom aldrig kommit dit själv, höhö) men om det nu är så kanske det tar mer än 2 vilodagar? Men som sagt har jag ingen koll!

Hoppas det funkar bättre med medikament!

Haha, jag drog in lite på den kassa maten och tre kilo bara rasade av, så det beror nog på hur dåligt du äter. :D Jag äter rätt onyttigt (eller maten i sig är väl nyttig, men mycket sött och sånt till som jag egentligen inte behöver), och därför märks det rätt snabbt när jag väl skärper mig i maten. :p

Skönt med en sådan runda! :banana: Det är sånt som gör att man bara vill ut igen! :D

Mja jag äter inte så fruktansvärt dåligt men ibland så.. Bara jag kommer komma igång ordentligt (minst 5 dagar/vecka) med träningen så kommer jag ju ha större marginaler. Och om jag skär ner lite mer på mängden mat och stuvar om lite i vad jag tar mest av tror jag egentligen det kommer lösa sig rätt bra. Är ju inte ute efter att bli deffad utan bara att komma utanför min trivselplatå.

Ja men eller hur! Underbart med vårsolen också :love:


:bump:Det låter helt underbart!

Ja men det var det också :banana: :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Vi får se, får nog ta några dagar om det inte ger sig med medicinering mot pollen. :)

Ah, men kommer ud igång med träningen som du säger kommer det nog inte att behövas så stora förändringar för att du ska gå nedåt, och är det inte viktigt att det går snabbt är det bara att köra på känsla och hålla koll så att det går åt rätt håll. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ååh vad härligt det låter! Skitbra gjort! :up:

Kl

Min vecka har ju inte varit så bra träningsmässigt med tanke på att jag både har haft ont i halsen, tentapluggat och festat :p

Men det blev ändå 1 h skivstång, 1 h yoga och 3 h 24 min promenad (18,48 km). Jag ligger i fas för att klara månadens mål, att promenader+löpning ska komma upp i 100 km. Ligger på 77 just nu.

Imorgon skriver jag tentan så sen är det lugnare ett tag. :)

Tack!

Fast med tanke på allt så tycker jag du fått ihop en jättebra träningsvecka! :bow: Bra jobbat!

Mammas: Ja precis! Ska jag gå upp när jag tränar mycket ska jag äta riktigt risigt, känner hur kroppen drar upp förbränningen ordentligt när jag håller igång.

Håller tummarna för dig!

KL

Såg på endomondo att jag råkat ha walking igång några timmar på jobbet! Under 5 timmar har jag tydligen promenerat 6 kilometer. Inte särskilt stillasittande även om jag inte går jämt :) Ska ha endomondo igång hela dagen imorgon så får vi se vad jag landar på!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Niya, ja det kan jag ju göra, bättre än att försöka leva upp till ett mål jag ändå inte kommer att fixa. :) Oj, 72 km är mycket, kan inte du också räkna av för de dagar du har för mycket annat inplanerat? :)

Nja, när jag satte målet räknade jag med att några dagar skulle vara fulla och även att några dagar eventuellt skulle gå bort pga sjukdom. Nu har jag *peppar peppar* hållit mig frisk så då borde jag verkligen fixa målet. Det är 8 km per dag, så det är inte alls mycket egentligen. Det är bara att jag vet hur slut jag kommer vara när jag kommer hem dessa tre dagar...
 
Sv: Beach 2013 del VII

Såg på endomondo att jag råkat ha walking igång några timmar på jobbet! Under 5 timmar har jag tydligen promenerat 6 kilometer. Inte särskilt stillasittande även om jag inte går jämt :) Ska ha endomondo igång hela dagen imorgon så får vi se vad jag landar på!

Funkar din gps inomhus? Eller jobbar du utomhus?
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag jobbar inomhus.

Antar att den funkar eftersom den registrerat mig? Dessutom när jag gått till olika ställen av arbetsplatsen som jag kan se.

Men jag vet inte, kanske inte är pålitligt alls..
 
Sv: Beach 2013 del VII

Angående endomondo så såg jag idag att den dragit rätt så fel när jag gått på en väg. Man ser ju tydligt på kartan vart vägen går, enligt endomondo gick jag i raka streck i skogen bredvid... Den började inte tracka från det att jag tryckte på start heller, utan kanske 10 min senare. Nä, lite besviken faktiskt, bor ju inte i fjällen eller nåt liknande ödeland. ;)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag har märkt en rolig grej med endomondos höjdangivelser, när jag springer springer jag ofta samma väg i början och i slutet, och om jag jämför samma ställe är på olika höjd i början jämfört med i slutet. :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

När jag sprang 2 km häromveckan så sa Endomondo att jag sprungit 3 km, vilket ju var rätt fel - eftersom jag gjorde det på lite över 10 min... :angel:
Riktigt så snabb är jag ju inte, tyvärr. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 534
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
271
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
603
Senast: movi
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp